{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring dækker eller dækker ikke?
  • #1   12. maj 2010 20% er en regel der afgøre om du skal betale ny og større afgift

    enhver modificering af din motor skal du egentlig snakke med dit forsikringsselskab om da det ændre prisen du skal betale.


  • #2   12. maj 2010 og ja de kan nemt finde på at sige de ikke dækker hvis du har snydt dem smiley

  • #3   12. maj 2010 jepper hvis de finder ud af der er noget ulovligt ved bilen så kan de afvise at dække skader på både din bil og modparten, og regningen løber meget højt op hvis det er en person påkørsel...

  • #4   12. maj 2010 For et års tid siden læste jeg en artikel hvori der stod, at ingen danske forsikringsselskaber, indtil videre, helt har nægtet af udbetale erstatning, fordi bilen var chiptuned. Dog kan forsikringen selv bestemme hvilken selvrisiko du skal hoste op med, og på den måde kan det jo blive rigtig dyrt.

    Der skyldes jo også, at der ikke er nok reel grund til at tro, at en chiptuned bil skulle være farligere i trafikken. Medmindre man kan bevise, at ulykken skete, fordi bilen nu kan accelerere hurtigere end før, så er der jo ingen grund til at give tuningen skylden. Er man typen der altid kører over det tilladte, så gør man det jo nok, uanset om bilen er chiptuned eller ej.


  • #5   12. maj 2010 Hvis det er pga. motoren du har kørt galt, kan de nægte dig erstatning, men hvis den 70 årige blinde fru Hansen kører ind i dig og totalskader din bil skal du nok få pengene for den alligevel.

  • #6   12. maj 2010 Jeg kan desværre ikke linke direkte til artiklen, men jeg mener det var en af de artikler der efterfulgte omtalen af Ekstrabladets tur til BSR i Sverige, hvor der opstod heftig debat om chiptuning.

  • #7   12. maj 2010 Og chiptuned = over 20%, har sakset den tekst fra et indlæg jeg lavede på Saab klubbens hjemmeside.

  • #8   12. maj 2010 I tilfældet jeg hentyder til er der kørt ligeud i et ikke særligt skarpt sving, Kunne jo tyde på at der var for meget fart på, når det er et sted man kender! (totalskade)

  • #9   12. maj 2010 Du kan fx risikere, at ...

    Hvis du skal betale 10.000 kr. i forsikring for en bil med de 250 hk, så kan forsikringen til enhver tid sige ved ulykker, at du skulle have betalt fx 20.000 kr. i præmie, hvis de havde vidst, den havde 350 hk.

    Alt i alt vil det betyde, at de kun vil dække halvdelen, da du kun har betalt det halve i præmie i forhold til, hvad du burde.

    Det samme sker i øvrigt, hvis man har en for lille indboforsikring i forhold til det indbo, man reelt har.


  • #10   12. maj 2010 Da jeg spurgte min forsikringsmand hvordan de ville tage sig af sagen, hvis jeg eksempelvis havde en bil med mere effekt end oplyst.

    Hans udspil var at man ville se på hvad det skulle have kostet at forsikre bilen ellers, og så ville man ellers give procentmæssig udbetaling i forhold til dette.
    Så hvis din forsikring skulle have været 20% dyrere med flere HK, så ville der blive udbetalt 20% mindre.
    Hvis man så er ude i en bil man ikke ville kunne forsikre ville de tage et skøn på sagen.
    Som udgangspunkt var det kun aktuelt hvis de havde grund til at kigge uheldet efter, eksempelvis hvis du har placeret 250meter bremsespor, før du har torpederet enden af motorvejen i din Fiat Uno som er opgivet til 45hk.


  • #11   12. maj 2010 Fam J
    Lige præcis hvad jeg mener - om end noget bedre forklaret smiley


  • #12   12. maj 2010 Men forsikringsselskabet skal bevise i retten at den øgede effekt var skyld i ulykken, ellers holder den ikke.

  • #13   12. maj 2010 Jannik C
    Nej, det skal de helt bestemt ikke. Det er nok bare at bevise, at bilens effekt var øget i forhold til det oplyste.


  • #14   12. maj 2010 Så kan de gå ind og modregne, men de kan aldrig nægte at betale erstatning.

  • #15   12. maj 2010 Regres er et ord du måske skulle prøve at slå op Jannik C!

Kommentér på:
Forsikring dækker eller dækker ikke?

Annonce