2.412 visninger
|
Oprettet:
tuning til vr6 {{forumTopicSubject}}
hej
jeg vil høre hvorfor der aldrig er nogle der tuner en vr6 med spjældhuse og det er altid med turbo eller kompressor ??
hvis jeg skulle tune en vr6 motor , så ville jeg tune den med spjældhuse og ikke med turbo.
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.051
Men det lyder sygt! ;0)
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 130
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.051
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 130
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
kender ham der har den der. 323 den har 170. der er spjælde på og knaster osv. den blev målt til 238 ved koed. så det må man da sige der gav noget..
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Men har da hørt at 260HK er muligt på en VR6 N/A uden problemer.
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 130
min drøm det er at bygge en 3,0 vr6 motor med spjældhuse.
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 130
og er der forskel på en short og en long block og hvad er forskellen ??
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 130
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 28 Biler: 1 Svar: 39
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Hvad mener du med long block og short block til en Vr6 ?
Michaels er en 3.0 12v lavet ved SLS. Den kører med manifold fra en 2.9 ltr.
Men det er en fed idé at prøve, jeg har også bestemt mig for at det skal være sug indtil videre, har den næsten færdig 2.9ltr så må vi se om der skal kompressor på senere.
Jeg vil tro at du også kunne få en MEGET velkørende motor hvis den fik Schrick eller VSR manifold på. Som der bliver skrevet er det en meget dyr løsning med spjældhuse, har lavet det på min Golf 2 engang.
Men lyden slår jo alt andet.
Ham her har bla. lavet det...den lyder jo sprød nok
http://www.youtube.com/watch?v=DVS3CI-9C4E&NR=1
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Den gav ifølge bladet 255hk, det skal man så sikkert tage med et gran salt.....men hvorfor ikke...kan godt være det passer.
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Topstykket har begrænsninger, men det kan der jo kompenseres for i form af portning og eftefølgende flowbænk. Jeg håber på jeg lige straks har nogle penge til en portning/flowtest.
Af samme grund har jeg ARP bolte i så det "kun" koster en metalpakning og ikke strækbolte hver gang, når man skal lave "forsøg"
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Tyskerne har været lidt igang med noget weber, hvis man kan lidt tysk så er der lidt spændende læsning.
http://www.motor-talk.de/forum/vr6-mit-webervergasern-springt-nicht-an-t81789.html
og en diskussion om gasspjæld og heste....åbenbart en hollandsk II´er med det monteret.
http://www.motor-talk.de/forum/vr6-2-9l-mit-rennsport-einzeldrossel-t724992.html
og her i denne tråd er der billeder af en 12v med det monteret.
http://www.pagenstecher.de/Technik-Talk/Technik---Antrieb/t147999p1/VR6-Motor-mit-Webervergaser.html
og lidt video:
http://www.myvideo.de/watch/164358/Golf_3_einzeldrossel_VR6
Flere billeder, hvor det ses de har kompenseret for længden i topstykket til forbrændingskammer.
http://www.vr6forum.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=4133&start=0
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 442
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Man kan faktisk hive lige så mange suge heste ud af en 2.0 16V og den motor er betydeligt lettere.
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Men får jo så bare aldrig det moment som en VR6 motor præsterer.
Jeg glæder mig ret meget til jeg får et topstykke i flowbænk, så man kan få syn for sagen, og se hvad det std. og for den sags skyld portet kan flow.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 5
tuning til vr6