{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing / lån på bil
  • #1   17. jan 2017 Nu har jeg godt nok købt min bil kontant, så jeg har ingen lån. Men HVIS jeg skulle have lånt til den, kunne jeg have lånt dem på en kassekredit til 0,75 % rente i banken smiley

    (der er vel lidt fordele ved at arbejde i en bank, hehe...)


  • #2   17. jan 2017 Nå Bay, kan du også fikse det til "bekendte"? smiley

  • #3   17. jan 2017 Kun bekendte, der også arbejder i banken smiley

  • #4   17. jan 2017 Ja okay det lyder lækkert desværre man ikk arbejder i en bank så. smiley

  • #5   18. jan 2017 Bay: Når nu banken kan lave sådanne lån til ansatte - hvad sker der så med lånet hvis man siger op eller bliver afskediget? Får man lov til at betale færdig til den rente eller er der stigning/ophør af en slags? smiley

    -Nysgerrig, ikke andet.


  • #7   18. jan 2017 Thomas M
    Så bliver renten sat op. Det er forskelligt, hvor man så lander henne prismæssigt, men det bliver nok i hvert fald sat 3 % op, vil jeg tro.

    Martin P
    Det har du såmænd til dels ret i, kan man godt sige. Der er mangel på (gode) bankansatte flere steder i landet i øjeblikket, så derfor er løn og øvrige vilkår utroligt gode i branchen. Vi skal ikke klage.


  • #8   18. jan 2017 Man kan vælge mellem rigtig mange fine biler i prisklassen 10-30.000kr. Køb sådan en kontant.. og forestil dig herefter at du afdrager 2-3000kr på et billån. Sæt pengene ind på en seperat konto.. og vupti har du opsparing til en dyrer bil i løbet af en kort årrække. Det kan aldrig gå at låne til bil.. hertil er samlede låneomk. Simpelthen for høje - ved fx. Forhandler lån er alene stiftelsomk. Så høje at du kan købe en fin nysynet bil for det beløb. Begge mine biler er kontant.. så blir det lige pludselig "billigt" at ha bil

  • #9   18. jan 2017 Sikke noget vrøvl at skrive...

    Køber du også dit hus kontant med samme argument? Her kan man jo også betale et indskud for de låneomkostninger, der er forbundet med det. Så skal du bare lige spare op i 20 år, så du kan købe dit hus kontant.


  • #10   18. jan 2017 Hold nu igen det var ikk det der blev spurgt om. Jeg ville bare høre de forskellige finansierings steder. smiley

  • #11   18. jan 2017 #9 sikke noget vrøvl selv at skrive... med mindre du kan bo hjemme så skal du betale husleje uanset hvad. Så det er da den dårligste samligning jeg har hørt i nyere tid. Om man så vælger husleje i form af lejebolig eller realkreditlån på ejerbolig er jo så en smag sag

  • #12   18. jan 2017 Det er sgu godt, det ikke er alle, der er lige så snæversynede smiley

  • #13   18. jan 2017 Der forklare hvorfor jeg som kunde skal betale så høje renter på udlån og og få så lave renter på indlån.

  • #14   18. jan 2017 Hvis der ikke blev givet høje lønninger og gode vilkår, ville der slet ikke være bankfolk til at give dig lån. Så måtte du undvære.

  • #15   18. jan 2017 Det ok. Det gør jeg lige nu. Så det ville ikke ændre noget.

  • #16   18. jan 2017 Så er du vel også ligeglad med, hvad det koster...

  • #17   18. jan 2017 Ikke rigtigt ville gerne købe hus men desværre mener banken jo at Man skal knappes på kryds og på tværs for at kunne låne noget somhelst.

  • #18   18. jan 2017 HØR FOR HELVED HER (Undskyld ordsproget)

    Men det er satme ikk det jeg spurgte til.....


  • #19   18. jan 2017 Der er ikke et decideret svar på dit spørgsmål - da det er ligesom med forsikringer. Det er personligt vurderet ofte. Fordi jeg kan få en rente i Danske Bank på et billån til 3,5%, er ikke ensbetydende med at du kan det.

    Billån afhænger også af bilens alder, nyværdi, gadeværdi etc etc.

    Ens forhold til banken, ens værdi(pant osv) har meget at sige i den samlede vurderinger.

    Leasinger kan du jo selv undersøge da efter de fleste forhandlere smider på op på deres sider hvad det koster at lease.



  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #20   18. jan 2017 Fik mit gennem Santander, havde selv 130.000 i form af betalt bytte bil, så renten endte på 1,99%, omkostningerne var så betydelig dyrere end i banken men sammenlagt blev det lidt billigere (ikke meget), og ja man kan vel godt låne, jeg vurderede at jeg ikke lige sådan ville få sparet det sidste op til 370000,- så måtte jo låne, det er dyrt at være fattig.. smiley

  • #21   18. jan 2017 Renten er til dels irrelevant, det er ÅOP, som afgør hvor dyrt et lån er. Mig bekendt er Diba billån noget af det billigste, hvis man ellers ikke arbejder i en bank. Renten fortæller ikke hvor dyrt stiftelse omkostning er, det gør ÅOP, så det gælder om, at få et så lavt ÅOP, som mulig.
    Jeg har set stiftelse omkostninger fra 8000 kr og op til 30.000 kr. det er satme en pæn forskel.... Og det er netop stiftelse omkostninger de til dels tjener penge på. I princippet kan 2 lån stilles op med samme rente fx 1,99%, men ÅOP vidt forskellig. Så kig altid på ÅOP og stiftelse omkostning.


  • #22   18. jan 2017 Min holdning er, at ÅOP potentielt kan være MEGET misvisende. Man skal nemlig tænke på, at ÅOP kun giver mening, hvis man rent faktisk har tænkt sig at beholde lånet alle de 8 år, det er beregnet over - og hvor mange skifter ikke bil inden da?

    Prøv at regne DIBAs ÅOP ud på et 8-årigt lån, der indfries efter to år - og få et chok over, hvor meget det betyder!


  • #23   1. jul 2017 Evt brug http://hurtigtlan.dk/

Kommentér på:
Leasing / lån på bil

Annonce