{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.996 visninger | Oprettet:

Tarik K
Tarik K
Tilmeldt:
28. mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Fiat Grande Punto start fejl {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Fiat Grande Punto fra 2007. En 1.3 med 75 hk.
Problemet der er med den, er at den ikke gider at starte. (Typisk Fiat....) Når jeg slår nøglen over første gang kan jeg høre ræleerne klikke ind ved motoren. Når jeg så drejer nøglen helt over for at få den starter så sker der ingen ting.
Jeg har et lille suspekt at det er brændstof pumpen. Da den ikke giver nogen som helst lyd fra sig, når nøglen drejes til det første hak.
Jeg har prøvet at køre direkte 12v til pumpen og stadigvæk intet lyd.

Boarscomouteren viser fejl i alt fra ABS til Servo.
Bilen gik ud på motorvejen ved en 110 km/t.

Jeg har tjekket alle sikringer, rælee, stelforbindelser, batteri og generator.

Ville en ny brændstof pumpe kunne løse dette og nyt filter, da jeg tænker at et tilstopper filter kunne være oversagen til at det er måske er brændt sammen.
Kunne det måske være starterne der er slået fra? Eller slår starteren overhovedet ikke til når brændstof pumpen ikke virker?

Er der nogle Fiat eksperter derude der måske har erfaringer med dette?

På forhånd tak

Mvh Tarik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Grande Punto start fejl
  • #1   24. jul 2017 Starter og pumpe har ikke noget med hinanden at gøre.


  • #2   24. jul 2017 Trods du siger du har tjekket "stelforbindelser" så vil jeg stadig lige råde dig til at tjekke stelforbindelsen fra gearkasse til karosseri...
    Typisk problem på de fiat æsker der.


  • Tarik K
    Tarik K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   24. jul 2017 Tak for jeres svar.
    Jeg har smidt helt nyt kabel fra gearkasse til stel. Og sørget for det er metal til metal samt efter isoleret med kobberfedt uden på. Samme problem.

    Men denne gang, holder jeg nøglen på tændingen i 10-30 sec. Så slår den til og går ud med det samme..



    OBD2 scan viser ikke nogle fejl.



  • #4   24. jul 2017 Drejer motoren rundt?

  • Tarik K
    Tarik K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   24. jul 2017 Nej. Ingen kontakt overhovedet. Rælee klikker Inde i motoren. Men ellers er den helt død når du drejer for at tænde den. Men alt lyser op normalt op instrument brættet.
    Har lige prøvet med at smide et start kabel fra gearkasse til stel intet held..


  • #6   24. jul 2017 Jamen så er der jo ingen strøm/strøm nok, eller har jeg misforstået det?

  • #7   24. jul 2017 Har du prøvet med startkabler fra anden bil? Hvis batteriet er kollapset kan den af gode grunde ikke starte.
    Forbindelser på Fiat er ikke de bedste, men det tyder dog på, at noget fungerer når solenoiden trækker.


  • Tarik K
    Tarik K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   24. jul 2017 Startkabler er prøvet som noget af det første. ingen effekt..

    Batteriet er også tip top. Blev testet her i dag.

    Må vel bare køre den til Fiat forhandleren. Så må de finde fejlen og sende regningen... Så må den også beholde den bagefter! Aldrig Fiat igen.. 8 måneder og 7 gange på værksted..


  • #10   25. jul 2017 Bilen har ti år på bagen, så det er nok ikke sikkert de lige vil begejstres over udsigten til at skulle beholde den.
    Jeg ville gå på jagt i de store stiksamlinger i dit sted. Skil dem ad, sprøjt med noget kontaktrens og se, om ikke det gør tricket?
    De stik er noget en vis person har opfundet i vrede.


  • #11   25. jul 2017 Måske din starter bare er stået af, tænker jeg.

    Når du nu er 100% sikker på at du har brugt gode og brugbare startkabler og er 100% sikker på at batteriet er tjekket korrekt.


  • Tarik K
    Tarik K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   22. aug 2017 Fejl er fundet.. Startspærren! Uheldigvis ingen brugte med samme "nummer". Nogle ideer til, hvordan man kommer igennem sådan en "defekt" uden at skulle smide en helt ny i?


  • #13   24. aug 2017 Er fejlen at den ikke kan "læse" nøglen?
    Jeg havde olie på fingrene en gang, hvor jeg rodede med en Brava. Den viste et nøglesymbol og ville hverken det ene eller andet.
    Nøglen blev aftørret med fortynder og så startede bilen.
    Det kan være værd at prøve.


Kommentér på:
Fiat Grande Punto start fejl

Annonce