{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.973 visninger | Oprettet:

HJÆLP! min bil kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ford fiesta 1,25 fra 09
Den vil ikke starte.
Når jeg drejer nøglen kommer der lys og strøm, så det er ikke batteriet det er galt med, men starteren siger et enkel klik og så sker der ikke mere. smiley
Er der nogen der ved, hvad man kan gøre inden jeg sender den på et værksted.
-Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! min bil kan ikke starte
  • #1   6. nov 2017 Det kan da sagtens være dit batteri der trænger til opladning/udskiftning . Få en mekaniker tikl at måle batteriet igennem, og tag lige at checke at din generator lader det den skal ved samme lejlighed .

  • #2   6. nov 2017 jeg prøvede i går at sætte en anden bil til at lade min bil op. den stod med ladekabler på i 10-15 min. den reagerede stadigvæk ikke på det. Er det så batteriet det er galt med? (har ikke så meget forstand på biler) smiley

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #4   6. nov 2017 Hvis din bil aldrig har fået nyt batteri, vil der ikke være noget mærkeligt i, at det er blevet træt smiley


  • #5   6. nov 2017 mange tak for hjælpen smiley , må prøve og få sat et nyt batteri på og se om det kan hjælpe på problemet

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #6   6. nov 2017 hvis i har prøvet med startkabler fra en anden bil,

    og den stadig klikker, så er starte sikkert stået af


  • #7   6. nov 2017 1. Start med at oplade batteriet, se om det afhjælper problemet (Har du gjort)
    2. Køb et nyt batteri, da det er den billigste og mest logiske løsning.
    3. Virker disse ting ikke, er det højst sandsyndlig din starter.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   6. nov 2017 ny starter kan også være føde/stel kabel men på så ny bil tvivler jeg på det

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   6. nov 2017 glem de råd om batteri du har haft en anden bil til at føde din bil og dermed er det ikke dit batteri

  • #11   6. nov 2017 rene L ? Hvad er det lige du siger der ? ... Hvis du får starthjælp er det sku´da donorbilens strøm og batteri du starter på ?

  • #12   6. nov 2017 Ja og kan den ikke starte med start kabler fra anden bil kan den heller ikke starte med et nyt batteri. Det er billigere at køre på værksted end bare at gætte sig frem og hammer dele i til man er heldig. Det er højst sandsynligt din starter eller evt stel forbindelse fra motor til karosseri.

  • #13   6. nov 2017 Hvis et batteri er nærmest helt afladet eller klappet sammen, så kan det sagtens være at startkabler ikke hjælper et dyt det har jeg set ofte.

  • #14   6. nov 2017 Det er dit udrykkerleje på starteren der i stykker. I vore dage er det en ny stater,eller en anden brugt.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #15   6. nov 2017 myggen
    ja det har du ret i det har jeg også været ude for men den vil trække motoren langsomt rundt da den ikke gør det er det starteren eller stømforbindelserne her til


  • #16   6. nov 2017 Prøv med at banke på starteren med et hammer . Hvis det hjelper bliver det kun kortvarigt, Kul er slidt op .

    Det har også med at rådner i den strøm ledning fra starter kobling til statoren .det kan fikses med lødning .


  • #17   7. nov 2017 Kunne også være bundstykket i tændingslåsen.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #18   7. nov 2017 17 nej det er det helt sikkert ikke eftersom den klikker i starteren

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #19   7. nov 2017 Teknisk set skriver trådstarter ikke, at hun har prøvet starthjælp fra en anden bil: "jeg prøvede i går at sætte en anden bil til at lade min bil op. den stod med ladekabler på i 10-15 min. den reagerede stadigvæk ikke på det". Hvis hun har prøvet at lade batteriet op med et andet batteri, fjernet startkablerne og så prøvet at starte, så holder jeg stadig på et dårligt batteri..... smiley


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #20   7. nov 2017 #19 du kan ikke lade fra et andet batteri på så kort tid og hvis donor er på 12,6 volt og modtager er under 10,6 vil de begge, efter 1 times tid, være på 11,6 = 2 batterier der ikke kan starte en bil ....

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #21   7. nov 2017 #20 No shit Sherlock? Jeg skriver vist heller ikke andet smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #22   7. nov 2017 #21 mente bare at 10 - 15 min er for lidt tid, undrer mig også over hvorfor de ikke startede bilen ved hjælp af den anden bil mens den kørte hilsen "Sherlock";-)

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #23   7. nov 2017 Ja, det undrede jeg mig også over smiley


  • #24   7. nov 2017 Louise*
    Jeg har oplevet det på samtlige biler jeg har lavet igennem tiden.
    Det er med 99% sandsynlighed din starter som den er gal med, prøv at sætte bilen i gear og så gå ud og skub til den så du kan høre tandhjulene rykker sig.
    Derefter går du ind og forsøger at starte den, hvis det ikke virker så prøv at slå på den med en hammer.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #25   7. nov 2017 #23 hvis hendes profilbillede viser at hun er ved at forklare bilen hvor hun vil hen, så forstår jeg det bedre smiley

  • #26   7. nov 2017 Der blev skiftet til et nyt batteri i går, og det virkede ikke, vi prøvede også at slå lidt på starteren, men uden held, så nu er den blev sendt på værksted, også må vi se hvad dommen er smiley
    men mange tak for hjælpen alle sammen, dejligt at der altid står nogen klar med råd og vejledning smiley


  • #27   7. nov 2017 Jeg tvivler ikke et sekund på at det er starteren der skal skiftes, du må lige opdatere når i kommer frem til en konklusion smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #28   7. nov 2017 20 og 21 i glemmer vist at det er amp de 2 batterier vil dele v vil komme lynhurtigt op men nu er det jo amp en bil har brug for eller kunne man jo bare forbinde små a+ batterier men sådan spiller klaveret ikke desværre

  • #29   8. nov 2017 så er der kommer dom på bilen. der skal ny starter på bilen, da ledningsnettet til starteren er helt rustet op. smiley

  • #30   8. nov 2017 Tænkte det nok smiley
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad værkstedet vil have for at skifte den og selve starteren, men ellers vil jeg forslå dig at skifte den selv da det er meget nemt og noget billigere også i indkøb af den.


  • #31   9. nov 2017 Så havde jeg ret.
    De har tendens ril at rådner / irer væk.
    Det kan fikses,men de monterer nok et ny fordi du betaler.


  • #32   9. nov 2017 men hvorfor ruster ledningsnettet? er det fordi det er gammelt og slidt??

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #33   9. nov 2017 fordi det ikke er konserveret fra fabrikken tørt som en gammel k.....
    æergerligt du fulgte rådet om batteriet men dem der ikke vil høre må føle smiley


  • #34   9. nov 2017 batteriet trængte også til at blive skiftet, så der var ingen skade sket der ??

  • #35   9. nov 2017 #34 Selvom batteriet ikke var kaput, skader det aldrig at få et nyt.

    Specielt ikke når vinteren er over os, så risikere du ikke at holde stille, pga et dårligt batteri smiley

    Ledningsnettet ruster og ælder ligesom bilen gør.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #36   10. nov 2017 35 jeg går efter parolen
    dont fix it if it aint broken
    mht ælde er bilen kun 7 år gammel så er da skuffende at det er tæret på så kort tid men man kan jo selv konservere den ledning der sidder jo ubeskyttet men det ved læ folk jo ikke


  • #37   10. nov 2017 #36 Det er korrekt, men bygge kvaliteten idag på biler. Hvad er det? smiley

    Enig men et batteri er jo en minimal udgift, der med fordel skiftes/lades op ved vintertid smiley


Kommentér på:
HJÆLP! min bil kan ikke starte

Annonce