{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.586 visninger | Oprettet:

Tommy A
Tommy A
Tilmeldt:
1. jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16

Hjælp en uheldig her! {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har bestilt mig en Kia Rio i november sidste år der skulle komme her til januar, så den har jeg selvfølgelig glædet mig til og få.
MEN så blev jeg sku lige fyret og står så i en situation hvor jeg ikke kan se at jeg har råd til og få den bil jeg har bestilt. jeg får af vide at jeg er blevet fyret dagen inden hun ringer og siger at den er kommet hjem. jeg tager derned og spørger hende om vi kan finde ud af noget da jeg er blevet fyret, og hun siger at det skal hun finde ud af med sin chef.

her 2 uger efter ringer hun så og siger at jeg kan komme ud af den for 10.000 kr. det er jo mange penge, men kan også godt se at det er bedre end og skulle have bilen og betale af på den.

men jeg tænker bare, kan man kræve 10.000 for en fortrydelse?, jeg har jo ikke kørt en eneste km i den, jeg har ikke engang set den. de har ikke nået og klargøre den eller sætte ekstra udstyr i.

svarer det ikke til at jeg går ned og bestiller en iphone hos TDC og så fortryder når den kommer hjem og så de siger at jeg skal betale 600 kr for og fortryde.

hun kommer jo til og sælge den til en anden, hun sagde selv at de stadig sælger mange af dem.
hun sagde at nu havde de indfriet bilen og betalt afgift på den osv, men det skulle de vel alligevel når den kommer ind i landet, den var jo bestilt til levering til dem inden jeg reserveret den.

Mit spørgsmål er om de er i deres ret til og kræve de penge af mig når de har bilen og sælge videre af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en uheldig her!
  • #1   22. jan 2015 Gennemlæs slutsedlen. Der skal stå mht. fortrydelsesret....

  • #3   22. jan 2015 Hvad har du skrevet under på?

  • #4   22. jan 2015 Find et nyt job.!

  • #5   22. jan 2015 Fortrydelsesret har du ikke, og du har skrevet under på slutsedlen. Normal kotume i sådanne sager er 10% af købesummen, så det er et generøst tilbud de har givet dig. Du har skrevet under på en slutseddel, og det er kun du ansvarlig for. Og at sammenligne en telefon og en bil er som at sammenligne pærer og bananer

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   22. jan 2015 har de den bil du har bestilt, farve ydelse udstyr m. m. som står i slut seddel ? hvis ikke kan du godt nægte handlen uden tab medmindre du har godkendt ændringer skrifligt med underskrift ...


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #7   22. jan 2015 har skrevet under på en salgsslutseddel
    med finansiering, men den blev jo lavet med udgangspunkt i min indtægt men den er jo ikke så stor mere


  • #8   22. jan 2015 Det er helt efter bogen, men find dig da et nyt job

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   22. jan 2015 det har intet med din indtægt at gøre, men passer beskrivelsen af bilen og udstyr i den, med den aktuelle bil som de vil levere, på alle punkter ?

  • #10   22. jan 2015 Det er selvfølgelig ærgerligt at du befinder dig i den situation som du gør, men hvis man uden videre kunne bestille en ny bil, og fortryde noget tid senere uden at det får økonomiske konsekvenser, så ville det gå helt galt..

    Da du køber/bestiller den nye bil, så bliver der sat en proces i gang fra mange parter, og det koster selvf... 10.000kr lyder billigt for at slippe for en ny bil, som taber 10-15.000kr ligeså snart du forlader forhandleren..


  • #11   22. jan 2015 Kør op med 9000 i hånden og sig du ikke har mere, mon så ikke de siger ok og så er den bil ude af verden. Det er et meget generøst tilbud de har givet dig.

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #13   22. jan 2015 jeg bestilte bilen med vinterdæk, men sagde senere til hende at det skulle jeg ikke have, det var fint nok det ordnede hun bare med værkstedet, skrev ikke under på noget.
    jeg havde ikke bestilt bilen med fartpilot men kom ind senere og sagde det ville jeg gerne have i hvis det ikke var for sent, det bestilte hun men sagde det var ligemeget med underskrift, hun skrev det bare ind i computeren.

    jeg tænker bare at bilen er da solgt om en måned sikkert, med så mange biler de sælger har de da ikke den særlig længe, og når de alligevel havde bestilt den hjem inden jeg reserverede den er det jo ikke på min opfordring de har bestilt den.
    og når de så sælger den til en anden har de vel alligevel de udgifter til indfrielse, moms, afgift osv, så hvad går de 10.000 til?


