{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

LADETRYKS VENTIL {{forumTopicSubject}}

hej alle på BG har lade mig selv læse mig til at en lukket ladetryks ventil bygger ladetrykket hurtiger op en en ladetryks ventil der lukker overskydene luft ud i det fri er det rigtigt og vis rigtig ville man så kunne blænde en ventil der lukker ud i det fri af og få samme efekt som en lukket vis altså det jeg skriver giver nogen mening :))))))
den ventil der lukker ud i det fri er en som på billedet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LADETRYKS VENTIL
  • #1   23. sep 2013 Puha den med blow off valves vs diverter valves, det er en religions krig nærmest. Du kan lige så godt spørge Coke eller Pepsi.

    En blow off har jo bare åbent ind til stemplet der åbner op når du slipper gassen. Du kunne vel godt blænde den af hvis du gjorde det rigtigt, men hvorfor ville man gøre det i stedet for bare at købe en recirkulerende?


  • #2   23. sep 2013 skal lige være sikker her vi snakker om ladetryks ventil ik ikke en blow off vel smiley

  • #3   23. sep 2013 Hvad du snakker om er trykket boost controlleren slipper ud af wastegate?

  • #4   23. sep 2013 ja oki kunne så ha skrevet justerbar ladetryks ventil eller manuel boost controoler men en blow off ventil stiller jeg nu ikke mit lade tryk med og den der er vist i mit billedet oppe til højer er en ?????

  • #5   23. sep 2013 WTF?? jeg er forvirret, du uploader et billed af et ladetryksur og en bleeder ventil?? og snakker om udluftning til det fri??

    Tror du skal læse lidt op på tingene...


  • #6   23. sep 2013 nu er jeg slet ikke med smiley

  • #7   23. sep 2013 Hvad er det du vil???

  • #8   23. sep 2013 jep nu er jeg med men når jeg skriver til at stille ladetryk med gå jeg ikke ud fra at jeg skal hele vejen igennem en ord bog for hvad den kan kaldes på dansk tysk og engelsk den bleeder ventil på billedet er vi enige om at du justere dit ladetryk på den og er vi enige om at den lukker overskydene luft ud i det frie

  • #9   23. sep 2013 ja

  • #10   23. sep 2013 Du skrev jo intet om at det var til at indstille trykket, eller mangler jeg briller?

  • #11   23. sep 2013 godt så langt så godt det her er så en justerbar ladetryks ventil/ bleeder ventil af lukket model dog stadigvæk med fjeder og kugle model som den på mit billede øverst dog lufter den ikke ud i det frie så læser du min tekst på det jeg spørge om så forstår du nok hvorfor jeg svare som jeg gør

    profilbillede
  • #12   23. sep 2013 ANDERS, FAT DET NU! Vi er nogle idioter! vi kan sguda sige os selv, det er til at indstille ladetrykket med... han skal vel ikke skrive det på dansk, tysk, engelsk eller ungarsk??!! smiley

  • #13   23. sep 2013 Du skal stadig have et T-stykke på før den fungere... den skal lufte ud i det fri

  • #14   23. sep 2013 nej du har fuldstændig ret at jeg ikke skriver til at stille ladetryk med det var heller ikke det mit spørsmål gik på men hvad vil du ellers bruge den justerebar ventil/bleeder ventil til på billedet jeg tog med i mit spørgsmål???????


  • #15   23. sep 2013 Med mindre din actuator ikke er trykstyret? er det til diesel? eller hvad har vi gang i her??

  • #16   23. sep 2013 Jeg troede først at du snakkede om en blow off ventil, men underligt nok uploader et billede af et tryk ur og en boost controller.

    Trækker mig ud af tråden for jeg kender intet til dem.


  • #17   23. sep 2013 øh simon det gør den ligesom fra ny der er jo et t stykke med smiley

  • #18   23. sep 2013 Jeg forstår dig simpelthen ikke, du skriver sgu for kryptisk...

  • #19   23. sep 2013 jeps jeg ved godt hvad en blow off er har nu også en på min bil smiler det var derfor jeg blev lidt gnaven

  • #20   23. sep 2013 Du vil vide om du kan bruge den messing farvede ventil, til at styre dit ladetryk med? Altså uden T-stykke?

  • #21   23. sep 2013 simon den bleeder ventil på øverste billede er en justerbar ladetryks ventil/bleeder ventil som lukker det overskydene luft ud af ventilen når du slipper gassen DEN justerbar ladetryks ventil/bleeder ventil på mit sidste billede er af en lukket type jeg har læst mig til at den lukket type bygger ladetrykket hurtiger op nå gassen tages igen frem for den type der lukker overskydene luft ud i det fri som skrevet i mit inglæg????

  • #22   23. sep 2013 begge ventiler sider der af samme grund altså til at stille dit ladetryk på er vi enige simon? smiley

  • #23   23. sep 2013 Kig nu på tingene, og se hvad der sker rent mekanisk. Hvad er er det som styre wastegaten? hvad får du ud af at smide den "lukkede" ventil på? hvis du overhovedet får noget ud af det.
    Brug lige hovedet en gang...

