{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

bmw e36 318i hopper ud af 1. gear HJÆLP ! {{forumTopicSubject}}

Hej BG har søgt i forum men uden konkret svar, hvis nogen kan finde dette er i velkomne til at smide et link . men eftersom jeg ikke kan finde det opretter jeg nu et emne
Jeg har en BMW E36 318i fra 96. som desværre har det med at hobbe ud af 1. gear, og til fri gear rimlig ofte med mindre man triller ( fx sætter den i bak gear først, triller et lille stykke og så sætter den i 1. så er der ingen problemer) den driller på ingen måde i nogen andre gear. bruger hverken vand eller olie, og har ingen problemmer med at tage omdr eller lgn.
Nogen der kender til dette problem, eller evt har en ide om hvad det kunne være, der driller ?
på forhånd, tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e36 318i hopper ud af 1. gear HJÆLP !
  • #1   30. apr 2013 Hvor langt har den kørt?

    For mig lyder det som værende syncromesh der er smadret. Er du heldig, kunne det måske endda bare det led som sætter selve gearstangen fast på gearskiftet, hvor der er slidt en bøsning. Af med knoppen og manchetten, så kan du komme til at se derned til smiley


  • #2   12. maj 2013 Synkromesh er det noget slemt ? smiley
    Kan jeg se mig ud af det hvis jeg skiller knoppen og manchetten af? smiley


  • #3   12. maj 2013 Synkromeshen er den der sørger for noget noget med at gearkassen går i det rigtige gear eller noget i den dur. Men det er noget man skal skille gearkassen ad for at skifte, så man skifter som regel gearkassen.

    Men som også skrevet, hiv knop og manchet af og undersøg gearfobindelsen for slør smiley


Kommentér på:
bmw e36 318i hopper ud af 1. gear HJÆLP !

Annonce