{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet bryder loven
  • #1   27. feb 2015

    profilbillede
  • #2   27. feb 2015 Fotovogne holder ikke ulovligt når det er noget med deres arbejde at gøre.

  • #3   27. feb 2015 syntes du bruger din gamle profil igen shaka smiley

  • #5   27. feb 2015 Hvis du nu undersøgte sagen lid først, før du bare opretter en masse tåbelige og lige gyldige emner hele tiden

    http://www.aarhusportalen.dk/default.asp?Id=279&AjrDcmntId=32377


    Prøvet ved domstolen

    »Det står i lovgivningen, at politiet har dispensation fra de gældende regler. Det er i øvrigt også blevet prøvet ved en domstol,« siger Kristian Thomsen.

    Han afviser, at det er et mærkeligt signal, man sender, når politiet må parkere, hvor civile borgere ikke må.

    »Det er det ikke. Vi lever i et land, hvor sådan noget er lovbestemt. Vi holder jo sådanne steder, fordi det mange gange er dér, at folk kører for stærkt. Det gælder også Søren Frichs Vej, som har været noget hårdt ulykkesbelastet. Så kan det ikke hjælpe noget, at man ikke kan foretage den kontrol, der skal til for at yde en forebyggende indsats. Formålet taget i betragtning, så har jeg det fint med det.«

    Færdselschefen afviser samtidig kritik af, at bilen holder delvist parkeret på en cykelsti.

    Ifølge Kristian Thomsen er der rigeligt med plads til cyklister, ligesom der er opstillet en kegle bag bilen, som har til formål at gøre cyklister opmærksom på det holdende køretøj.

    »Det er en meget bred cykelsti. Fotovognen er til gene, hvis man er blevet fanget i hastighedskontrol, men ikke for de cyklister, der skal forbi,« slår han fast.

    Er det ok, at politiet parkerer ulovligt, når der skal jagtes fartsynere?


  • #6   27. feb 2015 Det er okay at bryde loven, bare man fanger banditter, er det det du siger Once?

  • #7   27. feb 2015 Så cykelister skal begive sig ud på kørebanen og risikere livet, siger du ? Og folk skal ikke have udsyn igennem svinget ? Og nok er der rigelig med plads til folk der går på fortovet, men er stadigvæk en lovovertrædelse. = pengemaskine.

  • #8   27. feb 2015 Anders læs

    Prøvet ved domstolen

    »Det står i lovgivningen, at politiet har dispensation fra de gældende regler. Det er i øvrigt også blevet prøvet ved en domstol,« siger Kristian Thomsen.

    Han afviser, at det er et mærkeligt signal, man sender, når politiet må parkere, hvor civile borgere ikke må.

    »Det er det ikke. Vi lever i et land, hvor sådan noget er lovbestemt. Vi holder jo sådanne steder, fordi det mange gange er dér, at folk kører for stærkt. Det gælder også Søren Frichs Vej, som har været noget hårdt ulykkesbelastet. Så kan det ikke hjælpe noget, at man ikke kan foretage den kontrol, der skal til for at yde en forebyggende indsats. Formålet taget i betragtning, så har jeg det fint med det.«

    Færdselschefen afviser samtidig kritik af, at bilen holder delvist parkeret på en cykelsti.

    Ifølge Kristian Thomsen er der rigeligt med plads til cyklister, ligesom der er opstillet en kegle bag bilen, som har til formål at gøre cyklister opmærksom på det holdende køretøj.

    »Det er en meget bred cykelsti. Fotovognen er til gene, hvis man er blevet fanget i hastighedskontrol, men ikke for de cyklister, der skal forbi,« slår han fast.

    Er det ok, at politiet parkerer ulovligt, når der skal jagtes fartsynere?


