{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.103 visninger | Oprettet:

Mærkelig tænding i regnvejr {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg har et problem med en nyerhvervet Lancer 1.6GLXi fra '93.. Den kører perfekt i tørt vejr, udover der er noget raslen i højre side i takt med omdrejningerne.. Men ligeså snart der er fugtigt, eller regnvejr, går den helt galt.

Giver jeg fuld gas i tomgang hakker og sprutter den sig op i omdregninger, men giver jeg halv gas gør den det kun de første 2-3000omdr/min, derefter kører den rent hele vejen op.

Det samme under acceleration - 1. og 2. gear, alt under 2-3000omdr/min og så er den næsten umulig at få til at gå ordentligt, men efter de 3000omdr/min stiger den fint ved halv gas - giver jeg fuld gas lyder det som om den enten drukner, eller hakker og sprutter igen.


- Den holdte i tørvejr i nat, og da jeg startede den i morges gik den kanon.. men efter 5-6km i det våde vejr begyndte den igen.. især efter den havde holdt stille på en udendørs parkeringsplads i 10min.


Hvad fanden kan det være?!
Min ikke-særligt-bilteknisk-kloge hjerne giver mig en anelse om at gnisten går i stel i stedet for ned i cylinderen på et eller flere cylindre? Eller luften der ryger gennem luftfilteret er for fugtig til at kunne antænde ordentligt under kompression? Mine gæt er nok helt hen i vejret, så jeg søger virkeligt hjælp.

Det sker kun i fugtig vejr/regnvejr så vidt jeg har erfaret, derfor undrer det mig ekstremt.

Forslag?
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig tænding i regnvejr
  • #1   24. okt 2010 start bilen et mørkt sted, tag en forstøver og sprøjt på strømfordeler og tændkabler, du finder nok en gnist der springer et af stederne. når gnisten springer andre steder end tændrøret, tænder det ikke i cyllinderen, ergo dårlig motorgang.

  • #2   24. okt 2010 Nu er jeg ikke vildt bilteknisk, så undskylder hvis jeg ikke bruger de rigtige produktbetegnelser, men de propper der går ned til tændrørene.. de 2 yderste var våde i olie udenpå, mens de 2 fra de inderste cylindre var tørre og virkede lidt varmere.. Det har vel også en effekt? For sådan går jeg ikke ud fra det skal være.

    Julian - Det prøver jeg lige om en halv times tid så! Det var ihvertfald en smadder god idé, tusinde tak!


  • #3   24. okt 2010 ja der går helt sikkert fugt i tændingssystemet, tændkabler, fordelerdæksel,rotor mv.

  • #4   24. okt 2010 Nye tændrørs kabler og evt tændrør, så kører den igen smiley

  • #5   24. okt 2010 du skal ikke sprøjte vand på det,bare kig og se om der en en gnist der springer

  • #6   24. okt 2010 Det er fordi den er iret i strømfordeler.

  • #7   24. okt 2010 Som würtz siger: 100% iret strømfordelerdæksel. Et nyt hos Mitsubishi ca.600 kroner...

  • #8   25. okt 2010 Du skrev at dine to tændhætter var våde med olie. Er det som de stod og soppede i olie? i så fald skal det væk. Det med vandforstøveren er en god ide og prøve, før du render ud og køber en masse dele til du får bilen til og køre.
    Men lyder bestemt til du har vand/fugt i dit tændingssystem. så prøv og forstøv lidt vand på tændkabler og strømfordelerdæksel imens bilen står i tomgang


  • #9   6. nov 2010 Louie - Jeg sprayede noget PRONTO på alt elektrisk i motorrummet, og det har fuldstændigt fjernet problemet... Så jeg vil da følge dit råd og få skiftet hele baduljen - det er jo ikke en ordentlig løsning når vi går så fugtigt vejr i møde som nu.

    Men tusinde tak til alle jer der er kommet med gode ideér og svar, det har været fedt for første gang at stille et spørgsmål herinde.. og faktisk få seriøse svar!


Kommentér på:
Mærkelig tænding i regnvejr

Annonce