{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Celica GT RA28 Nemesis [Tidl. bil] 1976

31.650 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

-Diff -
Mand | 39 år | Oprettet: 10. mar 2003


Toyota Celica GT RA28 Nemesis

Årgang:
1976
Motor:
2,0 8v 18R-G. 1968 ccm, Yamaha topstykke, dobbelt overliggende knastaksler og 2*40mm. Mikuni-Solex karburatorer modificeret hos westspeed.
Stort åbentluftfilter
Smedet stempler fra JE special lavet til bilen.
Facet red top fuel pump. 120 L/T 7 psi i tryk
Filterking 5 regulator og 8 mm benzin rør
Knasterne er slebet hos westspeed (T19) 272 grader med 11,2 løft
Toppen er bearbejdet og poleret.
Original GT gearkasse med længere 1 og 2 gear og kan klare noget mere.
2" special lavet udstødning med simon og bag potte.

Indkøbt:
udstødningsmanifold og indsugningsmanifold lavet hos westspeed til T3/4 turbo
Oliekølerkit
Intercooler
Hestekræfter
ca. 145 Hk og 180 Nm
Fælge
Supra fælge 14"
Dæk
185/60/14
Undervogn
Ae86 fjederben med kaliber og bremser.
60mm sænknings fjeder og hårde gas/olie dæmpere.
RA40 bagtøj med spær
Hårde bøsninger lavet i fiber.
D2 stræberarme til bagtøjet.
Alt er renoveret eller skiftet ud med nye dele.
Bilstereo
ingen ... Endnu ..
Styling
Prøv og se formerne på bilen :-)

Rammefrie døre.
Bilen er uden B-stolpe.
Gæller i motorhjelmen.
Crom overalt.
Rullet skærme så der er plads til ordenlige dæk og fælge
cleane look på bilen. Låse er fjernet, tankdæksel fjernet, Bagklap spartlet ud, Fjernet logo på bagplage mellem lygter og spartlet det ud.
Sidespejle fra GT, emblemfri front
Interiør
Sort nappa/læder kabine
FK skålsæder i sort"læder"
Den er født med en lysebrun som blev smidt meget langt væk.
Komplet sort er indkøbt og den har ikke været nem og finde.
Ekstra tilbehør
Bilen er renoveret 112%, har været totalt adskilt og alle dele er skiftet, har været sandblæst og har fået lavet rigtig meget rust. Der er brugt tin og ikke spartelmasse på bilen så den er lavet på gammeldags maner.
Der er ikke sparet på noget og derfor er der nok også brugt lidt flere penge en beregnet.
Men dette er den ENESTE måde man renovere en gammel klassiker på, ikke noget med bare og lave det rust man kan se og så male den.!!!!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Opbygningen af bilen kan ses i mit fotoalbum. !!!

Bilen blev hentet på Fyn i går 30/5-07 sammen med Willy og Martin (tak gutter)
Den skal bygges op over det næste års tid og gerne blive lige så pæn som da den blev lavet i sin tid..
Der er forholdsvis lidt rust i den men det viser sig nok når den bliver sandblæst :-) Bilen har stået stille i 12 år men startet uden problemer med et nyt batteri. Bilen er lettere adskilt pt.

1/10-07 bilen er blevet sandblæst og epoxy grundet over det hele.
20/11-07 Bilen er kommet hjem og har fået lavet rust. Det lavet hos CC auto, Det var en dyr omgang. Der er lavet for over 25k.
Billeder kan ses her: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15530

15/2-08 Bilen har nu fået lavet det sidste rust, er nu blevet epoxy grundet og sealed over det hele. Bunden har fået en extra gang epoxy, alle svejsninger er sealed, herefter har den fået body hud og blevet malet sort og har fået pava.
Bilen er nu klar til at blive slebet ned og malet.

1/3-08 Bilen er kommet hjem fra maler. Er blevet malet en grå farve med grøn skær (Pepper Grey Metallic ( Dupont fleet 44490)) Og er malet af Andy. Kanon stykke arbejde. !!!

1/4-08 Motoren er kommet hjem fra Gunnar. Lige klar til at blive smid i bilen.
Bagtøj er skilt af og er ved at blive renoveret. Det er fra en RA40 (det kraftigste bagtøj og spær lavet af Toyota) samtlige beslag er skåret af og svejset på på ny så den passer til bilen.