  • #14   22. jan 2015 De går lige ned i lommen på dem. Sådan er det bare. Men hvis du har valgt fartpilot til så vil de jo nok sige at bilen er "skræddersyet" til dig og derfor skal du betale for at komme ud af det. Men det er billigt sluppet - det tror jeg ikke alle forhandlere ville gøre. De kunne lige så godt bare have krævet du betalte bilen.

  • #15   22. jan 2015 Tommy A det kræver jo at den næste køber vil have lige det udstyr i. Ellers kan de jo have bilen ståede i lang tid før den bliver solgt. Din bil er jo ikke en standart bil mere, så at de bestiller en hjem betyder intet. Det betyder først noget den dag de laver bilen om, så er det jo ikke en bil de bare lige sælger, så skal den jo passe til den kunde. Ellers skal de igen til at arbejde på bilen.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #16   22. jan 2015 er finansiering godkendt ?

  • #17   22. jan 2015 tror ikke der er så meget at gøre. hos os lægger vi 20% på i skaffevare gebyr hvis kunden ikke skal bruge det alligevel

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #18   22. jan 2015 bilen står standard, der er ikke kommet ekstra udstyr i den endnu. der er ikke kommet vinterdæk eller fartpilot i/på.
    farven er sort, den havde de bestilt inden jeg reserverede den.
    finansieringen er blevet godkendt ja, men min indtægt er jo ikke længere hvad jeg opgav den til på det tidspunkt


  • #19   22. jan 2015 Det ekstraudstyr du har bestilt har de vel fået hjem? Det er jo en omkostning for dem som ville være urimelig ikke at betale.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #20   22. jan 2015 det er forhandler der har det sidste ord spørg om han ikke kan give et nedslag hvis han kan sælge den til en anden hurtigt ... ellers er det "billigt" med de 10.000,00

  • #21   22. jan 2015 Tommy A igen det er da ikke forhandlerens skyld at din indtægt ikke er den samme. Hvorfor skal de straffes for det? Så du kan da på ingen måde bruge det i mod dem at din indtægt ikke er den samme. Så må du jo baretage det første og bedste job du finder.

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #22   22. jan 2015 så kan de da bare give mig de vinterdæk og den fartpilot i hånden så kan jeg da sælge det selv ved siden af.
    vinterdækkene er jo desuden også noget hun har glemt og afbestille


  • #23   22. jan 2015 Det kan du jo så også med bilen.

  • #24   22. jan 2015 Lige præcis smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #25   22. jan 2015 den hænger du selv på, betal de 10 og vær glad for de var flinke

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #26   22. jan 2015 ja den får jeg da sikkert prisen igen for uden tab.!
    lad være med og håne, tale ned, spille smart eller andet.
    jeg spørger bare om hjælp her da jeg syntes det lyder lidt urimeligt


  • #28   22. jan 2015 Sådan er det ved større handler.
    Det samme sker ved hushandel, hvis du fortryder efter en hvis dato.



  • #30   22. jan 2015 Tommy A igen det er jo ikke forhandleren der skal straffes. At du kommer til at tabe på bilen er da ikke deres skyld. Så det er da ikke rimeligt de skal bruge en masse tid på dig og du så klynker over de vil have betaling for det, De er i deres fulde ret til det. Og skal ikke tage hensyn til at du vil tabe på bilen ved privat salg. Det er og bliver ikke deres problem at du mister penge på den ene eller anden måde.

  • #31   22. jan 2015 At betale ved kasse 1.

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #32   22. jan 2015 Det er mere at jeg ikke helt forstår hvorfor de bare lige skal have 10.000 for en fejl fra min side, lige så snart de har solgt den bil videre er de 10 de har fået af mig jo lige ned i lommen på dem som jeg ser det.
    har også tænkt mig og betale, men syntes da bare at 10.000 ud af 140.000 lyder som et stort plaster på et sår der ikke rigtig gør så ondt på dem.


