{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

Røg fra motorrum på ny bil. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en Opel Astra 1.4 turbo fra 2018 med automatgear, kørt 5000km.

I går da jeg kørte vores campingvogn til opbevaring, røg det op fra motorrummet da jeg kom frem til stedet. Havde kørt ca. 10km.

Det var første gang jeg trak campingvogn med den.
Den vejer 1350kg. og bilen må trække 1420.

Jeg åbnede til motoren og alt så normalt ud. Da jeg havde sat vognen af og kørte hjem igen var der intet røg.

Jeg havde vasket bilen lige inden jeg kørte, kan det lave så tydelig røg, eller kan det være andre ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røg fra motorrum på ny bil.
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   11. nov 2018 overbelastet kobling ?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   11. nov 2018 Jeg tror bare det var overskydende vand ved de varme dele, men hold øje med vandstanden på kølesystem.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   11. nov 2018 # tænkte jeg også, men der er forskel på damp og røg, men vil da gerne vide om den lugtede brændt..

  • #4   11. nov 2018 1#
    I en tomat kasse? smiley


  • #5   11. nov 2018 Der var jo lidt bakken frem og tilbage men ikke mere end 2-3 min. max.
    Og jeg synes ikke det lugtede da jeg kiggede ned til motoren.

    Blev bare lidt nervøs da der kom tydelig røg op fra rummet, men kunne måske også bare have været damp.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   11. nov 2018 #4 nej da, min fejl,
    .



  • #8   11. nov 2018 køre den med hydraulisk automatgear kasse lige som gamle biler? .eller køre den med en gearkasse næsten lige som vag har med deres dsg ?. for vis det er som vag dsg så har den jo en kobling.

  • #9   11. nov 2018 Den kører med rigtigt automatgear, så ingenting der.
    Mon ikke det er rest behandling og lign, fra den var helt ny, som nu er brændt af. Der kan jo være olie/klistermærker og andet maling, som måske er blevet rigtig godt lunt på turen igår. Hulrumskonservering og undervognsbehandling kan også skabe lidt røgudvikling når udstødningen bliver varmet godt igennem indtil det omkringliggende er brændt rent. smiley


  • #10   11. nov 2018 Den fik en undervognsbehandling for en måneds tid siden, der har bare ikke været noget før i går.

    Jeg synes det er mærkeligt men nu går der jo nogen måneder før der kommer cv på igen så må jeg se..


  • #11   11. nov 2018 Helt sikkert rest fra undervognsbehandling,ser tit der sidder rester på udstødning, som bliver brændt af, når bilen bliver belastet!

  • #12   11. nov 2018 Vores kunne man se røgen fra undervognsbehandlingen sive hen langs jorden, første gang jeg "fløj" hjem i 208'eren og kom direkte fra motorvej til indkørselen, var faktisk bange for der var ved at gå ild i noget da det røg og lugtede fælt smiley
    Der har der ikke været noget siden smiley


  • #13   12. nov 2018 Det er meget meget sjældent der går ild i det, men ja tanken kan da komme, når man ser røgudviklingen derfra smiley

  • #15   16. nov 2018 Ser har ikke været noget siden så jeg håber det bare har været vanddamp eller lign.

  • #16   16. nov 2018 Tænker at udstødning efter turbo/dpf/SRC bliver varmere ved højt turbo tryk i længere tid end ved de normale 1700-2000 ish den har på motorvej? Og 1200 den har på landevej? smiley

    Min kølevand kan også stige til over det normale når jeg kommer med 175+ og holder helt stille, hvis jeg kører 110 og stopper op sker der ingen ting og nogle gange går start/stop endda ind og slukker motoren, der går ihvertfald 45 sekunder hvis ikke mere efter man har kørt meget hurtigt før den slukker motoren smiley


  • Long N
    Long N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   10. jan 2019 Hvad fanden du så ud af ven. For min bil gør det samme idag.

  • #18   10. jan 2019 Fandt ikke ud af noget. Den har ikke gjort det siden men jeg har heller ikke trukket campingvogn siden da.

    Så jeg må vente og se til foråret. smiley


Kommentér på:
Røg fra motorrum på ny bil.

Annonce