{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

veteran registrering {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig lidt hjælp.
Skal bruge en ”lækker” bil som er over 35 år, såsom Mercedes Coupe fra midt firserne, eller lign.
I Tyskland er der en del pæne til ca. 20-25.000€ med under 100.000km på tælleren.

Så kommer spørgsmålene:
1. Så vidt jeg kan læse så koster reg. afgift 40% af bilens nypris i DK før reg. afgift, men jeg kan ikke finde den pris i DK i f.eks 1986? Tror nok man kan på det fysiske bibliotek i Kbh. eller Aarhus, men der kommer jeg ikke lige forbi.

2. Når man så har fået den hjem og indregistreret som veteran over 35 år, hvilke forsikringsselskaber vil så forsikre den, hvor den er dækket hele året. Gerne både kasko og selvfølgelig ansvar.

Bilen vil komme til at køre mindre end 2000 km pr. år og ikke noget der ligner fast transportmiddel. Den kommer nok ikke ud at køre om vinteren, men vil dog gerne have muligheden.

Det sikreste er nok at få et stelnummer, så man kan betale SKAT 400 kr. i en forhåndsvurdering.
Jeg har en ældre el-bil som klarer de daglige ture til Brugsen mm., har ikke arbejde (lige fyldt de 67 smiley

Har også i dag en ældre kedelig, grim og dyr Peugoet 407. som koster alt for meget til det meget sparsomme forbrug jeg har.

Finder jeg en pæn og rustfri bil, vil de årlige omkostninger være minimale og jeg ville kunne beholde den længe, måske endda med en lille værdistigning over tid, men det kommer i anden række.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  veteran registrering
  • #1   23. apr 1) Kontakt skat med model, årgang og type og de kan give dig en omtrentning forhåndsvurdering. Alternativt kan du hos skat se om der er tilsvarende biler importeret og afgiftvurderet i DK som du kan tage udgangspunkt i.

    2) Det er i daglig tale en brugsveteran og dem kan du få hos både Tryg, Alka og Runa samt vistnok også hos Nordisk veteran (det har man ikke kunnet tidligere). Men for at skaffe dig et korrekt billede af hvor du kan forsikre og til hvilke priser er der kun at gå igang med at ringe rundt da priser og vilkår er vildt forskelligt og din pris er ikke den samme som min.

    PS: vær særlig opmærksom på tegningsreglerne når du snakker med forsikringsselskaberne....nogen af dem sætter krav om alt fra aflåst garage, GPS sporing, alarm osv mens andre er mere........ løse smiley


  • #2   23. apr Aros forsikring, har også veteran
    Og ingen krav om bilen skal være original

    Samt de har lejlighedsvis kørsel hele året


  • #3   25. apr Tak så langt.
    Har fundet forsikring med kasko til omkring 1500.
    MEN
    Det store spørgsmål er SKAT.
    Ja, hvis man har en præcis model, kan man forsøge hos SKAT.
    At udfylde den beregner de har på nettet, ender med at sige veteran og kommer så med handelspris og nypris?
    Her virker det til at den er ligeglad med de andre oplysninger man har tastet?
    Så kommer det med 40% af nypris før reg-afgift? OK, problemet er nu at finde hvad en bil kostede i 1988 før reg-afgift?
    Er der nogen der kender et godt link til nypriser før afgift for 35 år siden?


Kommentér på:
veteran registrering

Annonce