  • #33   22. jan 2015 10.000 af 140.000 er da meget generøst - de kunne da lige så godt have sagt 14.000 (10%).

    Vi håner ikke, men det er som om du ikke lytter til hvad alle har sagt til dig. Du må bare betale og så må det være det. Det er jo ikke sikkert den næste som går ind i butikken vil have lige præcis den bil med det indtræk og udstyr - og så står den bare der og glor.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #35   22. jan 2015 som du selv skriver leverer forhandler som i har aftalt, at du så ikke vil have den alligevel er dit problem og det "tab" er rimeligt for ikke at sige billigt. At du så har fået et par gode aftaler vedr. dæk og fartpilot ændrer jo ikke en dadel på at du vil ophæve handlen....

  • #36   22. jan 2015 "hvorfor de bare lige skal have 10.000 for en fejl fra min side"

    Hvem skal så betale for den fejl ??

    Som jeg startede med at skrive, det er en ærgerlig situation du er i, men vi kan også godt lege en anden leg, vi svarer..

    Ja selvf er det urimelig, og ja du kan godt lade være med at betale de 10.000kr


  • #37   22. jan 2015 Fordi du ikke overholder din købs kontrakt. Så er de i deres ret til at forlange kompensation. Læs nu hvad der står i de 2 links


    Kan jeg annullere bilkøbet?
    Spørgsmål / Svar

    Dit bilkøb er en bindende aftale, og du har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, medmindre det er aftalt. Hvis du nægter at hente bilen, vil sælgeren have krav på erstatning for det tab, han har i den anledning.

    del

    Gå til indhold

    Sælgeren har i første omgang pligt til at prøve at sælge bilen til en anden. Hvis han må gå ned i pris i forhold til, hvad du skulle betale, kan han forlange, at du betaler prisforskellen. Han kan også forlange at få dækket andre rimelige og nødvendige udgifter, han har haft og sin tabte avance. Sælgeren har pligt til at begrænse sit tab mest muligt.
    Det kan du gøre

    Sælgeren har pligt til at dokumentere sin tab, når han kræver erstatning.
    Hvis du mener, at han opkræver et urimeligt stort beløb, kan du klage til Ankenævn for biler.


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #38   22. jan 2015 en halv times tid på og bestille en bil og skrive under på nogle papirer.
    1/2 times løn, nogle dele der sikkert kan returneres hos deres leverandør, fragt. lyder det som 10.000

    men jeg søgte også bare svar, hellere spørge inden end efter og jeg så kunne havde gjort noget ved det. så tak for alle svarene



  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #39   22. jan 2015 det er derfor man skriver en slutseddel og så hæfter man for hvad man skriver under på.
    Men bliv da endelig ved med at argumentere til der er en der giver dig ret, så kan I to da snakke med forhandleren og lukke tråden her.


  • #40   22. jan 2015 Du skal være glad for det er en billig bil, havde det været en dyre bil, så var det ikke kun 10.000kr der skulle betales.

  • #41   22. jan 2015 Hvordan vil du returnere bilen til fabrikken? Arh - den går altså ikke.

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #42   22. jan 2015 har også læst de to links og tak for det.
    hvis de sælger så mange af dem som hun siger og de ingen har på lager kunne de jo prøve det inden. det kunne jo godt være at de bare tænkte nemme penge fra mig, for jeg ved ikke noget om det. derfor jeg spørger


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #43   22. jan 2015 vil heller ikke returnere bilen til fabrikken, det var udstyret jeg mente

  • #44   22. jan 2015 Tommy A Så du er lige blevet ekspert i hvad der kræves at bestille en bil nu ? He he hvis du tror det kun tager en 1/2 time så tro om igen. De har meget arbejde efter du har skrevet under.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #47   22. jan 2015 Tommy vi kan alle se din frustration og ja det virker som "nemme" penge til forhandler men regler er regler, kender 2 som har fortrudt køb umiddelbart efter levering begge kostede over 15,000.00 i tab ..... thats life live with it

  • #48   22. jan 2015 Det er en frygtelig lang smørre og læse igennem, så har ikke set om nogen skulle have stillet det spørgsmål før. Hvordan er bilen finansieret, og hvordan kører lige netop din finansiering. For jeg ved at ved Mazda og Ford når man finansiere bilen igennem dem, og man så ikke kan betale sine mdr ydelser, så henter de bilen, sælger den, og hvis der er noget i overskud så får du det, hvis der er underskud lukker de lånet uden at du hænger på mere.. Så hvis det er muligt i din situation, er det vil bare og hente bilen, og så ringe til dem en mdr senere og fortælle du ikke har råd, jeg ved godt den ikke er pæn i kanten, men du sparer 10.000kr hvis det er vigtigt for dig, dog kan du senere selvfølgelig få problemer med en ny finansiering..