  • #9   27. feb 2015 Anders : Du må som person også bryde loven, med loven på din side smiley og hvis en fotovogn der holder ulovligt parkeret kan forhindre et dødsfald i form af personspåkørsel f.eks, så har de retten på deres side smiley

  • #10   27. feb 2015 Problemet for mig er, at fotovognen holder således at det udgør en decideret risiko for cyklister, og bilister i forhold til deres sikkerhed, dybt åndsvagt.

  • #11   27. feb 2015 Anders hold nu op. Det er ikke mere farligt end når de laver grave arbejde på cykelstien. De kan da nemt se bilen. Og kan stoppe op og køre uden om. eller trække op på fortovet. Det fis her er bare for at brokke sig over politiet. Hvis folk holdedefarten, så ville der ikke være brug for det.

  • #12   27. feb 2015 du køre tydeligvis i en by, og muligvis en 40km-Zone.. udover det er der fuldtoptrukket, og du har med sikkerhed passeret en chikane eller to inden du når dertil.. hvad er det du forventer sker ?
    Du skal som bilist være opmærksom på cykelister, så selvom de køre ud på vejbanen, er det din pligt og sørge for der ikke sker noget med dem smiley

    Hvis man absolut VIL se problemet, så er der mange flere end det, men set med mine øjne kan det ikke få mit pis i kog med de fotovogne.. folk kan sgu bare køre ordentligt smiley


  • #14   27. feb 2015 Jeg har oplevet at få en fartbøde, fordi jeg pludselig måtte sætte farten op for at komme hurtigere forbi en vogn, der holdt parkeret på lignende måde, inden der kom en modkørende - den uheldigt parkerede bil, viste sig desværre at være en fotovogn smiley

  • #15   27. feb 2015 Once, det er netop værre end gravearbejde, det kan du se igennem, det kan du fanden fjøltme ikke med den vogn der.


    Hilsen ham som intet har imod de sætter Fotovogne på farlige strækninger, FORSVARLIGT, men som stadig sættere en højere pris på stærekasser.


  • #16   27. feb 2015 Ole B igen fra lægge du dig skylden. En overhaling må stadig kun fortages ved det lovlige hastig i den zone. Så igen fejlen er da din egen, fordi du ikke kender færdsels loven

  • #17   27. feb 2015 Synes vi skal boykotte fotovognen ved ikke at køre for stærkt, så kommer der blodrøde tal på det budget også kan det være de fjerner dem fra vejen igen.

    Det er jo ment som en pengemaskine og ikke andet.


  • #18   27. feb 2015 Anders hvad er problemet ? cyklisten skal sgu da ikke holde øje med modkørende. Men holde øje med bagfra kommende. Så dette er sgu ren piveri fra folks side af. Mærkelig nok piver de samme folk jo ikke over at andre billister kører for stærkt eller andet der bryder loven. DETTE ER KUN FORDI DET ER POLITIET.

  • #19   27. feb 2015 Uanset hvem fanden der holder ulovligt parkeret brokker jeg mig. At folk kører 20 km/t for stærkt rammer mig ikke.

  • #20   27. feb 2015 Iøvrigt holder den fotovogn 100 meter før et vejbump... Penge penge.

  • #21   27. feb 2015 Jeg tænker , der må være en grund til de forfærtlige fotovogne findes på de danske veje ,? Mon det kan havde noget at gøre med den mode der bliver kørt bil på i Dk? Skal ikke side og spille smart med at jeg aldrig køre forstærket , man bliver heldigvis kloger med alderen , men kørte vi efter reglerne var de fotovogne der ikke , så er det ikke lidt vores egen skyld at de er der,? Politiet passer deres job , ligesom vi andre passer vores egne jobs ,

    God weekend


  • #22   27. feb 2015 Politiet gør INTET ulovligt på billedet der! Det er et faktum. De havde heller ikke gjort noget ulovligt, hvis de havde holdt midt på fortorvet for at foretage sig det arbejde de nu er igang med.

