{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Benzin eller Diesel {{forumTopicSubject}}

Hej godtfolk
har altid været mest til diesel, køre med store trailere og har langt på arbejde, så har altid sagt det var billigere, men nu hvor vi overvejer at skifte bil, er jeg begyndt at tvivle.

Er der nogen sinde nogen der har prøvet at regne på det, hvor meget skal man køre før det kan svare sig.

Hvad er jeres erfaringer, hvad køre i selv, og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin eller Diesel
  • #3   8. sep 2015 som jeg ser det er alt det miljø snak irelavant, så længe det ikke er en gammel VW rugbrød, nye diesel er meget miljøvenlige, bare en undskyldning for mere beskatning, men regnede ikke med at dette skulle blive en miljø diskussion, lad aktivisterne om det smiley

  • #5   8. sep 2015 er da enig i at benzin er mere miljøvenlig, men det er da gentagne gange blevet bevist at det ikke er en stor synder i det store miljø billede, mener det var en amerikansk forsker der sammenlignede det med at hvis dine sko trykker, starter du med at skifte snørebånd

  • #7   8. sep 2015 Benzin er generelt billigere end, diesel i vedligholdelse, færre reperationer, mm der kan hurtigt komme nogle seriøse regninger på en dieselbil, men igen det afhænger af så mange ting, men køre i gernelt mange km så diesel nok at foretrække.

  • #8   8. sep 2015 Jeg regnede på det inden jeg købte min mondeo.. sammenholdt med min gamle Volvo 850, så skal jeg køre minimum 1500 km (et-tusinde-fem-hundrede) i året før det kunne svare sig med en diesel mondeo i forhold til benzin volvoen, så det kommer jo helt an på hvad du vil sammenligne med smiley i min beregning er det dog kun afgift+forsikring+brændstof der indgår og ingen rep omkostninger...

  • #9   8. sep 2015 -og under 7000 km før en benzin mondeo kunne svare sig i forhold til diesel mondeo smiley

  • #10   8. sep 2015
    Vi havde en Peugeot 407 2,0HDI,købt ny i 20o4, som var god og klar til turen med nye dæk mm. Når den ville generere, var det en grim oplevelse, efter mange værkstedbesøg hos Peugeot besøg i Risskov gik det ikke over,
    Og min kone kunne ikke holde ud af at tænke på vi skulle køre til Schwarzwald i den bil så vi besluttede os at købe en anden bil, vi, især min kone var interesseret i en mindre bil i sedan Benzin udgave.
    Da det tager ½ time at køre til Risskov, synes jeg vi skulle besøge Toyota det ligger meget nær, og som jeg kører forbi næsten hele tiden.
    Vi var blevet overbevist om at vi skulle have en anden bil til at køre på ferie i, men da jeg så så fik jeg øje på en flot Honda Sedan i lokalet, blev jeg helt forelsket (siger min kone) og kun derfor sagde hun ja til handlen, efter en kort tur til Solbjerg og hjem skrev vi under på at den skulle leveret først i næste uge.
    Honda Accord 2,0 Lifestyle aut. 4d. 2012

    Henrik bemærkede at Honda var Japans BMW.
    Aftalen var en bytte pris på 246,000 som jeg ville overføre næste mandag.

    Vi har nu kørt i bilen i et 1 år og har kun ros for den og de jeg har spurgt har alle været glade over en driftssikker bil


    profilbillede
  • #11   8. sep 2015 Ja, diesel eller ej, så kan man da kun være glad for at bytte en peugeot ud med en honda! smiley

Kommentér på:
Benzin eller Diesel

Annonce