  • #49   22. jan 2015 #13 det er selvfølgelig rigtigt at de kan sælge den til en anden kunde, der lige vil have den bil, men de er jo gået glip af fortjenesten, ved at kunne have solgt 2 biler fremfor kun en.
    På den anden side risikerer de også at brænde inde med den bil, de har skaffet hjem til dig, som du reelt set allerede har købt - forhandleren køber den sådan set bare tilbage fra dig. Skulle du selv sælge den videre, vil du jo tabe langt mere end de kr. 10.000,-

    En anden gang, så lad være med at købe en dyr bil i forventning om at du har råd til at betale afbedragene - det er bedre at spare op og betale kontant - eller købe en bil man har råd til smiley


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #50   22. jan 2015 Ok.
    tak for svarene
    nu har jeg da stået for dagens underholdning. 1 stk dum knægt og høre på, hehe

    jeg har ikke ville have nogen skulle give mig ret, ville bare høre om der var noget jeg kunne gøre, det er der ikke og det er der ikke noget og gøre ved smiley


  • #52   22. jan 2015 Det er brand ærgerligt - specielt når man har glædet sig til ar hente sin nye bil og man så bliver fyret. Øv, men der er ikke så meget at gøre desværre. Sådan er det bare. Forhandleren skal jo heller ikke straffes.

  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #54   22. jan 2015 Nej hun skal selvfølgelig ikke straffes for at jeg er uheldig.

    AV AV "AFILI8ED" så kan jeg godt se at mine lærepenge nok har været billigere end dine. smiley


  • #57   22. jan 2015 Det er lige præcis denne indstilling til tingene der gør at jeg er træt af en udviklende mentalitet i det danske samfund.
    "Jeg kan ikke selv gøre for det, hvorfor skal det så gå ud over mig"

    Det er da pisse træls at du har mistet dit job, men derfor giver det ikke særrettigheder til at komme ud af underskrevne aftaler.

    Det er en flot mulighed de har givet dig til et relativt symbolsk beløb, og jeg havde taget imod med kyshånd for at komme ud af kniben.

    Vi som mennesker er altså nød til selv at tage ansvar for de ting vi gør, også de uforudsete faldgruber som det indebærer.

    Held og lykke med det hele! smiley


  • #58   22. jan 2015 du kan jo også beholde bilen og brude de 10,000kr på det første 2-3-4 afdrag og håbe på at du får et job smiley

  • #59   22. jan 2015 enig med Kasper J. Ud over stepperne og se fremad!

  • #60   22. jan 2015 Ja, jeg sidder også og tænker om du ikke har råd alligevel? Evt kunne du få strukket lånet til max antal mdr, så du får så lav en ydelse som muligt..? Evt betale din forsikring månedligt så du ikke skal betale for et helt år frem, bare et forslag...?

  • #61   22. jan 2015 Synes det er lidt uovervejet at du ikke har tænkt over om du havde råd hvis du f.eks mister din indtægt. Det havde da været noget rigtigt skideværk hvis det istedet var et hus hvor du ikke længere havde råd til at sidde i og måske ikke kan sælge.

    Tag imod tilbuddet hvis du ikke tror/gider finde nyt job inden for den periode som de 10.000 rækker til i afdrag og lad det så være en lærestreg for fremtiden. Både at se det økonomiske i et lidt større billede men også at læse hvad du skriver under på.


  • #62   22. jan 2015 Sjovt at bilforhandleren godt må kræve penge for at man vil opsige handlen. Men vi som købere har ikke ret til en skid hvis at forhandleren bliver ved med at udskyde leveringen af bilen >.<. Tror jeg vil skrive en klausul ind med at for hver dag/uge at levering af bilen bliver udskudt skal det koste 1.000 kr eller noget i den stil.

