{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Problem: dysen stopper! {{forumTopicSubject}}

Når jeg ser andre male, fx på træf osv. Så kører de bare løs og maler lystigt 
Men når jeg selv er i gang, så kan jeg ikke male i ret lang tid før dysen stopper..
–Det er rimelig træls når den begynder at sprutte lige der hvor det er mest irriterende.

Jeg bruger Schmincke maling, som er beregnet til airbrush, og ikke skal fortyndes yderligere.
(Jeg har prøvet at fortynde det, det blev umuligt at male med da det flyder ud lige med det samme).
Her på det sidste er jeg dog begyndt at bruge alm. vandbaseret autolak, da jeg har adgang til dette, næsten gratis.
Men problemet er stadig det samme.. Efter kort tid begynder den og sprutte, og skal renses.
Jeg renser sprøjten i alm. vandhane vand.


En anden ting, hvordan gør i når i skal male et emne, hvori der indgår flere farver, hvor man måske skal skifte lidt frem og tilbage i farverne?
Jeg tager den lange vej og renser sprøjten hver gang, men det er meget tidskrævende.
Mine sprøjter er begge gravity fed. – Den ene er en Iwata HP-C og den anden er en billig no-name fra tyskland (men faktisk næsten bedre end Iwata’en).

Hvad bruger i andre af sprøjter??

Pyha det var lidt af et indlæg..
Men det er noget der har irriteret mig meget, så jeg håber på lidt kvalificeret hjælp smiley

Mvh Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem: dysen stopper!
  • #1   2. maj 2008 Hej kim smiley det problem har jeg osse hvis jeg maler med fortynder baseret maling men der plejer jeg lige at tage neglene og pille det af nålen ude foran (jeg maler altid uden den der beskyttelses ting)...

    Ellers kan du prøve at male med et mærke der hedder golden... Det er på vand, men det er rigtig rart at sprøjte med!

    Mvh Danie


Kommentér på:
Problem: dysen stopper!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce