{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
6. aug 2014
Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82

Kan en UP chippes? {{forumTopicSubject}}

Dette er nok et spørgsmål man ikke ser så ofte, men min kæreste har kigget på en VW UP, men hun vil gerne have nogle flere heste i græsslåmaskinen. Kan det overhovedet lade sig gøre og chippe en UP og hvis ja, til hvor mange heste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan en UP chippes?
  • #1   8. sep 2018 Nemt
    Men
    Nm er stortset uændret
    Scantune.dk

    Vh


  • #2   8. sep 2018 Måske du skal ulejlige der med og sige hvilken motor hun kigger på smiley

    Tsi og gti kører jo med turbo smiley


  • #3   8. sep 2018 Min kommentar er
    100 % rettet mod 60 heste, 75 heste
    Uden turbo:)
    Med venlig hilsen


  • #4   8. sep 2018 60&75 hk for ca 85-90 hk ved chiptuning.

  • #5   8. sep 2018 Den er vendt mange gange herinde, prøv at søge.

  • #6   8. sep 2018 Mærkes kun ved over 5000 rpm, se kurve.

    profilbillede
  • #7   8. sep 2018 Hvis der mangler power, så sælg bilen og køb en med turbo. Chipning af suge motor bliver aldrig godt. Kun ringe effekt omkring 5000 rpm, som kurve viser fra nr.6
    Spild af penge, og chippe en VW up suge motor.


  • #8   8. sep 2018 Det kan kun betale sig på droslede na benziner. Fx Mazda 2.0 120 hk, som er 100% ens med 150/165 version, og derfor får omkring 180hk.

  • #9   8. sep 2018 En Up 60 hk er også en neddroslet motor, som er identisk med 75 hk versionen. Dog er den kun neddroslet over 4-5.000 RPM, så I dagligdagen vil man slet ikke kunne mærke forskel på de to. Er det en 60 hk, der er tale om, vil der derfor på papiret være masser at hente, men man pisker stort set aldrig sådan en bil op i 6.000 RPM alligevel, så I min optik vil det være spild af penge - med mindre man gerne bare vil have hk på papiret...

  • #12   11. sep 2018 jeg forstår godt mange er skeptiske mod de små mikrobiler, men desværre er de mest skeptiske faktisk dem som ikke selv har kørt ret meget i bilerne

    de små biler vokser generelt på folk, og jeg må da indrømme at jeg selv var en af de skeptiske. I dag nyder jeg faktisk vores lille peugeot 107, og den giver mig til tider også et lille smil på læben

    det kan da godt være vores avensis er mere komfortabel, den har mere udstyr og lægger bedre på vejen. Men den koster altså også noget andet pr kørt km

    vores 107'er koster alt inkl mellem 90 og 100 øre pr km.

    Til sammenligning koster vores avensis 80 øre pr km bare i brændstof

    for os er den lille 107'er det der gør vi kan have to biler, og stadig tage på camping med ungerne, rejse sydpå, og i det hele taget tillade os nogle oplevelser i hverdagen med ungerne smiley

    for mange er de her små biler faktisk et godt alternativ til en meget gammel brugt bil. De små biler er billige i brændstof, ejerafgift, forsikring (også som nybegyndere via mærkeforsikringerne), afskrivning og vedligehold. Og begynder vi og sammenligne med en golf 2 eller den slags, så vil jeg da personligt hellere køre i en vw up, men det er så bare min personlige holdning smiley


  • #13   11. sep 2018 Jeg har selv haft en Aygo i 4 år og kørte 100 km i min brors Up i weekenden. Lad mig sige det på en pæn måde; de vokser i hvert fald ikke på MIG! smiley

    Men ja, vores A6 koster så også nok 3 kr. pr. km, hvis jeg skulle give et gæt uden at have regnet efter...


  • #14   11. sep 2018 Jeg ville da også lyve hvis jeg sagde jeg hellere ville have vores 107'er end en 1 år gammel Audi a6 tdi

    Men hvis du ser på hvad mikrobilerne koster pr km, og får det som budget. Så er alternativet jo tit en 15-20 år gammel bil med 300.000 km på klokken

    Og så ville jeg da altså hellere køre i en ny mikrobil som up eller Aygo, hvis det var alternativet smiley


Kommentér på:
Kan en UP chippes?

Annonce