    Men det er jo sælgers marked hvis at man vil have ny bil og så vil de jo bare ikke skrive under smiley


  • #63   22. jan 2015 Jeg synes faktisk at Tommy A får lidt hårdere behandling her end hvad der er retfærdigt. For det første er det en yderst fornuftig og billig bil, han har jo ikke bestilt en BMW til 500.000 kr. For det andet forsøger han at tilpasse sig den nye situation inden det går alt for galt. Det er da bedre at reagere på det hurtigt, end at tro at det nok skal gå, og så sidde med regninger der ikke kan betales om et par måneder.

    Umiddelbart vil jeg også sige, at 10K er rimelig billigt sluppet. Men prøv da at presse dem lidt. Jeg vil da tro at det er noget der kan forhandles lidt. Sig til forhandleren at du har 5.000 kr. eller måske 7.500 kr. De fleste virksomheder vil hellere have lidt end ingenting. Hvis de er helt ubøjelige, så forsøg at betale det over 3-4 rater.


  • #64   23. jan 2015 Carsten J: Til dels enig i noget af det, men den knækker bare for mig når man begynder at snakke om at man vil have fartpilot og vinterdæk i hånden fordi man mener man har ret til det.

    Den knækker også for mig fordi jeg har fået et had til den mentalitet jeg beskriver længere oppe med: "Det ikke min skyld, hvorfor skal jeg straffes?". Den er så udbredt i store dele af samfundet.

    Hvis man ikke er indforstået med konsekvenserne på at sætte sin underskrift på en aftale, så er man bare ikke gammel nok til at sætte en underskrift.

    Jeg har ondt af personen der har mistet sit job, men når forhandleren tilbyder ham en, i mine øjne, yderst fair løsning som sikkert kan afdrages så forfalder sympatien i et "tude-indlæg"..


  • #65   23. jan 2015 Thomas M: Hørt!

  • #66   23. jan 2015 Helt enig Thomas. Jeg har lige solgt mit hus og købt et nyt med kæresten. Det hus jeg solgte blev egentlig "solgt" 2gange da et helt ungt par først købte, uden og rigtigt vide hvad de gjorde. Hele forløbet med det ligner meget dette, med at det er ikke min skyld og de sprang da også fra igen efter underskrifter var sat og mægleren havde holdt andre interesserede væk i mellemtiden. De havde et noget uklart forhold til hvad det vil sige at være husejer(vedligehold, snerydning mm) og ham og svigerfaderen var ikke enige om hvor datteren skulle bo smiley

    Det var sgu en træls situation for os, da vi var begyndt at lede efter nyt hus. Men alligevel mente de intet der var galt og det ikke var deres skyld smiley


  • #67   24. jan 2015 Peter P, så krævede i vel erstatning for at de fortrød og havde holdt jer og ejendomsmægler "for nar"?

  • #68   24. jan 2015 Med en kone som ejendomsmægler har jeg hørt de historier jeg skal høre om aftaler der ikke holdes, så intet overrasker mig mere på det punkt.

    Kender bl.a. til en hushandel hvor der var aftalt en pris på 2,1 millioner, men handlen faldt igennem da køber og sælger ikke kunne blive enige om hvor vidt vaskemaskine og tørretumbler var med i prisen. Hjernedødt! smiley
    -I bund og grund var det nok bare køber der havde taget munden for fuld med den handel og skulle bruge en mulighed for at komme ud af den.


  • #69   24. jan 2015 Der var ikke det store at komme efter da det både var indenfor de 6 hverdage samt de havde fået flettet en klausul ind om faderens godkendelse ved underskriften. Den dag underskriften var aftalt ville de ikke skrive under alligevel meddelte de mægleren 15min inden vi kom derind. Så det var lidt for at få den underskrift den blev skrevet inden, men havde været bedre stillet ved bare at gå igen. Faderen kom så dagen efter og skulle kigge som han så havde haft 14 dage til og han kunne da ikke godkende det overhovedet, men om det så havde været et nybygget hus havde det ikke været godt nok til hans datter.

    Men det var en rigtig træls situation og specielt da vi egentlig havde fundet det hus vi gerne ville have, som så imellem tiden er blevet solgt. Vi stod med at bar røv og trutte i og mægleren havde gjort alt arbejdet han skulle plus meget mere fordi de var så "umodne" og ingen fik noget for det.

