1.473 visninger
|
Oprettet:
Elbil abonnement {{forumTopicSubject}}
Jeg er tæt op at skifte min dieselbil ud med en elbil da jeg idag kører fast imellem Holstebro og Struer 2 gange daglig og sjælden længere væk en måske Vejle 3 gange om året så jeg har et køreles forbrug på 20,000 km om året og skal vi på langtur har vi tid at lade hvis det bliver nødvendig
Jeg har ikke rigtig mulighed for at installere en ladebox da jeg har en lejegarage i midtbyen men skal nok have et abonoment af en slags
Hvad vil Elbil kører anbefale. ? Mvh Johnny
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Det er simpelthen for bøvlet hvis man ikke kan lade om natten når bilen holder parkeret, med mindre at du har mulighed for at lade bilen mens du er på arbejde.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Jeg ville også overveje det lidt mere hvis du ikke kan lade hjemme, der er ikke rigtigt nogen hurtigladere i det område (Bor der selv)
Det hurtigste du ville komme til er en 50kw lader ved Bilka i Holstebro, så du kommer til at bruge rigtigt meget tid på at sidde i bile og vente på at den er færdig med at lade
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det er vidst nok en anelse billigere kun at bruge deres standere. Og du lærer hurtigt at føtex/bilka er flinke til at have 50kwh ladere.
Bruger selv Clever, men Eon er bedre præsenteret i nogle byer. Tjek deres ladestander maps og sammenlign. Der er ikke den store forskel ellers.
Måske skal nævnes at EON vidst kan bruges uden for DK også.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.947
En ladestander på arbejdspladsen løser behovet for ladning i hverdagen, men hvad så når du har 3 ugers sommerferie? Det er nok de færreste som gider at holde på parkeringspladsen foran kontoret for at lade op
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Løsningen med udelukkende at bruge ladestandere, og derfor at skulle lade på vej til eller fra arbejde, er aldeles uholdbart i længden efter min mening. Det bliver man hurtigt træt af.
Man skal kunne lade sit daglige kørselsbehov, enten mens man sover eller er på arbejde.
Prøv lige at undersøge muligheden for at få sat en ladestander op i din lejegarage - jeg tror du bliver overrasket over hvad de forskellige udbydere kan finde ud af.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Men hvem ved hvis du er villig til at betale for opsætning af hvad der skal til og for de faste udgifter til måler leje etc, så kan det være det er anderledes.
Vær opmærksom på at den stander du får sat op vidst nok ejes af clever (og måsker er eon på samme måde). Dermed tager de den potentielt tilbage ved abonnementsstop. Tror det er for at begrænse on/off abonnementer.
Så husk at tjekke dette også.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.563
Du skal kigge på din garage, om det kan lade sig gøre med strøm i denne.
Du skriver der er et 220Volt stik, hvis denne er OK til den kontinuerlige belastning til opladning af elbil så kunne det være en løsning, altså blot at bruge en mormor lader og så betale kWh prisen uden abbonement. Med 20.000 årlige km kan er Clever abbonement nok ikke betale sig.
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.563
Du skal kigge på din garage, om det kan lade sig gøre med strøm i denne.
Du skriver der er et 220Volt stik, hvis denne er OK til den kontinuerlige belastning til opladning af elbil så kunne det være en løsning, altså blot at bruge en mormor lader og så betale kWh prisen uden abbonement. Med 20.000 årlige km kan er Clever abbonement nok ikke betale sig.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Det kommer an på hvilken bil du skal lade, og hvor meget den kan lade med igennem dens 220v ladekabel.
En Tesla kan lade med 3,5kw på 220v og hvis man gør det kontinuerligt på et almindeligt stik så smelter det, jeg mener de fleste stik ikke er godkendt til mere en 2kw konstant belastning
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
https://ekstrabladet.dk/biler/denne-elbil-kan-lade-lynhurtigt-nu-er-dansk-pris-klar/8526840
Ps Tesla kan justere ned under de 3.5kwh som jeg forstår det. Man skal bare huske at gøre det.
Gamle el installationer og elbiler er generelt ikke skide gode venner.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Ja den kan justeres ned, men mange glemmer det, eller ved bare ikke bedre..
Man behøver ikke have en 800v bil for at lade hurtigt, min Model 3 kan lade med 250kw og det er en 400v bil
Circle K er i fuld gang med at sætte 300kw ladere op på deres service stationer
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Vi balancere på kanten af om det giver mening at have Abonnement, men det er rart "i maven" at vide at man bare kan stoppe på en clever (eon/whatever) stander og lade.
Vores er desværre af ældre karakter, så hun lader ikke så fandens hurtigt må jeg sige.
Moderne biler bruges opladningstid og rækkevide istedet for 0-100 og top hastighed
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Skal du ikke have oprettet den ellert så
Hvad er det for en?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Renault Zoe fra 2014. Den billigste der var på bilbasen.
Den første franske bil jeg ejer, og jeg er mega glad for den.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Jeg må også indrømme vi kort var inde over at overveje mormor løsningen, men nyder nu at der bare sidder en ladestander på væggen derhjemme.
Gav 9500 monteret, mener jeg, og har de sidste 5 måneder ca 370 kr. i måneden på strøm og abonnement til udbyder. Synes faktisk det er en fin kilometerpris, når vi har kørt 2.500 km/md.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
Jeg beregnede laderen som en del af bilens købspris
Jeg køre så uden noget abonnement, jeg brugte omkring 2.000 i måneden på diesel, og jeg er under 500 i måneden i strøm
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Jeg har P-plads et stykke fra min el-installation, så det billigste tilbud lød på 18.000 for at etableret ladestander. Jeg kører slet ikke nok km til at kunne forrente det indenfor rimelig tid. Bilen går i 0 efter ca 4 år...
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Men true energy kan sættes op til, at bilen lader på de mest grønne tidspunkter.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 136
Elbil abonnement