{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

E36 Cab vand i bunden {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en E36 cab hvor der er vand i bunden bagved.

Der er vand ved fødderne ved bagsæderne, og der er relativt meget, hvis du trykker ned kan du lave en lille pytte.

Nogle bud på hvad det kan være?

Bunden ser umiddelbart rigtig flot ud.
Og til de lidt dumme spørgsmål, så nej, har ikke glemt at rulle ruderne op, eller lade taget være nede...

Men jeg søger bud på hvad det kan være, evt hvor vandet kommer fra, evt folk med erfaring for det?

Og bud på hvordan jeg kan få tørret bunden igen, da jeg tænker det umuligt kan være sundt for bilen...

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36 Cab vand i bunden
  • #1   3. maj 2016 Min søsters har nøjagtig det samme problem. De der cab e36er der er simpelthen så ringe med hensyn til vand. Det er helt vildt i hendes, jeg har haft alt ude af kabinen for at finde det, men uden held. Det eneste sted jeg kunne finde noget der ikke så rigtigt ud, var nede hvor taget foldes sammen. Der var helt fyldt op med vand fordi hullerne var stoppet til med blade osv. Men den gør det stadigvæk.
    Men prøv kig nede hvor tages foldes sammen.


  • #2   3. maj 2016 Okay, 1000 tak for svar, det vil jeg prøve smiley

    Hvordan får i den så tør igen ?


  • #3   3. maj 2016 ud med bunden i bag. og spul med en vandslange mens der er en der ser efter utætheder inde i bilen.

  • #4   3. maj 2016 claus d:
    ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med ud med bunde bag ? smiley


  • #5   3. maj 2016 ud med sæder og tæpper osv så du kan se hvor vandet kommer.

    Min søsters er aldrig tør desværre. Hun kører bare sådan.
    jeg har sagt hun skal smide den ud, for jeg gider ikke rode mere i det smiley
    Det kan også være dine taglister osv der er blevet gamle og hårde. det er jo en gammel bil efterhånden


  • #6   3. maj 2016 Jeg ville sige at du skal starte med at pille propperne af der sider i gulvet, og som kan gøres nedefra og simpelthen smide dem over højre skulder, når vi nu snakker hvad du kan gøre lige pt.

    Men vandet kommer jo et sted fra, og det kan være mange steder som nogen skriver, og det kan jo også være fra inderskærmene (hjul) når du kører, hvis der er en utæthed et sted...
    Men du er jo nok nødt til at gøre ting fri rundt omkring og så igang med vandslangen.

    Jeg har lige haft en Ford Ka, hvor den også var våd i bunden, bare foran og der var jo soltag i og folk mente at det var soltaget der var utæt, jeg testede så med vandslange først og bagefter højtryksrenser, og bilen var ikke utæt i soltaget.
    Problemet lå i blade i afløbet (dræn) under forruden, hvor folk så havde givet den silicone så vandet ikke kunne komme hen til drænet, men drænet var jo bare stoppet af blade og skidt som en også har foreslået dig, for nogle dræn skal og bør der være et sted, uanset om du har taget oppe, og lukket vinduerne.
    Vandet i Ka´en kom så under instrumentbrædtet unde tæppet, så man ikke lige kunne se hvor det kom fra, men da jeg flyttede tæppet kunne man tydeligt se hvor det kom fra.

    Der er sikkert nogen der vil påstå det kommer fra dine døre, man vand i dørene kommer sjældent ind i bilen (hvis det er rudelistens skyld) med mindre dørens drænhulle er stoppet så der kommer rigtig meget vand i dørene, men så burde man også kunne høre det eller mærke det.

    Du skal nok se på dine dørlister, og andre ting der kan gøre at vandet kommer ind, "hvis" det er noget der kommer ovenfra, udefra.

    Og så ellers drænhuller osv.

    Men ud med propperne og få den tørret ud, hurtigst muligt....


  • #7   3. maj 2016 Buggy Boy, 1000 tak for langt og godt svar, jeg får den på lift imorgen, så der kan jeg måske finde de propper, når du siger de kan tages ud nede fra, er det så ikke under bilen du mener ? for propper i bunden af bilen indvendigt er vist væk, kan ihvertfald få en vand stråle op af de huller i "tæppet" når jeg trykker.
    Jeg tror ikke selv det er taget, det burde være vådt hvis vand trængte igennem. Og det er det ikke. Jeg skifter en side stolpe ved ruden, da den er flækket, så ruden køre forkert op, når de bliver kørt op samtidigt. og taget får en omgang iprenering, for en sikkerhedsskyld.
    Men igen, 1000 tak smiley


  • #8   3. maj 2016 hvis propperne er væk kommer der selvfølgelig lidt vand den vej fra. Det samme gjorde der på min søsters, men det er ordnet og der kommer stadigvæk vand andre steder fra. Men ja, start der.

  • #9   3. maj 2016 Jeg kan ikke se hvordan vand skulle kunne komme op nedefra da de tit sidder tæt mod midten af bilerne.

  • #10   3. maj 2016 Propperne jeg snakker om er inde i selve bilen, jeg kan forestille mig de har været til at holde "tæppet" på plads eller sådan noget

  • #12   3. maj 2016 Fejlen skal klar findes, men vil også gerne ha at bilen bliver tør hurtigst mulig, da jeg ikke tænker den har godt af at være en transportabel pool smiley
    Døjer heldigvis ikke med duggede ruder.


  • #14   3. maj 2016 tak, det vil jeg da lige prøve smiley

  • #15   3. maj 2016 Propperne er ikke til at holde tæpper fast med de sider i bunden i karosseri / metallet og når de er der og der er fugt i bilen er det altid der de ruster.
    Men de ser ca. sådan her ud..


  • #16   3. maj 2016 her

    profilbillede
Kommentér på:
E36 Cab vand i bunden

Annonce