{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.440 visninger | Oprettet:

Syne bil i Sverige {{forumTopicSubject}}

Kan man som dansker, syne sin bil i Sverige ?

Jeg tænker
Jeg køber en bil med DK afgift, bygger den om, og skal nu ha den synet.. den kan ikke synes i DK, men det kan den i Sverige..
Dvs jeg køre til Sverige og syner den, men skal den så igennem syn i DK igen, eller skal man bare ha et toldsyn og betale afgift igen ? og er det kun differencen i afgift eller er det helt ny ?

Eller kan det bedst betale sig at købe en svensk, bygge den om, syne den i Sverige, og så trække den til DK og betale afgiften ?

Håber i forstår hvad jeg mener (:

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syne bil i Sverige
  • #1   17. apr 2013 den skal stadig synes når du importerer den og betaler afgift mener jeg

  • #2   17. apr 2013 Den skal stadig toldsynes i DK, og uanset om den er synet i et andet land skal den overholde DK lovgivning.

  • #3   17. apr 2013 de har andre regler ang. syn i norge/sverige.. som ikke omfatter mange af de danske regler. så nej kan du ikke smiley hvis man kunne det... ville vi alle køre i vilde/ dårligt sikkerheds mæssige biler!

  • #4   17. apr 2013 Vis der skal danske plader på så skal den overholde danske regler

    Ellers var der jo mange der lavede det nummer og sikkert flere firmaer både i Sverige og Tyskland som ville kunne leve godt på det nummer


  • #5   17. apr 2013 Svensk syn er strengere end dansk.
    Og ombygnings syn er kun for svenske biler og koster nogle tusinde. Og der er også atrenge krav.


  • #6   17. apr 2013 Frakk..

    Hvad er din begrundelse for at skrive svenskere/nordmændene har dårlige sikkerhed omkring deres biler bare fordi de har andre regler ?

    Deres regler er bestemt ikke "nemmere" end dem vi har.. og vi kan da køre i vilde biler herhjemme også så jeg forstår slet ikke hvor den ide kommer fra ??

    Men til trådstarter..
    Bilen skal synes og toldsynes i DK for at komme ind fra et andet land, uanset hvornår bilen har været til et syn i det land den kommer fra.
    Der er nogle ombygninger der er tilladt i sverige som vi ikke kan få godkendt her, men i de fleste tilfælde er der tale om et "ombygget projekt" og det er ikke noget man lige gør, der er et hav af regler og godkendelser man skal have styr på før det sker.

    HazzarD


  • #8   17. apr 2013 "de har andre regler ang. syn i norge/sverige.. som ikke omfatter mange af de danske regler. så nej kan du ikke hvis man kunne det... ville vi alle køre i vilde/ dårligt sikkerheds mæssige biler! "

    Haha, er du gal en gang sludder. Det var svært for mig at nøjes med at skrive "Idiot", men for filan da...

    Biler skal synes hvert år i Sverige og jeg vil mene, at bilerne bliver langt mere grundigt tjekket i Sverige kontra DK.


  • #11   17. apr 2013 I forstår ikke..

    I Sverige kan de tagsænke gamle biler, og få dem synet.. på den måde kan du importere dem til DK og få dem synet her bagefter og betale afgift osv..

    er den godkendt i et EU land, så skal de også gokende den i DK..

    Men spørgsmålet er om jeg kan syne en DK bil i Sverige for at få godkendt ombygningen og så trække til danmark og betale differencen i afgiften, eller om det er lettere at købe en svensk bil, tagsænke den, syne den i Sverige, og så importere til DK og toldsyne + afgift ?


  • #12   17. apr 2013 Grunden til de kan tagsænke dem er fordi producenten har givet tilladelse til det, da de selv gjorde det med deres Gruppe A racere, her er det Saab og volvo jeg tænker på..
    Held og lykke med at tagsænke andet og få det godkendt, alt kan synes i sverige ligesåvel som det kan i dk, men synet og godkendt er ikke samme ting..

    Du kan godt syne en DK bil i sverige, men den skal indføres før du kan tage den ind i DK igen. Så du skal have den registreret i Sverige for at din evt ombygning bliver ført ind i bilens papirer.. Men tro ikke det er nemmere at få noget godkendt i Sverige end det er i Dk..


  • #13   18. apr 2013 Du kan ikke syne en dansk bil i en svensk synshal. Slut!

  • #14   18. apr 2013 Det er en gammel Volvo Amazon jeg har i tankerne at anskaffe mig (:

  • #15   18. apr 2013 Om det så var en trehjulet Trabant med fire sidespejle og rævehale ville det ikke kunne lade sig gøre.

  • #16   18. apr 2013 Dvs hvis jeg anskaffer mig en tagsænket amazon i Sverige der er synet og godkendt, så kan jeg ikke få den til Danmark ?

  • #17   18. apr 2013 Ja for volvo har godkendt det, så du kan gøre det med en dansk Amazon..

    Men google volvo klubber og tag en snak med dem, der er nogle der er helt inde i de regler der..


  • #18   18. apr 2013 Skide smart! Men tror bare jeg køber en det er gjort på.. er sku ikke sikker på mine færdigheder er gode nok til at gøre det selv smiley haha

Kommentér på:
Syne bil i Sverige

Annonce