{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Uddannelse - Autoteknolog? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er en ung knægt som lige et fyldt 18 og snart skal igang med at have bil. Jeg er lige nu igang med at afslutte 2.g på STX og er derfor også begyndt at tænke på hvad jeg vil efter STX. Jeg havde tit i tankerne inden STX at komme ud på Autocollege da jeg godt kan lide og rode lidt med biler, da vi selv har garage, lift osv herhjemme smiley

Jeg har af den grund kigget på uddannelsen til Autoteknolog. Mit spørgsmål er dog om jeg skal tage ud på Autocollege efter STX, eller om jeg blot skal begynde uddannelsen som Autoteknolog, efter gymnasiet? Jeg ved dog godt selv at det er en god ide, selv at stå med det i hænderne, da man ikke kun kan læse sig frem til det! Dermed har jeg også hørt at mange siger at det er spild af tid at uddanne sig som Autoteknolog, da de intet har fået ud af det?

Jeg vil lige høre jeres mening, da jeg er blevet utroligt i tvivl omkring hvad jeg vil uddanne mig til i fremtiden, da jeg helst vil noget indenfor bilbranchen. Jeg kunne uddanne mig til hvilket som helst andet, men som et gammelt ordsprog siger "follow your dreams" og arbejd med det som gør dig glad!

Håber i kan hjælpe!
Vh. Christian.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse - Autoteknolog?
  • #3   12. maj 2016 Hvis du er skarp nok til STX vil jeg helt klart anbefale ingeniør-vejen. Den er så bred og giver så mange muligheder. Samtidigt er det spået at det vil være en mangel vare i fremtiden. Danske ingenører er i høj kurs og kender ikke nogle som er arbejdsløse. Jeg valgte selv elektriker uddannelsen og læste herefter videre til installatør. Idag specificere jeg el-tekniske løsninger hos MAN diesel og turbo(2 takt diesel motorer til skibs-industrien). Her i huset 1200 medarbejdere er det primært ingenører eller maskinmestre der ansættes og det er også disse to uddannelser jeg ville vælge hvis jeg kunne gøre det om....

    Det skal lige siges at jeg ikke er en skoledreng og blev erklæret uegnet til gymnasiet m.m....Men jo ældre man bliver finder man ud af det er fedt at have et job man interesserer sig for og syntes er spændende. Så mine mål for uddannelse og job er udviklet over tid og jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke altid fik valgt det nemmeste...

    En god ide er også at ringe til dem du kunne forestille dig at arbejde for i fremtiden og hører deres mening om uddannelsen og om det er typen de ønsker i fremtiden. Her skal man ikke altid stole på skolerådgiveren....
    Lad være med at vælge en uddannelse hvor du ikke kan dygtig gøre dig eller skifte gren senere, da man har det med at ændre synspunkt her i livet...

    Håber mine erfaringer kan bruges....


  • #4   12. maj 2016 Jeg kender godt til MAN diesel og turbo i Frederikshavn. Har dermed også overvejet at uddanne mig til maskinmester (MARTEC, Frederikshavn) da der også er mangel på dem i det sorte fag. Derudover har jeg også interesse for det, og har snakket med min studievejleder angående det, så tror det er den vej jeg vælger da jeg selv syntes det lyder spændende!

    Jeg takker mange gange for jeres hurtige og præcise svar!


  • #5   12. maj 2016 Dem jeg kender der har den udd. har ikke fået det store ud af det arbejdsmessigt efter, da der jo ikke rigtigt er et market /motorsport i DK til at opfylde de roller.

    Du skal dog huske den anses som en vidre udd. det vil sige fremafrettet efter det er det slut med tilskud til kursus, så skal firma/dig selv betale det, det kan være en ulempe nogle steder hvor de f.eks er ofte på kursus, der vil arbejdsgiver jo nok hellere have en man kan få tilskud til.


  • #8   12. maj 2016 Tusind tak for din kommentar Rasmus! Det gav et virkelig godt indblik i faget! smiley
    Jeg er som sagt igang med 2.g lige nu og har stadig 1 år tilbage. Derfor har jeg også gået i tankerne med maskinmester, men autoteknolog har virkelig også haft stor interesse! smiley Jeg siger tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive, og hvis jeg har flere spørgsmål i fremtiden vil jeg med glæde skrive til dig!

    Vh. Christian


  • #10   12. maj 2016 Jeg har læst den "gamle" autoteknolog i Aarhus.. Jeg tog den med henblik på at arbejde i motorsport, og jeg har virkelig fået noget ud af det. Jeg har derefter taget en bachelor i motorsports teknologi i Birmingham i England. Jeg arbejder nu som professionel Race engineer i et Engelsk team. Jeg har så planer om at læse en kandidat i motorsports engineering i Oxford efter sommerferien.

    Er det ikke motorsport du vil, er autoteknolog stadig en god uddannelse som Rasmus Ø også forklarer..



  • #12   12. maj 2016 Fedt Rasmus..!
    Jeg arbejder på biler i Britcar, og Britsh GT. Derudover er jeg race engineer på Morten Dons' DTC bil.


    profilbillede
  • #15   14. maj 2016 Ser satme lækkert ud drenge! det må have været hårdt arbejde at nå dertil!

    - Morten: Jeg bor selv i Nordjylland og endda tæt på Frederikshavn med et stort netværk af venner og selvfølgelig familie. Jeg kunne godt tænke mig at komme til de bedre skoler, men når det er sagt er det ikke noget jeg vil ofre kontakten til vennerne for smiley


Kommentér på:
Uddannelse - Autoteknolog?

Annonce