{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

billån nu til dags {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har for nyligt hentet en bil fra Tyskland uden afgift. Jeg har før dette, talt med min bank.
Banken siger at det bedst kan betale sig at udvide mit nuværende andelsbolig lån, I stedet for et billån. Hvor renten er på 3,95 og de skal så lave en oprettelse osv.
Jeg har også ringet til Santander og talt med dem. De siger at jeg skal tage forbi en forhandler og få ham til at lave et tilbud på billån af det resterende afgift.
Jeg er lige begyndt at jagte det bedste billån, og ville høre om hvad i har af erfaringer!

Vh dj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billån nu til dags
  • #1   29. aug 2015 Vær opmærksom på hvor høje stiftelsesomkostningerne er...

  • #2   29. aug 2015 Jeg bruger også min boligkredit, hvis jeg skal låne til en bil.
    1) Fordi jeg bare kan hæve pengene uden at skulle spørge (indenfor rammen)
    2) Fordi renten er relativt lav (omkring 4% P.A.)
    3) Der kommer ingen stiftelse, pantomkostninger osv.
    4) Jeg bestemmer selv "afdraget".
    5) Merindbetalinger laver jeg bare - hos finansieringsselskaber er det som regel besværligt og dyrt.
    6) Renter er fradragsberettigede - det er gebyrer ikke.

    Mvh.

    Thomas Frost


  • #3   29. aug 2015 Swedbank, som jeg har, har en rente 3,95 på mit andelsboliglån. og banken skal "starte forfrfa" når de skal udvide mit nuværende andelsboliglån, altså med stiftelse, oprettelse samt årsopgørelse osv. Så det slipper jeg nok ikke for, Stiftelses-omkostninger til banken; 3000kr.

    Er der nogen der ved hvad Stiftelses-omkostninger ligger hos santander(forhanlder)? Jeg har fået fortalt at renten hos forhandleren ligger mellem 2-3 procent.


  • #4   29. aug 2015 regn med at forhandleren osse skal have penge for sit arbejde, han gør det ihvertfald ikke gratis.
    stiftelses omkostningerne til santander er ikke helt så nemt at slynge ud
    det kommer nemlig an på

    beløbets str
    renten

    osv


  • #5   29. aug 2015 Hej, så fik jeg en forhandler til at give mig et tilbud på billån hos Santander. Bemærk det høje finansierings omkostninger. Og forhandler kunne ikke gøre det billigere. Sagen pågår.



    profilbillede
  • #6   29. aug 2015 Hos banken; (udvidet andelsbolig lån)
    Dine indtastede låneoplysninger:
    Lånetype:
    Andelsboliglån
    Lånebeløb (hovedstol):
    "xxx".000,00 kr.
    Årlig rente i %:
    03.95%
    Løbetid (i måneder):
    60 mdr. (5 år)
    Månedlig ydelse:
    Ikke indtastet
    Skatteprocent:
    33.20%
    Stiftelsesomkostninger:
    3.000,00 kr.
    Omkostninger:
    Eksklusiv omkostninger

    Resultat af din låneberegning:
    Nominel rente:
    4.009%
    Disponibelt beløb:
    "xxx".000,00 kr.
    Samlede omkostninger:
    26.031,36 kr.
    ÅOP:
    4.584%
    ÅOP efter skat:
    3.222%
    Løbetid (i måneder):
    60 mdr.
    Månedlig ydelse:
    4.100,55 Kr.


  • #7   7. sep 2015 Hvad kom du frem til, står og selv skal låne nemlig ?


  • #8   7. sep 2015 Banken havde kun 3000kr på stiftelse gebyr. Men det skal nævnes at der kommer et tinglys gebyr samt andelsbolig adm. Gebyr. Så 10.000-11.000kr for oprettelse er korrekt.
    Jeg valgte således at oprette lånet hos banken, kun fordi at de er mere fleksible med hvor meget jeg kan betale om mdr. Samt fordi når jeg så en dag skal sælge bilen så behøver jeg ikke at tag fat i Santander for at få lånet indfriet.



Kommentér på:
billån nu til dags

Annonce