  • #23   27. feb 2015 #16 Jeg kender da udmærket færdselsloven, men jeg havde altså mere travlt med at holde øje med om der var fodgængere og andre køretøjer, end at sidde kigge på speedometeret - og vejen var også stor og bred, så 60 km/t kunne sagtens have været hastighedsgrænsen der - tror endda kun jeg blev målt til 58 km/t - og det burde jo ikke kaldes uansvarligt og koste en bøde, at man et kort øjeblik på en vej med ellers gode oversigtsforhold (bortset fra fotovognen) sætter farten op et kort øjeblik.

    Men jeg glæder mig da til at høre, når den åh så lovlydige lille lasse ryger i en fotofælde - nej, det fortæller du nok ikke om, da du så vil blive til grin på hele bilgalleriet smiley


  • #24   27. feb 2015

    profilbillede
  • #25   27. feb 2015 Ole B hvorfor fanden skulle jeg oprette et emne om at få en bøde i fotofælde? Jeg vælger sgu da selv at kører for hurtigt. Hvad skulle et indlæg på BG så hjælpe mod det? seriøst du fatter ikke en skid. Hvorfor opret et indlæg om noget man selv har valgt?

  • #26   27. feb 2015 Kig lige færdselsloven igennem, indnen I udtaler jer om hvor ulovligt de holder. For de holder 100% lovligt, hvis de lokale regler tillader delvis parkering på fortovet, hvilket er tilfældet i rigtig mange kommuner. For dette er IKKE en cykelsti (særlig bane), for der er ingen afmærkninger at se, så det er bare en bred kantlinie, som gerne må overskrides ved bl.a. standsning og parkering.

  • #27   27. feb 2015 De bryder ikke loven, men farligt, ja. Den holder et meget upassende sted.

    Læs lige færdselsloven igen smiley kan sige du skal finde paragraf 30.


  • #28   27. feb 2015 Er der ikke noget med at der skal være 3 meter, hvis der er optrukne linier/overhalingsforbud - vil næsten vædde på at sidespejlet rager så langt ud at der ikke er 3 meter smiley

  • #29   27. feb 2015 Ole B Man må gerne krydse fuld optrukne linier, hvis situationen kræver det.

  • #30   28. feb 2015 Ja, men man må ikke parkere ud for fuldt optrukne linier, medmindre der er mindst 3 meter ud til dem, ligesom der skal være mindst 1.20 meters fri passage på fortovet.

    Sidst jeg bare rørte et sidespejl under en parkering, kostede det ca. kr. 10.000,- i reparationer og jeg måtte betaler over kr. 4.000,- i selvrisiko


  • #31   28. feb 2015 Ole. Der er undtagelser for politiet i færdselslovens paragraf 30.

  • #32   28. feb 2015 Ole, en standard vognbredde er 3,5 meter. Denne parkering er god nok, selv for andre end politiet...

  • #33   28. feb 2015 #31 Men når de parkerer et uheldigt sted i længere tid, burde de vel have tid til at sætte en advarselstrekant op mindst 100 meter før og tænde advarselsblinklysene smiley

  • #34   28. feb 2015 Ole så længe det ikke er en ulovlig parkering så skal du da ikke sidde advarsels trekant op. Hvor får du alle de mærkelige idéer fra? og man må gerne parkere ud for fuld optrukne linier


    Må man lovligt køre udenom en HT bus som er ved at sætte passagerer af, ved dobbelt optrukne linjer?
    Svar: Hovedreglen er, at man ikke må overskride spærrelinjer. Hvor særlige forhold, f.eks. vejarbejde eller standset eller parkeret køretøj, gør det nødvendigt, kan linjen dog overskrides under udvisning af særlig agtpågivenhed.


