{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Forhandler garanti? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen... Jeg har købt en bil ved forhandler, men der er en pakdåse ved trækakselen/gearkassen som er utæt, bilen rasler under acceleration(kun i de lave omdrejninger), blæseren virker ikke i bilen... (udrykkerlejet & kobling er skiftet på garanti)
Nu vil jeg gerne vide hvordan det ligger med min garanti? Bilen er købt og betalt den 16/3-07 - Altså om 6 mdr på søndag..

Der står på slut seddel;

Bemærkninger:

Bien er formidlet soltg for privat ejer, unden reklamationsret
Der kan ikke rettes krav af nogen art mod xxxx(Firmaet)
Der laves olieskift og smøring inden levering...

Men som jeg har forstået det på det påstyr der var i TV for noget tid siden kan han lukke op at skide i hans bemærkninger, det er hans underskrift der er på papiret ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandler garanti?
  • #1   10. sep 2007 reklamationsreten kan han i løbe fra.

    Når han er forhandler.


  • #2   10. sep 2007 *ikke

  • #4   10. sep 2007 Hvis den er solgt i kommision, hvilket det tyder på er det sælger (ikke forhandleren, men ham som har sat den i kommisionssalg) der hæfter for de 2 års reklamationsret, men KUN fordi den er solgt igennem en forhandler ved kommision.

  • #5   10. sep 2007 hvem står som sælger på slutseddlen??

  • #6   10. sep 2007 Han kan skrive hvad han vil på slutsedlen.
    Du har købeloven på din side og mange forhandlere prøver den der med "solgt for kunde"
    Hvis han nægter går du bare videre med sagen da du har din ret til garanti når du køber hos en forhandler.


  • #7   10. sep 2007 Der står under hans underskrift...

    Underskrift sælgerfirma

    René Ø ? Det vil sige at jeg bare skal køre ned til forhandler i morgen ?`Og sige hva bilen fejler ? Så burde han tage den ind og stå for det ?

    Men hvor meget af det ovenover skal han lave på garanti ? Det hele ?


  • #8   10. sep 2007 Sliddele dækkes IKKE af garantien.
    Så blæseren skal han ihvertfald lave.
    Ved ikke om du kan få ham til at lave den utætte pakdåse.


  • #9   10. sep 2007 Dawid

    Han burde vel også undersøge hvor raslen kommer fra ? Og hvis det en slid de burde han vel bare lade være med at lave den ?


  • #10   10. sep 2007 Hey Benjamin....på trods af en bilforhandler skriver sådan så kan han IKKE fraskrive sig det. der er tale om en proff handel til en privat person, FDM har netop skrivet om det samme og de var i retten og forhandleren SKAL yde garanti på trods af han forsøger at fraskrive sig det...så han skal blot punge op med slanterne for at få det lavet. Hvis du er medlem af FDM kan du læse mere om det på deres hjemmeside.

  • #11   10. sep 2007 HVIS det er kommisionssalg, hvilket du lige skal sikre dig om det er eller ikke er, har du stadig 2 års reklamationsret, og 6 måneders. Dog er det sælgeren (Privatpersonen som har overladt bilen til forhandleren for at sælge den, dog uden forhandleren reelt har købt den) som skal betale reperationerne, og ikke forhandleren

  • #12   10. sep 2007 Det er lige meget hvem der har ejet bilen, Og om Han prøver at skrive sig úd af det, jeg har haft en sådan en sag før, hvor forhandleren satte en bil til salg for en bekendt, og fortalte køberen, at der ingen reklamationsret var. Dog endte det med at forhandleren måtte betale for alle de ting der var fejl på, fordi bilen var til salg hos ham

  • #13   10. sep 2007 Også selvom han havde skrevet hans bekendte som sælge på slutseddelen

  • #14   10. sep 2007 Forkert..det er forhandlere som SKAl dække, der er netop ikke tale om en privat handel når det er en forhandler som formidler aftalen, det siger loven. så forhandleren skal ifølge købeloven dække fejl og mangler og det er uanset hvad han har skrevet på sin slutseddel.

  • #15   10. sep 2007 netop Henrik

  • #16   10. sep 2007 OG hvis det er kommisionssalg, skal han stadig betale, og ikke som Rene Ø skriver, jeg har for under et år siden været sådan en sag igennem


  • #17   10. sep 2007 Netop Claus

  • #18   10. sep 2007 Henrik K -> Sådan foregår det altså ikke ved kommisionssalg. Forhandleren sælger jo bilen til en vis procentdel af salgsprisen, men hæfter ikke for reklamations- og garantiarbejde. Muligt han er forpligtet til at lægge ud, og selv opkræve penge af sælger - Det ved jeg ikke, men i sidste ende er det SÆLGER, og ikke forhandler der hæfter for det.

  • #19   10. sep 2007 Rene beklager, men du tager fejl. Ved godt de fosøger at fraskrive sig det, men sådan hænger loven ikke sammen...det er en professionel handel og IKKE en privat handel - så desværre for forhandleren så hænger han på den.

  • #20   10. sep 2007 Forhandleren er sælger, køber skal ikke ud og finde tredie mand for at få lavet eventuelle skavanker på sin nye bil


  • #21   10. sep 2007 Jeg kan kun henvise til FDM bladet hvor de netop har skrevet om en person som stod i netop den situation og der gik de i retten og FDM vandt, de fik ret i at forhandleren skal udbedre fejl og mangler idet er er tale om en proff handel uanset hvad forhandlere skrev i sin slutseddel

Kommentér på:
Forhandler garanti?

Annonce