{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo 9n, chiptuning af sugemotor?
  • #1   21. jul 2013 12-13 hk kan virkelig mærkes. hvad med fælge og dæk lorte dæk og store fælge er virkelig også noget der kan mærkes

  • #2   21. jul 2013 Spild på syge motor.

  • #3   21. jul 2013 Er det noget du selv har oplevet Rasmus? fælge og dæk bliver der ikke gjort noget ved smiley

    Hvorfor mener du det er spild autobrixen?


  • #4   21. jul 2013 10 hk er jo en effektforøgelse på over 10 procent og dertil kommer forhåbentligt mere moment. men de 17 tommer der tager flere kræfter end det,

    Men på den motor du har er 10-13 hk vist det bedste du kan håbe på


  • #5   21. jul 2013 Vil også mene at et par 14 måske 15" fælge vil kunne mærkes positivt

  • #6   21. jul 2013 Det lyder i mine øre som en urealistisk effektforøgelse med en chip på en motor som din.. Håber da det er noget du for dokumentation på.
    De 10 ekstra hk vil kunne mærkes lidt, men ikke meget. Hvor stor stigning i Nm er du blevet stillet i udsigt?


  • #7   21. jul 2013 Nm er ligemeget hvis han snakker hurtighed bare arealet under kurven bliver bedre . Man kan ikke mærke de få hk nogle gange giver det slet intet at chippe en standard sugemotor medmindre du kombinerer det med anden tuning

  • #8   21. jul 2013 Selvfølgelig betyder Nm da noget når han har besluttet at bilen skal slæbe rund på de stor fælge.. det er da her han vil mærke forskellen, i trækkraften. Eller taler vi forbi hinanden?
    Men JA, det er sjældent det giver noget at chippe en std suge motor, derfor mener jeg også at han skal have dokumentation fra dem der lover ham det.


  • #9   22. jul 2013 Hvad skal man bruge dokumentation til ? Det bliver bilen jo ikke hurtigere af smiley
    Som jeg skrev, så er peak nm ligemeget, det er arealet under kurven der betyder noget


  • #10   22. jul 2013 Tror i det heletaget ikke hans bil bliver hurtigere af at han får en chip på den motor. Men hvis de har lovet ham 10 hk mere så skal han da også vide de er der selv om de ikke kan mærkes, derfor dokumentation.. eller du er måske typen der betaler for en service uden at vide om du får den?
    Jeg tror vi er enige vedr. kurven, da de pågældende peak værdier om det så er for effekten eller momentet er underordnet, da det er at effektivværdierne der er interessante, hvilket igen teoretisk giver os mulighed for at regne arealet under kurven ud som du nævner.
    Jeg mener dog at effekten der bliver afsat på kamakslen er underordnet i denne situation, da det er den eventuelle stigningen i det effektive moment han vil kunne have glæde af, da det har betydning for bundrrækket. I dette tilfælde vil det måske kunne kompensere for den ekstra vægt som de store fælge på bilen udgør.

    MEN for at vende tilbage til emnet, så mener jeg stadig det er håbløst at chippe en std og så lille suge motor, det er vist mere mentalt, end rent teknisk det hjælper.


Kommentér på:
Polo 9n, chiptuning af sugemotor?

Annonce