668 visninger
|
Oprettet:
LADETRYKS VENTIL {{forumTopicSubject}}
hej alle på BG har lade mig selv læse mig til at en lukket ladetryks ventil bygger ladetrykket hurtiger op en en ladetryks ventil der lukker overskydene luft ud i det fri er det rigtigt og vis rigtig ville man så kunne blænde en ventil der lukker ud i det fri af og få samme efekt som en lukket vis altså det jeg skriver giver nogen mening :))))))
den ventil der lukker ud i det fri er en som på billedet
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
En blow off har jo bare åbent ind til stemplet der åbner op når du slipper gassen. Du kunne vel godt blænde den af hvis du gjorde det rigtigt, men hvorfor ville man gøre det i stedet for bare at købe en recirkulerende?
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
Tror du skal læse lidt op på tingene...
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
Trækker mig ud af tråden for jeg kender intet til dem.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 347
Brug lige hovedet en gang...
Jeg lader indlægget ligge her, og går i seng...
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Jeg vil forsøge at komme med et konstruktivt indlæg og et godt råd.
Først rådet:
Brug nogle punktummer, linje skift og afsnit. så vil det blive noget lettere at læse hvad du skriver.
Som jeg forstår det spørgsmål:
Du spørger om din turbo kan spoole hurtigere, ved at undgå at din ventil begynder at bleede inden du har opnået de ønskede tryk.
Baggrund for svaret:
Jeg kører selv med en elektroniks styrret lade tryks regulering hvor jeg kan bestemme hvordan og hvornår den skal åbne og regulere.
Svar:
Ja det vil den kunne, MEN det er min erfaring at det fører nogle ting med sig som man skal tage stilling til.
1. Når du bruger en manuel bleed ventil, så får du meget mere "ketchup effekt", end når du har forbundet direkte til waste gaten. Det gør at bilen føles hurtigere for det hele kommer meget pludseligt, det gør også at du skal sikre dig at kobling mm. er stærkt nok til at holde det pludseligt stigende moment.
Bilen bliver ikke så let kørt, da den har mere tendens til at lave hjulspind ved dårligt vejgreb.
2. Ved at bruge en bleed ventil der ikke luftet ud i det fri, mener jeg at risikoen for at "over booste" dvs. få et tryk over det ønskede er højere.
Det vil typisk ske når du kører i et omdrejnings område hvor turboen kan lave tryk, men ikke gør det, når du så giver gas, når den at spoole så hurtigt, at du ikke når at åbne waste gaten.
Hvis det sker, er der risiko for at bilen ikke får benzin nok, eller at tænding ikke er korrekt indstillet til det højere tryk. Begge dele kan få katastrofale følger for din motor.
Samtidig vil "ketchup effekten" bliver endnu mere udtalt med denne type ventil.
"ketchup effekten" = Stammer fra en glas type ketchup flaske, hvor du venter og venter og venter op pludseligt har du ketchup over hele din mad for det kommer på en gang. Den beskrivelse bruges når lade trykket kommer pludseligt og voldsomt.
Håbet at du kan bruge dette indlæg, både som svar på dit spørgsmål og som inspiration til hvordan det kan gøres let læseligt.
Til alle:
Lad nu være med det mund huggeri. Der er ofte sådan i dårlig stemning på BG, prøv at forstå og hjælp i stedet for at finde fejl.
Mvh
Steffen
Pyh: Det blev et af de længere indlæg.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Hvilke motor styring kører du med?
/Steffen
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
Thomas
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 39
LADETRYKS VENTIL