{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Oversigt over synshaller
Brug for et syn på din bil? Så find den nærmeste og bedste synshal på; Find synshal

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At syne bil før tid
  • #1   21. mar 2010 Ja, men kun et halvt år før, for at det holder 2 år mere.

  • #2   21. mar 2010 6 mdr. før den periodiske synsdato kan du syne bilen og så har den 2 år + den tid du er i forvejen med synet.

  • #3   21. mar 2010 Ja det kan du godt.. Og hvis det er under 6 mån. før, så tæller de med i længden.. dvs næste syn, 2år og 6mån.

  • #4   21. mar 2010 du kan altid få din bil synet. Men hvis den ikke går igennem, så har du kun 1 måned til at få den i orden.

    Og hvis du syner den nu, så skal den stadig synes til Oktober, med mindre du beder synsmanden om ændring af synsdato. Men så skal du sige det til synsmanden FØR påbegyndelse af synet. Ifølge reglerne. Og der er noget med at det kan koste dobbelt pris.


  • #5   21. mar 2010 Hvis du syner den før 6mdr end den normale, ska bilen til syn igen til okt. Dvs. at den nye ejer blir kaldt til syn.
    Hilsen
    Jon


  • #6   21. mar 2010 ok. mange tak for svarene =)

  • #7   21. mar 2010 jamen hvorfor bliver det dobbelt så dyrt bare fordi han lige skal ændre datoen?!? f eks silviaen, den skal synes til oktober/novenmber, skal den så synes igen i oktober hvis jeg får den synet nu her og hvorfor?

  • #8   21. mar 2010 ja Chris....... Sådan er reglerne

    Copy/paste:

    Husk: Skal periodesynsdatoen ændres, skal man fremstille bilen til syn mindre en 6 mdr før nuværende periodesynsdato. Alternativt skal man til to på hinanden følgende syn... ja man tror det er løgn... altså først et periodesyn og derefter et 'proforma-registreringssyn'. Pris: 2x synsgebyr. Udført arbejde: 1x syn. Der er nemlig ingen teknisk forskel på de to typer syn, men tilsyneladende en administrativ finde der skal sørge for at få flere penge i statskassen - formentlig opfundet af skrankepaver. I praksis kører man naturligvis heller ikke til to syn samme dag - men betaler 2 synsbegyrer samtidigt, hvorefter man kører ind i synshallen een gang. Smart, ikk' ?. Altså dobbelt pris for samme arbejde. Det er nok det tætteste man kan komme på lovliggjort tyveri i dagtimerne smiley

    Sådanne frivillige syn 'før tid' foretages oftest i forbindelse med, at bilen skal videresælges som værende funklende-nysynet.


    http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm


  • #9   21. mar 2010 jeg har synet min bil 1år før den skulle, jeg sagde det bare der inde i syns hallen, så lavede vi bare en omregistering af den, og det kostede ikke noget da det er samme nummerplade, forsikring, og ejer.. og så havde den jo fået ny syns dato...

  • #10   21. mar 2010 Man skal ikke op til 2 syn, man skal lave et registreringssyn i forbindelse med er salg, hvis der er mere end 6 måneder til den skal synes.
    Synet vil hvis der er mere ent 6 måneder til det normale periodesyn holde sit syn i 2 år.

    Hvis der er under 6 måneder til syn så vælger man et periodesyn, og så vil bilen holde 2 år + den tid der var tilbage til synet.

    Man afkrydser selv på sin regattest om mn vil beholde den gamle synsdato eller den nye, men den kan kun afkrydses hvis man laver et reg. syn fordi ved et periodesyn får man ingen blanket man kan afkrydse på...

    Man KAN ALTID køre sin bil til syn, det bestemmer man HELT SELV....

    Max køber standard underlæbe til 306 i blå -

    Så den strofe du har fundet der er fra et firma der har rigtig dårlig kritik, og ikke særlig seriøse, man tage et regsyn. længere er den ikke og hvis man tror på den strofe, så går man jo frivilligt med til at blive kneppet i r..... for det er så urigtigt som det kan være...

    Når man har lavet et regsyn, så gælder den dato eller den der kommer frem inden for d 6 måneder.
    Men aflevere man ikke blanketten om et regsyn ved skat så bliver datoen ikke brugt, og hvis man ikke får bilen solgt alligevel, ja så kan man indenfor de 6 måneder bare lade det ligge som et periodesyn og skore den ekstra tid.
    Hvis man selv ønsker den nye syn/reg. dato, ja så tager man til skat og omreigstrer til sig selv og det koster gratis fordi det er til en selv, lidt ligesom påmontering af anhængertræk.

    Man skal holde skæg og snot adskildt.. smiley


  • #11   21. mar 2010 Heidi... Jeg ved ikke om rigtigheden i det de skriver, men hvis det er bondefangere burde det blive stoppet, jeg går da ud fra det er rigtigt eftersom det er skrevet.

    Men jeg kan da godt se på fstyr at du har ret og jeg ikke har.

    Beklager til alle der har betalt dobbelt fordi jeg har linket til en hjemmeside med urigtige oplysninger.... De skulle vel stoppes af fogeden, egentlig.


  • #12   21. mar 2010 Ahhh mon dog, nu er der det jo søndag, så mon ikke det går... ;-))

    Men de er ikke de første der misinformere folk, det har jeg set flere gange at folk oplever dette.
    Bla, især ved Aplaus bilsyn som før var staten, for dengang staten havde synsjobbene, var jeg udsat for nøjagtigt det samme ved Aplaus i Kolding, og de er generelt ikke rigtig kloge dem der har været ved statens tidligere... ;-))


Kommentér på:
At syne bil før tid

Annonce