{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

forstærker til OEM ledningsnet BMW E61 {{forumTopicSubject}}

Blaupunkt har på et tidspunkt lavet en forstærkerserie hvor man kunne købe et ledningsnet der kunne kobles direkte på det originale ledningsnet - f.eks i en BMW E60/61, pillede man stikket ud af den originale forstærker, koblede ledningsnettet til og satte det til den nye forstærker - så virkede det hele out of the box..

de laver det desværre ikke mere - forstærkeren kan købes brugt, men kablerne er svære at finde og de steder der har dem koster de mere end guld..

Er der nogen der ved om det er muligt at få noget tilsvarende i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker til OEM ledningsnet BMW E61
  • #1   16. apr 2014 Ellers kan du købe en audison sli converter. Den laver signalet fra dine højtaler kabler om til phono. Så kan du koble hvilken som helst forstærker på, og det virker!

  • #2   16. apr 2014 Mener også Helix laver sådanne løsninger. Hvad har du i den nu? Synes mit logic7 spiller kanont

  • #3   16. apr 2014 Audison LRx har high-inputs, så du kører signalet ind, direkte via højtaler kablerne, og det virker, modsat ufattelig mange andre "billige" løsninger.

  • #4   16. apr 2014 Mener faktisk også SRx serien kan klare dette..

  • #5   16. apr 2014 Problemet med High level input er at jeg skal finde en måde at koble det til højtalerne på. Og det kræver som oftest at man klipper i ledningsnettet, hvilket på ingen Måde kommer på tale smiley

    Steen: vil kigge efter helix. Har hi-fi sættet med 7.2 højttalere i den.. er overhovedet ikke imponeret.. smiley



  • #6   16. apr 2014 Nu gør 9 kanaler jo heller ikke noget godt for lyden smiley
    Oftest er en 2.1 løsning den du får bedst lyd ud af, hvis vi ser bort fra passagerene på bagsædet..

    Du behøver skam ikke klippe i dit ledningsnet, hvilket ville være tåbeligt, og nedsætte gensalgsværdien.
    Du kan montere den med "strøm-tyve".
    - KLART den bedste løsning.

    Skal det være hurtigt og nemt, så er der ISO-AMP, men ved ikke hvor meget ekstra power de giver, i forhold til det du har nu.
    - Og så de nye MATCH, men dem kender jeg ikke selv.
    http://carsound.dk/kategori.asp?id=1142&pk=13


  • #7   16. apr 2014 Systemet er oem så antal er ikke noget jeg har indflydelse på medmindre jeg så fjerner nogen.

    Strømtyve? Nej Tak. Det er da fusk så det batter smiley

    Det skal være en god løsning jeg kan koble på med de originale stik..


  • #8   16. apr 2014 Strømtyve er fusk ja, men fusk der kan fjernes igen.
    Alternativt kunne du skifte din afspiller ud, montere en rigtig forstærker, og sætte et par ordentlige højtalere i.
    En RIGTIG løsning til en 20-30.000,- Hvilket du vel heller ikke umiddelbart er interesseret i?

    Alternativt køber du et løst ISO stik til din radio, trækker så højtalerkablerne til forstærkeren (en med high-input), og fra forstærkeren ud til højtalerne.
    - Derved bevarer du alle originale stik, og får en billig, men rigtig løsning.

    Køber du en Plug n' Play forstærker, tvivler jeg MEGET stærkt på det er pengene, eller besværet værd, da man må gå ud fra den forstærker der allerede sidder i sådan en bil, med det setup, er MEGET tæt på lige så kraftig, hvis ikke kraftigere end de små Plug n' Play løsninger.
    - Derfor bliver du NØD til at installere en ordentlig forstærker, hvis du vil kunne høre en forskel der er pengene og besværet værd.


  • #9   16. apr 2014 Du kan også lede på eBay efter Logic 7 eller Bose komponenter

  • #10   17. apr 2014 jeg kan netop ikke fjerne den eksisterende radio og udskifte med meget højere kvalitet, hvis det skal se ud som OEM. Hele pointen er at få bedre lyd uden at udskifte alle integrerede komponenter. Der er jo også hele klimastyringen, servicestyring osv der er kontrolleret i det eksisterende system.

    der er ikke OEM til ISO stik til den model.. det er derfor det bliver så problematisk at få en forstærker på..
    Den eksisterende forstærker er ikke nær så kraftig som eksempelvis den blaupunkt lavede - det er en lille piskasse der lyder ad H til.. taget i betragtning af hifi systemets pris, er jeg skuffet!

    Steen. Jeg har overvejet det, men det er ret dyrt at få eftermonteret og uden at have hørt det, vil jeg ikke smide så mange penge i det. BMW siger at hifi er såååå godt - jeg er ikke i tvivl om at logic7 er bedre, men mon det lever op til de forventninger jeg har?


  • #11   17. apr 2014 Det var netop også derfor jeg skrev, at det var du nok ikke interesseret i ikke? smiley

    Er det dette der ikke findes?
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/iso-stik-bmw-221p.html


  • #12   17. apr 2014 Hehe - jeg skulle have udtryke mig klarere.. hvis jeg skifter kabler, kan jeg ikke styre funktionerne fra iDrive

    Der er en gut her der har taget en video så man kan se hvordan den ser ud inden i.. Planen er at den skal være så original som muligt, men lyden er så dårlig så jeg bliver irriteret hver gang jeg kører i den..


  • #13   26. jun 2014 Fandt du ud af noget med et stik til din Bmw, jeg har søgt længe efter det samme uden held..? smiley

  • #14   26. jun 2014 nej desværre ikke.. jeg ved ik rigtigt om det bliver nemt uden at det koster kassen.


Kommentér på:
forstærker til OEM ledningsnet BMW E61

Annonce