{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Søger detaljeret hjælp til kompressor projekt på golf mk3 1.8 {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg er kun lige begyndt at bevæge mig ind på det med at rode ved tun / tryk på biler. Og søger derfor noget detaljeret hjælp til hvordan jeg kommer bedst igennem mit projekt med mest leve tid på motoren.

Jeg har fået anskaffet mig en sc12 roots kompressor som skal på på min golf mk 3 1.8

jeg har kigget frem og tilbage på div. Forumer og sider på nettet og har ikke kunne finde den hjælp jeg søger.

Men er da kommet frem til dette:

1. Sender topstykket til optimereing af flow og porter udstødnings kanalerne samt renovere alt som olietyve, pakdåser osv nu det er skildt ad.
2. Smider en flere lags cometic stål toppakning i.
3. Laver selv beslag til kompressoren og sætter magnet kobling til med kontakt i kabinen.
4. Laver selv rørføringen til vandintercooleren/ indsugning / luftfilteret - og gemmer det så man ikke kan se det udefra.
5. Skifter olie på motoren til en castrol formula rs 10w/60 for at sikre motorens smøre evne og mindske risici for at lægge olie.
6. Smider en vr6 benzin pumpe på.
7.?
8.?
..
- til sidst skal den selvfølgelig køres ind ( nogle der kan anbefale nogle steder at få gjort dette?) - overvejer rh eller landberg ?

- overvejer at smide optimeret kobling i og vil det være en idé at smide en knastaksel i fra en gti? Eller er det ligemeget ?

- så er vi så nået der til hvor jeg ikke helt ved hvad jeg så skal gøre for at få det til at spille maks.

1. Er der noget jeg ikke har taget højde for i min installation, som evt kan få konsekvenser ?
2. Hvad med olie til kompressoren? - hvad vil i anbefale?
3. Jeg har læst omkring noget mf2 system? - nogle der kan uddybe hvad det er/gør. Og hvor man kan skaffe det henne?
4. Hvordan med ekstra dysser ? (montering, antal og mærke)
5. Andet der vil hjælpe mig ?

Samt, hvad er dette wideband kit man kan installere? Ved det måler noget med blandingen og co2'en i udstødningen. Men ved ikke hvad jeg skal få ud af selve talende.

Jeg vil også gerne have tryk ur til: olietryk, lade tryk. (hjælp til hvordan dette monteres?)


jeg vil gerne nærme mig de 160 hk, og omkring de 225 nm i sidste ende. ? - men kan jeg presse mere ud af den uden jeg skal til at skifte stempler, krumtap og plejlstænger ?


Håber ikke det hele er for rodet til at forstå, og/eller jeg er helt galt på den. Har virkelig selv prøvet at søge rundt på nettet før jeg spørger til råds her inde. (som sagt er helt grøn på tunnings delen smiley )

ved godt sådan noget som optimering af topstykket og den tykke olie ikke er et must men tænker det aldrig kan skade smiley

- men ja tror det var det - håber der sidder en eller 2 af jer der ude der ved lige hvad jeg skal gøre/bruge og kan hjælpe mig med at binde nogle af mine løse ender...

Penge er ikke det store problem. - har den indstilling til tingene at jeg heller vil lave det ordenligt og bruge de flere penge på det end at lortet brænder sammen, efter 2 måneder

ser gerne at folk der ikke kan hjælpe mig/ selv står med nogle af samme problemer ikke smider nogle beskeder. for at jeg selv kan finde mine løsninger hurtigere og derved kan få et overskueligt forum.

på forhånd tak.

// seedake smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger detaljeret hjælp til kompressor projekt på golf mk3 1.8
  • #1   13. dec 2014 ring til champen =P hahaha .. så må han jo fortælle dig det willy

  • #2   13. dec 2014 Hvad med at få spanden til at køre med en programmerbar motor styring først. Sådan en styring har waideband og EGT og du har mulighed for at ændre og følger med i alt hvad der sker, og det er selvfølgelig også fantastisk til fejlfinding på motoren og du kan gøre det på vejen uden at skulle på ruller hver gang du ændre lidt.. du ved nogle ca hvad lambda du skal køre med og du holder øje med EGT og Knock så kan det ikke gå helt galt..
    Så kan du montere dine turbo eller kompressor med et minimum ladetryk, så skal du kun ændre en bitte smule i benzin og tænding....
    Nå det så det virker giver du den lidt mere ladetryk og udbygge dine tabeller, det er ikke så svært men kræver selvfølgelig noget tid.
    Nu kan du mens du langsomt øger ladetryket og får flere og flere hk holde øje med alt i motoren. Ex hvis din køling ikke er god nok, eller du kan se om åbningstiden bliver for stor på dine dysser... bla bla


Kommentér på:
Søger detaljeret hjælp til kompressor projekt på golf mk3 1.8

Annonce