  • #35   28. feb 2015 Nu skal jeg hjælpe dig Ole for du kan jo åbenbart ikke indse eller selv finde ud af det

    Forpligtelser ved standsning og parkering på særlige områder og i særlige tilfælde
    § 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde, såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder standsning eller parkering, der foretages af politi, kriminalforsorg, redningsberedskab eller redningskorps.
    § 31. Er køretøj standset eller parkeret på spor, der ligger i vej, havneplads eller lignende, eller inden for 2 m fra nærmeste skinne, må føreren ikke fjerne sig længere fra køretøjet, end at vedkommende til enhver tid kan være opmærksom på eventuel trafik ad sporet. Når det kan ses eller høres, at tog eller andet skinnekøretøj nærmer sig, skal føreren uopfordret fjerne køretøjet.

    Stk. 2. Køretøj, som på grund af færdselsuheld, motorfejl eller af anden årsag er standset på et sted, hvor det er forbudt at standse eller parkere, skal snarest muligt flyttes til et passende sted, medmindre andet følger af bestemmelserne i § 9. Er køretøjet standset på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen, skal føreren, såfremt køretøjet ikke straks fjernes, træffe foranstaltninger for at advare andre trafikanter. Motordrevet køretøj, bortset fra tohjulet knallert og tohjulet motorcykel uden sidevogn, samt påhængskøretøj skal afmærkes med en trekantet advarselsanordning. Denne skal anbringes, så kørende, der nærmer sig, advares i god tid. Transportministeren fastsætter nærmere regler om advarselsanordningen og dens anbringelse.

    Stk. 3. Er køretøjet standset på jernbaneoverkørsel eller anden overkørsel, skal føreren, hvis køretøjet ikke straks kan flyttes, også træffe sådanne foranstaltninger, der er nødvendige for at advare førere af tog eller andet skinnekøretøj.

    Og hvor de må parkere.

    § 29. Standsning eller parkering må ikke ske:

    1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen fra en cykelsti, som løber langs kørebanen, eller 5 m på hver side af udkørslen fra en cykelsti, som er tværgående i forhold til kørebanen,

    2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående kørebanes nærmeste kant eller, hvor kørebane og cykelsti udmunder sammen, fra cykelstiens nærmeste kant,

    3) på jernbaneoverkørsel eller anden overkørsel,

    4) på en sådan måde, at færdselstavle eller -signal dækkes,

    5) på bro over motorvej, i viadukt eller tunnel,

    6) på eller i nærheden af bakketop eller i eller ved uoverskueligt vejsving,

    7) på strækning, hvor kørebanen før vejkryds ved hjælp af spærrelinier er inddelt i vognbaner, eller inden for en afstand af 5 m før begyndelsen af en sådan strækning,

    8) ved siden af spærrelinie, hvis afstanden mellem køretøjet og linien er mindre end 3 m, og der ikke mellem køretøjet og spærrelinien findes en punkteret linie,

    9) i krybespor,

    10) på afmærket holdeplads for hyrevogne eller

    11) på en sådan måde, at kørsel med letbanekøretøj hindres.

    Stk. 2. Ved busstoppested er det ikke tilladt at standse eller parkere på den afmærkede strækning på hver side af stoppestedsskiltet. Findes en sådan afmærkning ikke, gælder forbudet inden for en afstand af 12 m på hver side af skiltet.

    Stk. 3. Parkering må ikke ske:

    1) nærmere end 30 m fra jernbaneoverkørsel,

    2) ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentlig vanskeliggøres,

    3) på kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område,

    4) ved siden af andet køretøj, som holder ved kørebanens kant, bortset fra tohjulet cykel, tohjulet knallert eller tohjulet motorcykel uden sidevogn, eller

    5) på en sådan måde, at adgangen til andet køretøj herved hindres, eller at dette ikke kan føres fra stedet.

    Stk. 4. Justitsministeren kan fastsætte yderligere forbud mod standsning og parkering, herunder gældende for enkelte typer af køretøjer.

    Du har et i det med mål, men det er sgu også det eneste.


