2.005 visninger
|
Oprettet:
Motortemperatur @ motorvej ?? {{forumTopicSubject}}
Hej hvor varm bliver jeres motor ved frisk motorvejskørsel? syntes nemli min VR6 bliver rigelig varm.
Vand temperatur = 100'c- 105'c
Olie temperatur = 106'c - 112'c
Er der nogen der ved noget precis om, hvornår det begynder at være for varmt??
---Bager---
jun 2006
Følger: 86 Følgere: 63 Biler: 14 Emner: 570 Svar: 4.479
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
110 er nok max ....
men vandtemperaturen skal jo ikke stige fordi man køre på motorvej ... den skal have en konstant temperatur.
sep 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 62 Svar: 432
aug 2005
Følger: 87 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 245 Svar: 8.876
<b>AJay
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
men ja temperaturen burde normalt være ved de 90 grader ....
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 62
Men vand i et lukket system som et køle system koger først ved en højere temperatur.
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 62
Det skal dog siges.. at den har fået lidt prygl når den kommer op på de temperature, men syntes stadig det er noget højt..
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
Jeg har samme problem med min Ascona B, det har jeg fundet ud af er pga. min køler ikke er hvad den har været, så køleefekten der skulle være i vindtrykket når du køre stærkt ikke bliver udnyttet.
Jeg skal bare have en ny køler så skulle det være løst.
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 62
Carsten T : det havde jeg ikke lige tænkt over.. tror dog jeg lige prøver med en ny termostat først, den har jeg nemlig købt.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
det kunne evt. være en ide at kigge lidt på selve køleren og se om den er tilstoppet ud så luften ikke kan løbe igennem lamellerne ....
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 75 Svar: 638
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 75 Svar: 638
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 1.688
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
termostaten kan gå på 2 måder. enten er den hele tiden lukket så den ikke lukker vand ud i køleren og derfor bliver bilen for varm lige meget om den holder stille eller køre 110kmt.
eller også står termostaten åben hele tiden og lukker vand ud i køleren hele tiden og så er vandtemperaturen for kold og motoren når aldrig sin rette drifts temperatur
jan 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 25 Svar: 1.151
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 62
Djeno : kaffe i køleren, den har jeg aldrig hørt før, men jeg har hørt at man kan bruge æggehvide som kølertætner, dog med hårdkogt æg i hele kølesystemet til følge.
apr 2006
Følger: 24 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 62
Jesper L: ja det enligt også bare være fejl visning, og god ide med at få en tester på den..
Og kunne kun i nødsituantion finde på at tætne køler med "kølertætner" eller æg og andet.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
citat : "det ændre ikke meget, om det er under tryk, eller ikke" <-- hvad betyder det så??
Motortemperatur @ motorvej ??