    Yderligere mente de da virkelig ikke de havde gjort noget forkert og ville gerne kunne købe hus der "igen"

    Ret OFF topic også alligevel ikke, da man unge mennesker idag ikke aner hvad en underskrift binder en på eller sætter gang i.


  • #70   24. jan 2015 Og først nu ser jeg trådstarter er 29 smiley

  • #71   25. jan 2015 Bare udbetal de 10000 til lånet og køre i den indtil du finder et nyt job.

  • #72   25. jan 2015 Tænker lidt hvad er afdraget på bilen i måneden? Den kan ikke være voldsom høj på en bil til 140.000 financierer ved forhandleren?

  • #74   27. jan 2015 Tommy A gældssanering får du ikke bare lige sådan uden videre.

    http://www.budgethuset.dk/regler-for-gaeldssanering/

    Så mon ikke du lige skal undersøge det først?



  • #75   27. jan 2015 Det handler jo om, at de har brugt tid og penge på handel, (Ekspiditions gebyr), noget klargøring, registrering, bogføring i bogholderi og betaling af levering.

    Omregn dette i timer, og læg gebyrer oveni, tro mig: Det løber hurtigt op.


  • #76   27. jan 2015 Tommy A bum bum

    Regler for gældssanering

    Det er hver gang et individuelt skøn, men følgende regler skal være opfyldt, før du får gældssanering:

    Gælden skal være håbløs. Det vil sige, at hvis du kan betale gælden, hvis du fx får et højt betalt job eller lægger din livsstil om, så kan du ikke få gældssanering.
    Du skal have en stabil økonomi for at være sikker på, at du kan overholde aftalerne i gældssaneringen.
    Du må normalt ikke modtage offentlige ydelser som kontanthjælp, sygedagpenge, dagpenge eller SU. Hvis du får offentlige ydelser, vurderes det, at du vil kunne få et arbejde og betale din gæld af senere.
    Du skal være økonomisk fornuftig. Du har fx betalt af på dine lån, når du kunne, og du har ikke taget nye lån. Desuden må gælden ikke være stiftet med henblik på forbrug samt være gæld til det offentlige, som er oparbejdet systematisk.

    Når du får tildelt gældssanering, skal du betale af på din gæld til dine kreditorer i en fast periode, fx i 5 år.


  • #80   27. jan 2015 #78 hvis det er en bil til kr. 140.000,- er der næppe nogen, der er så dumme at de vil købe den privat pga. et nedslag på kun kr. 5000,-.

    Betal dog de kr. 10.000,- og kom videre. Dyre lærepenge, men det kan jo hurtigt blive dyrere at beholde bilen. Glæd der derimod over at du om kun 4 år, ikke står med en stor gæld og en bil, der kun er kr. 70.000,- værd - så vil du jo ialt med renter mv., jo have mistet ca. kr. 100.000,-.


  • #81   28. jan 2015 Bilen falder måske 15-25 k når du kører ud fra forhandleren, så 5 k er slet ikke nok.

  • #82   28. jan 2015 "Det handler KUN om at de vil have deres fortjeneste og intet andet."

    Handler det ikke altid om fortjeneste ?? Du arbejder måske gratis selv ??


  • #84   28. jan 2015 Tommy

    Hvis det skulle være så nemt at komme udenom, så ville andre jo benytte sig af muligheden, og så er der kun en til at betale regningen, og så kan man ligeså godt lukke forretningen.
    Forretningen skal jo betale regningen for bilen, renter, osv.

    Forstår sgu godt at de kræver 10.000kr, han skal bare være glad for at han ikke skal af med mere.



  • #85   28. jan 2015 Tommy A du kan da ikke sige hvor lang tid de har brugt på at skaffe den bil. Hvilken viden har du om det?

  • #86   28. jan 2015 Men hvis tråd opretter ikke havde sprunget fra så havde de jo solgt 2 biler..

    Svarer til at man bestiller en pizza og annullerer købet efter den er fremstillet, og så håber at pizzaen bliver solgt til en 3. part..