18/5-08 Bilen er i dag kommet på hjul igen foran, hele undervognen er renoveret og der der kommet AE86 fjederben på. Nye Gas/olie dæmpere lavet til race.
Der er også kommet forskærme på, og motoren er samlet færdig med gearkasse klar til at komme i :-)

25/5-08 Der er nu kommet motor og bagtøj på bilen.
Den er klar til at få monteret ledningsnet og skærme.

30/5-08
Bilen er nu samlet 90%. Der mangler bare ledningnet og kabine og en stenslagsplade foran.. Bilen bliver sendt til Gunnar for at få lavet det sidste.

1/6-08 Bilen er afleveret til Gunnar for at blive samlet færdig og gjort klar til syn.

1/1 bilen har sået stille et halvt år. pengene løb tør og den blev stillet i hi. Den er ved at være klar til syn og pava og håber den kan køre omkring april. Har fået lavet de sidst par dele, dog er der lidt der skal males om når der kommer penge i kassen.

30/3-09 Bilen er synet i dag uden anmærkninger og er kommet på plader. Den kører lidt ustabildt i motoren og skal derfor en tur til westspeed. Men det dejligt og kunne se lyset efter så lang tid.

20/6 Bilen er kommet hjem fra westspeed og det har være en dyr omgang. Skulle bare have lavet toppen men så havde han lige nogen smedet stempler fra JE som også kom i og bilen blev forberet til at køre med tryk. smalet regning lige under 30k

24/7 Bilen har endnu en gang fået lavet rust, det tidligere arbejde hos CC auto i guldborg var noget lort så det hele blev lavet om. Bilen blev endnu en gang malet af Andy og som altid et kanon stykke arbejde af ham og hans kollega.

8/9 Celicaen har været en tur til pava og fået den store tur, så nu manger jeg bare og få hele kabinen samlet og få hende klar til næste sommer :-)
Der er også indkøbt D2 stræberarme :-)

1/1-10 Bilen har nu stået og hygget sig i vinterhi og jeg skal til og smide turbo på den. Der er indkøbt dellorto karburator som skal sendes til westspeed for at laves klar til tryk, ellers ligger resten af tingene bare og venter på at skat og applus for fundet ud af at det er lovligt :-)

1/4-10 Har gået og puslet med kabinen de spdste par måneder og prøver og finde de sidste par dele, hvis de ikke kan findes ender det nok med jeg må lave det selv i glasfiber og træ. Ellers skal hun bare pusses og have monteret de ny renoveret dellortto karburator og pillet de gamle solex af.

Det var været svært og finde dele, men som tiden skred frem har jeg lært en masse mennesker af kende som kan skaffe dele og hjælpe med arbejdet når det kniber.

Der er bla. skiftet:
Alle løsdele på bilen som kunne skaffes, alt har været skruet af og enten renoveret eller byttet til nyt.
- Alle små stykker metal, dvs mellem lygter, i motorrum osv..
-Gummilister i hele bilen
-Nye ruder
-Nye krom lister og kofangere samt lygter.
-Komplette nye bremser fra AE86
-Bære/styrekugler & bøsninger, ny undervogn, renoveret bagtøj fra RA40 GT og fået det tilpasset til en RA28.
-Ny motor fra GT 18GR med komplet nye lejer, pakninger, afrettet og renoveret top, nye ventiler, stempler, renoveret karburatorer, ny generator osv, kort sagt fra a-z
-Nye bremserør.
-Nye benzinrør
-Komplet ny 2" udstødning med Simon mellem pot og bagpot.
-Der er lavet rust for over 25k men der er også brugt tin og ingen spartel og malet for samme beløb.
-Der er nok købt nye & "brugte" dele ind for ca. 40k og motoren har også stået mig i over 40k ud over alt dette så bilen har bestemt ikke været billig og lave.
Dette er ikke en hurtig slibning og maling som så mange andre laver. Dette er en komplet renovering og derfor koster det!!!


Tak til Willy, Andy og brødrene Christiansen for hjælp på bilen.
speciel tak til min far for de lange aftener hvor han har hjulpet mig, uden har var den ikke blevet færdig!!!
Til Brian J, Kasper s, Gunnar og Kim s for vejledning :-)
Og tak til Bo fra Westspeed for at lave min motor :-)

Den 1/8-2010
Bilen er erklæret død efter lang tid på Toyotas bedste hospital.
Hun kunne desværre ikke redes efter mødet med et træ. :-(

RIP
Død men ej glemt og savnes meget !!!

Billeder af bilen: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12612

Vil du se flere Toyota Celica GT RA28 Nemesis til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Celica GT RA28 Nemesis
Annonce