  • #36   28. feb 2015 Advarselstrekant skal stilles op, hvis bilen holder til fare eller ulempe PÅ KØREBANEN. I så fald skal de stilles mindst 50 meter på ikke motorveje. Advarselstrekant bruges IKKE ved uhensigtsmæssige parkeringer...
    Havariblink skal bruges ved pludselige kødannelser på motorveje.
    Så de gør intet ulovligt... smiley


  • #37   28. feb 2015 Nu kan man desværre ikke se hvor fotovognen holder henne eller hvilken kommune det er i - men i f.eks. i Viborg kommune er det strengt forbudt at parkere eller standse på fortovet:

    § 4
    Det er forbudt at foretage standsning og parkering – helt eller delvis – på fortov, cykelsti,
    gangsti, helleanlæg, rabatter eller lignede steder, medmindre andet er tilkendegivet ved
    afmærkning.

    http://dom.viborg.dk/db/dagsord.nsf/69147069b83c7e5dc1256c54002e6773/723cde88bf7a598cc125724a004b0e92/$FILE/VSK-TU-201206-29-1.pdf

    Desværre er disse bestemmelser ikke ens fra kommune til kommune, men generelt er det forbudt at parkere på cykelstier - bemærk de modkørende cyklister!


  • #38   28. feb 2015 Ole B igen så gælder det ikke for politiet for fanden da også.

    § 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde, såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder standsning eller parkering, der foretages af politi, kriminalforsorg, redningsberedskab eller redningskorps.

    så du kan stikke de paragraffer et vis sted hen, når det gælder politiet


  • #39   28. feb 2015 Ole, hvorfor læser du ikke færdselsloven fuldt ud inden du udtaler dig om det?

    De må gerne. Men de holder sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - det giver jeg dig ret i. De skal fremstå som det gode eksempel når de nu siger det er af hensyn til trafiksikkerheden. Men den sænker de netop ved at holde der.

    Men igen.. Lovmæssigt må de gerne holde der.


  • #41   28. feb 2015 Hvorfor er det i det hele taget, at folk går så meget op i om Politiet gør dit og dat?

    Er det fordi de har noget imod Politiet eller hvordan? De er jo trods alt ikke vores alle sammens fjender...


  • #42   28. feb 2015 Er det ikke lidt dobbeltmoralsk at vi almindelige fornuftige bilister partout skal overholde færdselsloven - men politiet, som ellers netop skulle udvise det gode eksempel - de må gerne bryde alle regler og f.eks parkere ulovligt og uhensigtsmæssigt smiley

  • #43   28. feb 2015 Ole B hvor bryder de loven her?

  • #44   28. feb 2015 Politiet udviser da i den grad også fornuft i trafikken. Lige her holder de HELT stille. De ligger jo heller ikke og kører helt vildt hasarderet. De kører i det hele taget meget pænt i almindelighed.

  • #45   28. feb 2015 Allan,

    Jeg mødte en patruljevogn under udrykning i onsdags som kørte direkte hasarderet og var tæt på at påkøre en modkørende, da de kørte i modsatte kørebane på vej mod en bakketop.

    Muligt de kørte under udrykning, men jeg har aldrig set en så hasarderet kørsel.


  • #46   1. mar 2015 Philip : Hvis du stod med en pistol for panden og havde brug for dem, skulle de så køre 50 og holde køen, hele vej ?
    Jeg ville nu nok foretrække at de kørte en smule vildt for at komme frem.. selvfølgelig sker der de får smadret en bil i ny og næ, men med alle de kørekurser, så har de sgu rimelig styr på bilen smiley


  • #47   1. mar 2015 Ligesom ham brandmanden som slog en ihjel på grund af hasarderet kørsel.

    Man kan sagtens komme hurtigt frem uden at køre som død og helvede.
    De kunne sagtens være nået frem uden at køre som de gjorde.

    Man kunne jo se at folk ikke vidste om de skulle trække til højre eller venstre da de bragede ind på cykelstien og pludselig skiftede over i modsatte kørebane.

    Tænk hvis de havde kørt ind i en cykelister eller fodgænger?


