{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Diesel eller benzin {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg skal snart have ny brugt bil og jeg overvejer lidt en diesel, men tænker mest om mit kørselsmønster er for lidt km til en diesel.
Jeg kører 29 km 2 gange om dagen (til og fra arbejde) min mor køre en sjælden gang i mellem 500 meter op og handler (kan nok godt tvinge hende til at lade være) og ellers køre jeg mest ture på mellem 10 og 20 km smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel eller benzin
  • #1   13. jul 2015 Dit kørselsmønster siger benzin.

  • #2   13. jul 2015 Krudt den godt af en gang om ugen, længere tur aa40-50 minutter med godt med omdrejninger. Så får du sod osv brændt af, få blændet egr af, så det endnu bedre....

    Vi har kunder der har diesel, som kun kører 3-5km. Uden problemer.. Og vi har kunder som kører 80-100 og kun har problemer. Det er DIN kørestil der bestemmer det


  • #3   13. jul 2015 Køre lidt frisk til et par gange om ugen med lidt hurtige træk osv, men har overvejet en diesel da jeg godt vil spare lidt penge og til de lange ture til min moster (110 km plus) er det jo dyrt i en benzinbil smiley

  • #4   13. jul 2015 Reparationerne er gerne dyre. Dertil ofte højere vægtafgift/grøn.
    Umiddelbart skal du køre 20.000 km årligt + for der er en reel chance for at spare penge på det i sidste ende.


  • #5   13. jul 2015 Køre i en Alfa Romeo lige nu, den er dyr i forhold til de dieselbiler jeg har kigget på smiley

  • #6   14. jul 2015 29km hver vej er fint nok.

    Men du skal gemme nøglerne for din mor (hvem skal have bilen???) .
    Da de 500meter er direkte skadeligt for motoren!!!. Er der ikke længere kan det jo også klares på cykel.
    Dine ture på mellem 10-20km er heller ikke nok.

    Dit kørselsmønster siger benzin smiley .

    Og jeg siger det lige igen.. Man tar sgu ikke bilen hvis man kun skal 500 meter.
    Det havde jeg heller ikke gjort i en benziner!.


  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #7   14. jul 2015 Jeg er også helt med på at ens kørselsmønster skal være til det. Dieselbiler skal have "tæsk" engang i mellem og ikke køre morfarkørsel. Og det er ikke sådan at bilen bare bryder sammen, når man køre, fordi man køre korte ture.

    For så mange dieselbiler der kører rundt er der helt sikkert mange som ikke opfylder kravene, men hvor det alligevel fungere, for den enkelte ejer.

    Talte med en importør, som kun importere dieselbiler til alle mulige forskellige persongrupper lige fra direktøren til pensionisten. Især nyere (Fra 2010) BMW dieselbiler kørte derudad. Dem havde der ikke været en eneste reklamation på. Hvorimod fx nyere WV havde der været reklamationer på.

    Så det er ikke helt sort og hvidt med dieselbiler.


  • #9   14. jul 2015 Min mor er invalid og derfor hun ikke kan gå 500 meter, hun kan maks gå ca 100 meter smiley

Kommentér på:
Diesel eller benzin

Annonce