{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.750 visninger | Oprettet:

Oil Pressure, stop engine fejl! {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens!

Som det står i overskriften, så fik jeg lidt problemer med bilen igår!

Jeg havde lige startet bilen og nået at køre 500 meter, da jeg fik fejlen Stop oil pressure stop engine. Derefter stopper jeg med det samme self, eller retter sagt bilen gik død. Efterfølgende har jeg prøvet at starte bilen, men starteren kører men der sker ikke mere, den vil ikke starte.

Jeg har efterføgende tjekket om der var olie nok, og den var lidt lav, men stadig over grænsen. Jeg har hældt lidt mere olie på, for at lige være på den sikre side, så bilen ikke kørte rundt med lidt olie på.

Det har ikke hjulpet og bilen kan stadig ikke starte.

Op til uheldet har bilen ikke haft nogle mislyde eller noget indikation på at noget skulle være galt!

Det er en Seat Leon FR 2.0 TDI med 138.xxx på tælleren. Service på bilen har været overholdt! Olien blev skiftet for ca. 5-6 uger hos quickpot.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oil Pressure, stop engine fejl!
  • #1   22. jun 2013 Kan være en oliepumpe der er død eller noget filter dertil der er tilstoppet, også får den intet tryk = ingen smøring af tingene smiley

  • #2   22. jun 2013 shit håber godt nok ikke at det er pumpen, det koster sku kassen.

  • #3   22. jun 2013 Hvis oliepupmen er gået, og den ikke har fået smørrelse, og nu ikke kan starte, så tror jeg du ska jagte en ny motor...
    Men de plejer ikke ha nogen problemer af den slags der... Sikkert bare en dyse smiley


  • #4   22. jun 2013 ny motor, shit det håber jeg godt nok ikke. så kan jeg ligeså godt lægge mig til at dø..

    Hvad koster sådan en dyse??


  • #5   22. jun 2013 Mener de koster omkring 4000, men der er jo dyse garanti på de motorer der...
    Men find nu ud af hvorfor den ikke starter inden du gør noget.


  • #6   22. jun 2013 hmm der er nok ikke garanti på dyserne når bilen er 5 år.

    Nu er jeg ikke lige den bedste til at finde ud af sådan noget, så venter til på mandag hvor jeg kan køre den over til automesteren, så de kan tage en kig på den.


  • #7   22. jun 2013 Der er noget med at der er garanti op til 7 år på de dyser.

    profilbillede
  • #8   22. jun 2013 hm så vil det nok være bedst at køre den til en autoriseret seat værksted, de har vel mere styr på disse sager.

  • #9   22. jun 2013 Kan jo også være en føler der er defekt, så ingen grund til at male fanden på vægen endnu... smiley

  • #10   22. jun 2013 hvad er bedst at gøre i dette tilfælde?? Lige sætte den til en tester for at se hvor fejlen ligger??



  • #11   22. jun 2013 få den på værsksted ...

    men det skulle da ikke være første gang at "blyanten" på en 2,0tdi VAG er stået af i pumpen ..

    det samme skete for min fars på motorvejen i tyskland .. motoren blev ikke beskadiget men turbo og olie pumpe blev skiftet


  • #12   22. jun 2013 Jeg håber godt nok at det kun er en føleren som er problemet.

    Alt andet bliver så voldsomt dyrt! Så bliver der ingen sommerferie her, hvis det viser sig smiley


  • #13   24. jun 2013 Update:

    Har haft bilen på værksted, hvor der blev sat en tester på. heldigvis var der ikke noget med oliepumpen/Motoren. Det var en dyse som stod af.


  • #14   24. jun 2013 Tog de så den på garanti?

  • #15   24. jun 2013 Jeg har ikke snakket med Seat endnu, da jeg fik sat testeren på af den lokale mekaniker. Tager en snak med dem imorgen. Men sådan som jeg kan se, så burde der være 7 års garanti på dyserne.

  • #16   24. jun 2013 Nu kommer de sikkert på stribe.

  • #17   24. jun 2013 Yeps. Nu har jeg søgt meget rundt på nettet mht problemet, og når en slår fra, så plejer de andre at følge trop kort efter.

    Nu håber jeg bare, at jeg er omfattet af garantien ! k


  • #18   25. jun 2013 Har ringet til Seat Bramming idag hvor bilen er købt, de lovede med at vende tilbage til mig, da han ville undersøge sagen nærmere. (har stadig ikke hørt noget fra dem)
    Jeg tog også kontakt til Seat i Vejle, der var proceduren den samme. (stadig ikke hørt fra dem)

    Ringer lige for en sikkerheds skyld til Seat Flensborg, hvor jeg får udført service hos. Efter en samtale på 1 min, fortæller han mig at bilen er omfattet af kampagnen. Det vil sige at de skifter 4 dyser + kabler kvit og frit på bilen.


    Det undrer mig bare ildt, at man skal bruge 8 timer på at finde ud af, om det er muligt at få det udført her i Danmark. Og så undrer værkstederne sig over, at flere og flere vælger at køre bilen over grænsen når der skal udføres service/reparationer.


  • #19   25. jun 2013 Ja, det er typisk dansk det der. Mercedes er dog med på beatet der, men VW hænger ofte i bremsen mht garantier.

Kommentér på:
Oil Pressure, stop engine fejl!

Annonce