{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin eller diesel?
  • #2   25. okt 2018 Dieselmotorer kan notorisk ikke lide korte ture. Jeg læste et eller andet sted, at kører man under 2 x 30 kilometer om dagen, bør man vælge benzinmotorer.


  • #3   25. okt 2018 Benzin, medmindre du skal pløje en mark smiley

  • #5   25. okt 2018 Benzin, det er for kort med 2X50 km om dagen... Om vinteren når min diesels kølevand knapt at blive varmt, og desuden er en diesel ikke skide økonomisk før motoren er varm smiley

  • #6   26. okt 2018 Er det godt nok så slemt med diesel?

    Min mor har fx. en I30 diesel. Hun kører hver dag 24km tur retur fra arbejde, og ellers blandet udover det. Også små ture op og handle osv.

    Det er en 2012 model og der har ikke været nogen motorproblemer indtil nu. Kørt over 100.000km.
    Og den går 20km/l i snit. med det mønster.


  • #8   26. okt 2018 Jeg kører også kun 2,8 km til og fra arbejde i min 208 diesel, men kører meget andet kørsel i den også smiley Har selvfølgelig hellere ikke haft (motor) problemer, og jeg sparer 400 kr om året i afgift ved at have diesel fremfor benzin samt en del brændstof selvfølgelig, derudover var den billigere i indkøb end en benziner med tilsvarende ydelse smiley

    Men generelt er de lidt dyrere i indkøb, vedligehold og afgift smiley


  • #11   26. okt 2018 Diesel til hver en tid med det kørselsbehov.
    Korte ture er som sådan ikke et problem for en diesel. Problemet opstår hvis man primært køre korte ture, så bilen aldrig bliver gennemvarm.
    Så længe bilen kører længere ture(25-30 km+) jævnligt, er korte ture ikke et problem i praksis.

    Omkring økonomien i det, kan du jo selv regne ud hvor meget du spare på brændstof kontra merudgift på ejerafgift hvornår diesel er billigst.


  • #12   27. okt 2018 alt under 28 km kan ikke betale sig man betaler mere i rep. køb benzin

  • #13   27. okt 2018 Jeg har for nylig købt en ny Astra benziner.
    Sammenligner jeg med diesel varianten ville den være billigere per år når man sammenligner med 15.000km om året.

    Merprisen er meget lille, afgiften en anelse højere men ikke meget. Til gengæld går den noget længere på literen.

    Vi valgte benzin pga. vi køre en del korte ture, men prismæssigt havde diesel været mere fornuftigt.


Kommentér på:
Benzin eller diesel?

Annonce