  • #48   1. mar 2015 Philip. Du fortæller tydeligvis om et ret specielt tilfælde, hvor de har kørt MEGET vildt, hvilket jo ikke repræsenterer deres gennemsnitskørsel, langt fra.

    Det korte og det lange er, at det er meget tydeligt at folk helst så, at Politiet helst helt lod værre med at måle hastigheder, så de kan gøre hvad de vil når del vil, uden at få en bøde. Det er meget let at sige, da alle jo gerne vil undgå at få bøder.

    MEN får man en bøde pga. for høj fart, så tag det dog som en mand og betal ved kassen!


  • #49   1. mar 2015 Det siger jeg heller ikke - jeg tager imod den hvis jeg bryder loven, men jeg synes bare at politiet bør fremstå som det gode eksempel - også når de sætter deres vogne uheldige steder.

  • #50   1. mar 2015 Jamen der hvor folk ofter kører for stærkt er der nok meget sjældent en P-plads til rådighed. De er jo trods alt nødt til at gribe ind der, hvor der åbenbart køres stærkere end sædvanligt. Hvis de ikke har nogle særlige rettigheder, så kan de jo netop ikke udføre deres arbejde. Det har folk således dog INGEN forståelse for...

  • #51   1. mar 2015 Jeg har fuld forståelse, og jeg er også ligeglad hvis den var sat et andet sted. Men netop som det ses på billedet er det til fare for trafiksikkerheden.

  • #52   1. mar 2015 Ja men det er da også et specielt tilfælde. Men hvordan kan sådan én parkering skabe så meget røre blandt folk? Det er mig ubegribeligt, det er nærmest som om, at der skabes had mod politiet (Dette billede har også været posted mange andre steder end her på BG).

    Der er altså virkelig mange som hader politiet... Og det er uforståeligt synes jeg...


  • #53   1. mar 2015 Allan P

    Jeg tror ikke folk generelt hader politiet,det de fleste har imod specielt ATK er at de er så massivt til stede og filmer manfe små overtrædelser med trafik sikkerheden som kølle,mange steder hvor der reelt ikke er tale om at der er nogen risico i trafikken på det valgte sted,samtidig så har politiet ikke tid til at tage sig af almindeligt politi arbejde som stigende indbrud,vold og andre ting som bekymre folk mere end at de køre 5-10 kmt for stærkt på en stor og sikker vej,da det er politiet som udføre det som politikerne har bestemt er det også dem som står for skud,når de så samtidig har travlt med at nå bestemte bøde antal og andre ligegyldige mål for at nogle chefer kan få bonus så ramler det lidt for befolkningen og med rette,den viste parkering af en fotovogn er bestemt ikke heldig samtidig med at de siger det ikke er for pengenes skyld de er der.


  • #54   1. mar 2015 Det er ikke ret svært...hvis den vej er så hårdt ramt af ulykker, så må de sætte permanente stærekasser op...det andet er jo ren pengemaskine.....

  • #55   1. mar 2015 Præcis Brian smiley De skærmer heller ikke for udsigten smiley

  • #56   1. mar 2015 Det svarer jo ca. til, at jeg i mit arbejde med unge, smider min iPhone så de kan negle den og så straffer dem bagefter.

    Hvori præcis ville det forebyggende så bestå?


  • #57   2. mar 2015
    Cykelsti.... Hvor..?


  • #58   4. mar 2015 Jeg ser en lovovertrædelse, og det er ham der tager et billede med sin mobil imens han kører bil... smiley

  • #59   4. mar 2015 ^jeg ser at De gentager #4 smiley

  • #60   4. mar 2015 Det kan ikke være passageren der tager billede?

  • #61   4. mar 2015 Hvis man antager at Politiet bryder loven her, så kan man også sagtens antage, at det IKKE er passageren der tager billedet smiley

  • #62   4. mar 2015 Nej Anders, for Shaka har ingen venner, så han kan kun være alene i bilen.... smiley

Kommentér på:
Politiet bryder loven

Annonce