{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

A/C køler ikke {{forumTopicSubject}}

Hej i gæve folk….

Har en Passat cc Tsi fra 2010, Mit ac system er pluslig i går holdt op med at køle ..
Hele systemet virker som om bilen tror at det virker. Ventilator temp måler esc osv. det har kørt upåklageligt længe. Har godt nok lige fået trykprøvet anlæg. Og fyldt op med kølemiddel R134a. 600gram.. og ny trykkondensator monteret.. er bare så bange for at kompresser er stået af.. er den det. Får jeg den jo skiftet.. kondensor er ok. Så jeg ved ik lige hvor jeg skal finde fejlen. .. normalt kan jeg høre når kompressor er aktiveret med klik klik. Den lyd er der ikke.

Er der en der lige ved hvilken vej jeg skal gå. Udover at sende den på værksted


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A/C køler ikke
  • #1   20. aug 2022 Mål om der kommer strøm ned til AC kompressor

    Men på med en tester og se hvad den fortæller

    Men uanset, skal den nok forbi et værksted og have tømt anlægget, hvis der skal skiftes noget


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   20. aug 2022 Det lyder som enten en død kompressor eller magnet kobling til den. kompressor virker ved at en elektronisk magnet slår til og fra. Så hvis den ikke virker kan den ikke slå til mere

  • #3   20. aug 2022 "Har godt nok lige fået trykprøvet anlæg. Og fyldt op med kølemiddel R134a. 600gram.. og ny trykkondensator monteret.."

    "det har kørt upåklageligt længe"

    Hvorfor blev der så foretaget alle disse ting, hvis det har kørt upåklageligt længe? Var der ikke et kinesisk ordsprog, som siger, at if it aint broken dont fix it?

    Og hvis anlægget lige blevet lavet, er det ikke bare køre tilbage til dem, der har lavet det og brokke sig?


  • #4   21. aug 2022 Go ide med at køre tilbage. Ham der lavede det for 14 dage siden. Altså han skiftede trykregulator.. og så var det det... så var han jo tager på ferie..Men så begyndte den at summe i systemet. Og var så hos en anden mekaniker. Der var kun 345gram kølemiddel på. Og den skal ha ca 600 gram i systemet. ... så summer det ikke mere. ... og slet ikke nu. For nu starter kompressor slet ikke op.

  • #5   21. aug 2022 Anlægget skal trykprøces med nitrogen
    Så kan man finde ud af hvor, det er utæt og skift den del der er utæt


  • #6   21. aug 2022 Der mangler noget her...

    For 14 dage siden fik du skiftet noget "trykregulator"... Men så skrev, at anlægget har kørt upåklageligt længe...

    Det er så lidt "Øst og Vest"-situation... Hvorfor blev dimsen skiftet? Og hvorfor troede mekkeren, at det netop denne dims, som trang til at blive skiftet? Har han fejlsøgt systemet?


  • #7   21. aug 2022 Der var en synlig utæt hed ved regulator. Derfor blev den så skiftet. Der efter summer systemet men køler fint nok. Men det summen skal ik være der. Mek havde så ferie. Kørte så til en anden en. Og han tapper så 375g af. Trykprøvet uden utæthed. Og på med det bilens ac skal køre med. 600g ... så summer den ik mere. Skøøøøønt. Ak ja. Det virkede i ca 5 dage. Skifter sku kompressor. I med en ny

  • #8   21. aug 2022 Den har nok også taget skade, af og køre med for lidt kølemiddel

  • #9   21. aug 2022 Dennis. Ja hvis det er tilfældet skal mekaniker lave kompressor uden beregning. For den virkede jo da jeg aflever den på på værksted

  • Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.016
    #10   21. aug 2022 den tager ikke skade af køre med for lidt kølemiddel!! forbi den sgu meget gerne selv slå fra inden hvis den mangler tryk i systemet. spørgsmålet er nærmere har han fyldt olie igen da den gamle kondensator ligger lidt olie i. smiley mange bruger universal olie det slet ikke lige så godt. nissen anbefaler at have flere pag 46 pag100 osv.
    har set universal olie drabe en kompressor



  • #11   21. aug 2022 Det samme har jeg oplevet fornyligt..

    Octavia 1z

    A/c virkede ikke da jeg købte bilen. Tester meldte fejl på tryksensor.

    Kølemiddel aftappet, skiftet sensor. Lavet trykprøvning og der blev fyldt 525gram kølemiddel. 2 måneder efter idag virker min a/c ikke mere pludselig. Tester melder ingen fejl. Så jeg tænker enten magnet eller kompressor død


  • #12   21. aug 2022 Vi har lige haft 2 biler inde
    Hvor der har været tryk nok, til at kompresooen slå til
    Den ene havde omkring 100gram og den anden have intet på

    Men der var omkring 3,5 bars tryk i anlægget
    Den uden noget på
    Der kan man høre kompressoren siger en lyd
    Den normalt ikke siger


  • #13   22. aug 2022 Der kan sagtens være for lidt gas imens kompressoren kører.

    Det er også sådan, at man kan fylde anlægget på ældre biler. Man evakuerer systemet. Hvis man starter anlægget med vaccuum, starter kompressoren ikke. Så åbner man for lavtryksventilen og lader trykket sive fra flasken og ind i anlægget. Ved almindelig temperatur, er der tryk nok. Så klikker trykføleren. Så kan man starte bilen og lade den suge gassen igennem lavtrykssiden. Der kører kompressoren allerede med ca. 100 gram gas. På det tidspunkt er der bobler i skueglasset. Det er dem, der giver den lyd der. Når boblerne er væk, er anlægget ok fyldt og lyden er væk.


  • Simonpd
    Simonpd Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 44
    #14   22. aug 2022 På dit billede nede i venstre hjørne ligner det at højtryksrøret er utæt, muligvis plastic holderen der har gnavet hul af vibrationer. Måske værd at få lavet en trykprøvning med noget lækage søger der

  • #15   23. aug 2022 Hej Simon.
    Det billede var før jeg fik skiftet trykregulator. Det er tæt nu...
    nu er jeg ved at skifte sim ringe ved køleren. Der er også lidt grøn sporingsmiddel.


Kommentér på:
A/C køler ikke

Annonce