{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.796 visninger | Oprettet:

Test af EGR ventil funktion {{forumTopicSubject}}

Hvem ved hvordan man får testet om en EGR ventil fungerer optimalt og der er korrekt flow igennem?

Jeg har fejlkode P0401 som ikke gider forsvinde selvom jeg har udskiftet EGR ventil, så mistænker der er en vacuum slange eller ventil der ikke sprøjter i rigtig styrke ind i EGR ventilen, så den kan lukke/åbne korrekt.

VW passat 1.6 FSI benzin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test af EGR ventil funktion
  • #2   2. jul 2017 Jeg håber der findes et klogt hoved herinde smiley

  • #3   2. jul 2017 Du kan køre en aktuator test

  • #4   2. jul 2017 Hvis din vacuumventil sprøjter, er der i alt fald noget helt galt smiley
    Fejlen betyder at der kommer for lidt fra egr-ventilen. Det kan betyde at den som du siger ikke åbner nok, eller at egr-kanaler er sodet til.


  • #6   2. jul 2017 Alt ser godt ude fra, men da jeg ikke har udstyr til at måle om trykket i EGR ventilen er fint, kunne jeg tænke mig en hjælpende hånd til en hurtig test.
    EGR ventil er dom sagt ny, så der er noget før/efter den som ikke fungerer.

    Jeg har også set denne EGR rens som kan sprøjtes ind

    http://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/additiver/egr-cleaner-egr-ventilrens/n-495911434/pn-352243552/

    Er det noget der virker til formålet eller er servicerens fra indsugkingen bedre ?


  • #8   2. jul 2017 Nåt du siger der skal en grundjestering til - er det så en kodning i VCDS eller en mekanisk udførelse?
    Jeg kan huske der stod på EGR pakning at den skal programmeres når den monteres.


  • #10   2. jul 2017 Det er en periodisk fejl jeg får og især efter høje omdrejninger på motorvej, hvor der trigger en anden fejl samtidig nemlig P0420 (katalysator).
    Jeg er overbevist at P0401 og P0420 har noget med hinanden at gøre


  • #12   2. jul 2017 Hvis du mener gassjældet (indsugningen) så er den renset med bell add og der er ingen sodning i.
    Da jeg udskiftede EGR ventil blev der ikke renset rør systemet der går fra og til EGR ventil.

    bilen har kørt 150.000 km


  • #13   2. jul 2017 Hvad virker bedst til at rense EGR rør for sod gennem indsugningen - vil i anbefale Lindemann eller Bell Add servicerens?

  • #14   2. jul 2017 Jeg har nu indsprøjtet i indsugningen Lindemann instant power, klappen sad fast pga. sod, så jeg løsnede den ved at rense den.
    De første 20 KM bagefter gav gode resultater ift. mixturen af forbrændingen, hvorefter den igen gik over til LEAN (mixtur) som om klappen til indsugning ikke åbner helt og trækker dårligt.

    Hvad mon der er galt - er det LMM, EGR, MAP, katalysator, vacuum slange, lukkede rørtube eller noget HELT andet?

    Alle forslag er velkomne.


    profilbillede
  • #15   3. jul 2017 https://youtu.be/AYcvC8QclMM

  • #16   3. jul 2017 Possible causes of lean mixture

    – Bad fuel pressure

    – Vacuum leak

    – Stuck open EGR valve

    – pump regulator

    – Insufficient fuel


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   26. feb 2018 Jeg har en Citroen Jumpy, som jeg i øvrigt er rigtig glad for - dog ikke for egr-ventilen. Jeg har haft bilen i 11 år og haft den fra ny. Det er nu tredje gang, at egr-ventilen er skiftet. Den forrige, som var original, holdte kun i halvandet år. Spjældet er de sidste to gange knækket af. Jeg hælder nogle gange additiv i dieselen. Kan jeg gøre andet for at undgå, at egr'en går i stykker igen?

Kommentér på:
Test af EGR ventil funktion

Annonce