    Prøv forestil dig en ballade det ville medføre hvis alle bare kunne bestille en vare til flere hundrede tusinde som skal skræddersyes efter kundens ønsker, og man så bare kan annullere uden konsekvenser..


  • #87   28. jan 2015 Tommy A
    Hvorfor sidder du og udtaler dig om noget du intet aner noget som helst omkring.?

    Man kan ikke bare erklære sig insolvent, hvor har du lige det fra.?

    Aflysning af finansiering, bil som er hjemtaget, er noget forhandleren taber penge på.

    Man skriver jo under på en købskontrakt, og der står alt det med småt, bla. hvad det koster at fortryde.



  • #88   28. jan 2015 Giver Mirza ret. Uanset hvordan i vender og drejer det har forhandleren mistet salget af en bil.

  • #91   28. jan 2015 Siden hvornår har det været forhandlerens skyld? Vi kan sgu da ikke hjælpe ham med den her sag. Det er ærgerligt han er dyret, men det skal forhandleren ikke straffes for.

    Han har ikke krav på at fortryde købet, så han skal være glad for tilbuddet på de 10.000. De kunne da lige så godt have sagt 10% - altså 14.000.

    Men kan vi få status fra personen som har oprettet tråden? Hvad er det blevet ud af det?


  • #93   28. jan 2015 Hvorfor skal vi bakke op om brugeren når der ikke er noget at bakke op om? Det er ikke forhandleren som skal straffes - det er måske ikke Tommy som selv har valgt at blive fyret, men det er principielt hans skyld at han ikke har råd til bilen - og så må han betale hvad det koster at slippe af med den. Alternativet er at tage bilen hjem og betale sine afdrag.

  • #95   28. jan 2015 Sådan en aftale kan du jo ikke lave bindende. Man kan ikke tvinge ham til at købe noget i fremtiden.

    Og den det med at forhandleren næppe mangler penge holder ikke - ellers kunne alle jo bare gøre det og hvilken forretning var der så ud af det?

    Han skal bare være glad for de ikke havde afvist ham eller krævet mere.


  • #97   28. jan 2015 Vi bliver ikke enige. Jeg er af den overbevisning at man ikke bare kan rende fra regningen og erklære sig insolvens bare sådan uden lige.

    Muligt han er fyret, men nu har han muligheden for at slippe for gælden hvis han betaler de 10.000. Om han betaler eller ej skal der enten betales afdrag eller de 10.000 - ellers kommer rykkerne og inkasso og alt det der.


  • #98   28. jan 2015 "hvorfor de bare lige skal have 10.000 for en fejl fra min side"

    Den er ikke helt go den sætning.

    Er det det samme du siger nå du rammer en anden bil i traffiken?
    Hvorfor skal jeg betale selvrisiko. Præmiestigning og skaderne på min egen bil pga en fejl fra min side ?


    Der stå i din kontrakt hvad det kræver at at stoppe handlen.
    10.000kr lyder billigt og MÅSKE forhandleren hat solgt "din bil" om 3.dage men han kan lige sp nemt brænde inde med den i 3år og tabe 20-30.000kr på det. Så dine 10.000kr er godtgørelse for kontrakt brud.


  • #101   28. jan 2015 Han betaler 10.000kr for at undgå at hænge på gælden/lånet. Ikke 10.000oven i for at levere bilen til en arbejdsløs.

    forhandleren beholder bilen tager 10.000for at havde bestilt en vare hjem kunden ikke ønsker alligevel ( meget normalt at man skal betale nogle penge på forhånd for at få bestilt en vare hjem. I dette tilfælde var der en kontrakt der var erstatningen for en Kontant forudbetaling. )

    Hvis du vil kæmpe for de penge Tommy A så du med til at forhandleren ikke frem over vil være "Flink" ( har ikke set kontrakten men 10%af beløbet plejer at være meget normalt)
    over for lignene episoder...


  • #102   28. jan 2015 Måske man burde overveje bare generelt hvis man køber en ny bil til 140.000 om man har råd? Med råd mener jeg, at hvis den koster omkring 1500kr i måneden forestiller jeg mig og det simpelthen vælter ens verden fuldstændig som arbejdsløs, så burde man nok have ladt være fra starten og have tænkt tingene ordenligt igennem.



