1971 FIAT 500L
1.927 visninger
|
Oprettet:
1971
Motor:
499,5 ccm 2 cylindret luftkølet rækkemotor, med 4 ventiler.
Enkelt underliggende knastaksel.
Weber 26 IMB 4 faldstrømskarburator.
4 trins manuel usynkroniseret gearkasse.
Hestekræfter:
18,3 hk ved 4400 o/min
30 Nm ved 3500 o/min
Fælge:
3,5" x 12" originale stålfælge med navkapsler
Dæk:
125 SR 12 Uniroyal
Undervogn:
Foran: Overliggende tværsvingarme med underliggende bladfjeder
Bagi: Pendulaksler med skruefjedre
Tromlebremser for og bag
Snekkestyring
Bilstereo:
Blaupunkt mono radio (uoriginal)
Styling:
Ja, se på den.... Dante Giacosa's mesterværk
Interiør:
Originalt, men med rødt tæppe og sikkerhedsseler.
Sprinkler pumpe flyttet til gammel tændingslås position.
Blaupunkt mono radio monteret på hylde under inst. bord
Ekstra tilbehør:
>Ja da, radioen
>sikkerhedsseler
>"Luigi" på hattehylden;o)
>forkromet rørhale.
>"La passione ci guida" streamer i bagruden
Bemærkninger:
OBS, kig forbi mit album med alle de nyeste billeder af bilen: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10476
25.03.1971 Første indregistrering i Treviso, Italien
26.09.2004 Bilen kommer til Danmark
19.10.2004 Har jeg købt bilen
19.06.2006 Er bilen synet/toldsynet og afgift, 2828,- kr. betalt
10.07.2006 Så kom der nummerplader på.
12.05.2009 Blev bilen solgt.
3.893.294 eksemplarer blev produceret i årene 1957- 75
Længde: 2,97 m
(L modellen er dog lidt længere pga. de ekstra bøjler)
Bredde: 1,32 m
Højde: 1,33 m
Akselafstand: 1,80 m
Tankindhold: 22 l
Vægt: 470 kg
0 - 60 km/t: 25 sek
Topfart: 95 km/t
Jeg måtte desværre skille mig af med den, efter 4,5 år da jeg måtte indse, at jeg ikke længere har tiden og midlerne til, at give bilen den kærlighed den fortjener. Den blev solgt til en god ven, så jeg kan stadig følge lidt med i dens videre færd. Så må jeg se, om ikke der venter en anden 500 i fremtiden...
Motor:
499,5 ccm 2 cylindret luftkølet rækkemotor, med 4 ventiler.
Enkelt underliggende knastaksel.
Weber 26 IMB 4 faldstrømskarburator.
4 trins manuel usynkroniseret gearkasse.
Hestekræfter:
18,3 hk ved 4400 o/min
30 Nm ved 3500 o/min
Fælge:
3,5" x 12" originale stålfælge med navkapsler
Dæk:
125 SR 12 Uniroyal
Undervogn:
Foran: Overliggende tværsvingarme med underliggende bladfjeder
Bagi: Pendulaksler med skruefjedre
Tromlebremser for og bag
Snekkestyring
Bilstereo:
Blaupunkt mono radio (uoriginal)
Styling:
Ja, se på den.... Dante Giacosa's mesterværk
Interiør:
Originalt, men med rødt tæppe og sikkerhedsseler.
Sprinkler pumpe flyttet til gammel tændingslås position.
Blaupunkt mono radio monteret på hylde under inst. bord
Ekstra tilbehør:
>Ja da, radioen
>sikkerhedsseler
>"Luigi" på hattehylden;o)
>forkromet rørhale.
>"La passione ci guida" streamer i bagruden
Bemærkninger:
OBS, kig forbi mit album med alle de nyeste billeder af bilen: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10476
25.03.1971 Første indregistrering i Treviso, Italien
26.09.2004 Bilen kommer til Danmark
19.10.2004 Har jeg købt bilen
19.06.2006 Er bilen synet/toldsynet og afgift, 2828,- kr. betalt
10.07.2006 Så kom der nummerplader på.
12.05.2009 Blev bilen solgt.
3.893.294 eksemplarer blev produceret i årene 1957- 75
Længde: 2,97 m
(L modellen er dog lidt længere pga. de ekstra bøjler)
Bredde: 1,32 m
Højde: 1,33 m
Akselafstand: 1,80 m
Tankindhold: 22 l
Vægt: 470 kg
0 - 60 km/t: 25 sek
Topfart: 95 km/t
Jeg måtte desværre skille mig af med den, efter 4,5 år da jeg måtte indse, at jeg ikke længere har tiden og midlerne til, at give bilen den kærlighed den fortjener. Den blev solgt til en god ven, så jeg kan stadig følge lidt med i dens videre færd. Så må jeg se, om ikke der venter en anden 500 i fremtiden...

1971 FIAT 500L
mar 2006
Følger: 129 Følgere: 124 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 666