  • #105   29. jan 2015 finn s afgift er ikke 80% men 105% af de første 80500. Bilens pris uden afgift er 68292kr

  • #106   29. jan 2015 Korrekt once smiley

    Kan slet ikke se hvorfor der er mere i den her sag egentlig. Vi har intet hørt fra personen det drejer sig om. Gad vide om han er betalt eller er flygtet ud af landet og væk fra regningen smiley


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #108   2. feb 2015 Hej Alle
    havde ikke regnet med sådan en kæmpe storm af modstand så til sidst gik jeg slet ikke ind og kiggede på forumet af selv samme grund.

    I får lige en opdatering på hvad der er sket.

    Som sagt var bilen bestilt hjem i forvejen inden jeg reserverede den
    vinterdækkene havde vi aftalt lang tid inden at jeg ikke skulle have
    fartpiloten står ikke på min slutseddel, derfor ingen underskrift fra mig

    Jeg har fået fat i flere bilforhandlere og advokater og fundet ud af at så længe bilen ikke blev bestilt hjem til mig men de selv havde bestilt den i forvejen, de ikke har indregistreret den og der ikke er blevet lavet noget arbejde på den på værkstedet har de ingen ret til og sende en regning. grunden er også at jeg ikke har mulighed for og stå ved den finansieringsaftale der blev lavet, den gælder ikke længere da situationen ikke længere er den samme. De har dog ret til og kræve betaling for værkstedsarbejde og det venter jeg stadig på om der er noget af.

    så for mit vedkommende endte det godt.
    Tak til min navnebror Tommy A for støtten

    Dette har på intet tidspunkt været en vej for og finde en mulighed for og slippe for og betale men dermed et spørgsmål om hvorvidt en regning uden specifikation på præcis 10.000 kunne være rimeligt.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #109   2. feb 2015 Hvad står der egentlig i den kontrakt du har underskrevet ?
    Hjælper da ikke meget en anden forhandler siger du har ret hvis du har skrevet under på noget andet.

    Og hvordan kan du bevise at bilen var bestilt i forvejen ?



  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #110   2. feb 2015 der står intet mht fortrydelse hvis det er det du hentyder til

    anden forhandler OG advokat

    det kan jeg heller ikke, men sælgeren oplyste mig ved henvendelse at de havde en bil tilbage som ikke var reserveret ud af dem de havde bestilt i forvejen, men nej jeg kan ikke bevise det


  • #111   2. feb 2015 Tommy A hvad så da du havde underskrevet, og de så bestilte en ny hjem? så kan de jo stå med 2 biler fordi du har bestilt en, som du ikke ville have. Du ville vel ha brokket dig over at du skulle havde ventet et x antal uger eller måneder på bilen. Fordi de først skulle bestille en hjem til dig. Så det er da virkelig ikke nemt at gøre folk tilfreds.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #112   2. feb 2015 Det såmænd ikke for at være efter dig. Kan du slippe ud af det gratis er det jo fint smiley

    Jeg er bare nysgerrig. Lyder vildt at der intet sted står noget om forbehold i din kontrakt.


  • Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 16
    #113   3. feb 2015 De fik et vis antal biler hjem og kunne ikke bestille flere af den sending.
    De kan selvfølgelig spørge nogle andre forhandlere om de har en de kan undvære men det ved jeg ikke om de har gjort


  • #114   3. feb 2015 gal den har kørt i lang tid denne "debat" out

  • #115   3. feb 2015 Men du har alligevel trang til at køre den lidt længere ud smiley

  • #116   3. feb 2015 Jeg står af. Du spørger os og får ikke det svar du havde forventet. Men mener stadig du har ret. Du har ikke ret til fortrydelsesret jf. Købeloven.

  • #117   3. feb 2015 Så hvis forhandleren, kan bevise at han har sagt nej til en anden kunde. Pga du fik den sidste bil, så har han haft et tab og kan forlange de 10.000.

  • #118   4. feb 2015 #114 - er det så galt at Tommy A kommer med en opdatering og endda har fundet en bedre løsning, han vil forsøge sig med end forum?

    Han burde måske fra starten have oplyst at sælger, sådan set allerede havde bestilt en sending og at Tommys bil var iblandt dem - så havde Tommy måske fået mere kvalitative svar.


Kommentér på:
Hjælp en uheldig her!

Annonce