    Jeg lader indlægget ligge her, og går i seng...


  • #24   23. sep 2013 den på det øverste billedet kan man ikke køre uden t stykket det er der fjeder og kugle sider den af messing sætter du jo bare mellem tryk rør og turbo også juster du dit ladetryk på bolten men mit spørgsmål gik på om du kunne blænde den bleeder ventil af som lukker det overskydene luft ud så den virker som den af mæssing og det er så der jeg har læst at den af messing bygger ladetrykket hurtiger op fordi den er lukket det var mit spørgsmål om det er rigtigt vis du forstår smiley

  • #25   23. sep 2013 oki jeg vil så skynde mig at sige jeg rent faktisk har forsøgt at brug mit hovedet da det var noget jeg hade læst ud over det to det mig under 2sek at finde ud af hvad det er for en bleeder ventil du selv køre med altså ikke sådan en ventil jeg ønsker svar om men vi kom vist helt væk fra mit indlæg ik så jeg forsøger at bruge mit hovedet en anden gang men undskyld mig simon vis du ikke kunne svar på mit indlæg var det så fordi at du brugte hovedet eller viste du bare ikke hvad du skulle lave inden du gik i seng vis du ikke kender svaret på andres indlæg SÅ LAD VÆR MED AT SKRIV ET SVAR JEG IKKE KAN BRUGE TIL EN SKID her kommer så mit spørgsmål altså vis det ikke er at jeg skal læse teksten op for dig ellers kan du nok få googel til det for dig nat nat:/

  • #26   23. sep 2013 Her er lidt læsning også er det sku ligemeget hvor den skal side det gå på om det er rigtigt at den bygger trykket hurtigere op som skrevet altså mindre turbo lag som han skriver om den på billedet som er af lukket type vis jeg efter det her ikke har brugt mit hovede så UNSKYLDER JEG MANGE GANGE

    profilbillede
  • #27   24. sep 2013 SIMON jeg tror simpel hen ikke du har læst mit indlæg for selv mig som ikke bruger hovedet ok nu har jeg jo også selv skrevet det men det gav sku da mening for mig men oki jeg må så bruge hovedet og komme igennem den forbandet ordbog lidt bedre en anden gang siden du kommenter til anders AT I SKAL FATTE AT I ER NOGLE IDIOTER jeg mener bare at anders skrev jo selv at han misforstod jeg mener vis du nu hade læst noget af indlæget overhovedet så hade du jo vis at hen snakket om en blow off ventil ELLER nå fuck det jeg køber en så ser vi hvad der sker..............................

  • #28   24. sep 2013 Hej Thomas,

    Jeg vil forsøge at komme med et konstruktivt indlæg og et godt råd.

    Først rådet:
    Brug nogle punktummer, linje skift og afsnit. så vil det blive noget lettere at læse hvad du skriver.

    Som jeg forstår det spørgsmål:
    Du spørger om din turbo kan spoole hurtigere, ved at undgå at din ventil begynder at bleede inden du har opnået de ønskede tryk.

    Baggrund for svaret:
    Jeg kører selv med en elektroniks styrret lade tryks regulering hvor jeg kan bestemme hvordan og hvornår den skal åbne og regulere.


    Svar:
    Ja det vil den kunne, MEN det er min erfaring at det fører nogle ting med sig som man skal tage stilling til.
    1. Når du bruger en manuel bleed ventil, så får du meget mere "ketchup effekt", end når du har forbundet direkte til waste gaten. Det gør at bilen føles hurtigere for det hele kommer meget pludseligt, det gør også at du skal sikre dig at kobling mm. er stærkt nok til at holde det pludseligt stigende moment.
    Bilen bliver ikke så let kørt, da den har mere tendens til at lave hjulspind ved dårligt vejgreb.

    2. Ved at bruge en bleed ventil der ikke luftet ud i det fri, mener jeg at risikoen for at "over booste" dvs. få et tryk over det ønskede er højere.
    Det vil typisk ske når du kører i et omdrejnings område hvor turboen kan lave tryk, men ikke gør det, når du så giver gas, når den at spoole så hurtigt, at du ikke når at åbne waste gaten.
    Hvis det sker, er der risiko for at bilen ikke får benzin nok, eller at tænding ikke er korrekt indstillet til det højere tryk. Begge dele kan få katastrofale følger for din motor.
    Samtidig vil "ketchup effekten" bliver endnu mere udtalt med denne type ventil.

    "ketchup effekten" = Stammer fra en glas type ketchup flaske, hvor du venter og venter og venter op pludseligt har du ketchup over hele din mad for det kommer på en gang. Den beskrivelse bruges når lade trykket kommer pludseligt og voldsomt.

    Håbet at du kan bruge dette indlæg, både som svar på dit spørgsmål og som inspiration til hvordan det kan gøres let læseligt.

    Til alle:
    Lad nu være med det mund huggeri. Der er ofte sådan i dårlig stemning på BG, prøv at forstå og hjælp i stedet for at finde fejl.

    Mvh

    Steffen

    Pyh: Det blev et af de længere indlæg.


  • #29   24. sep 2013 hej steffen super mange tak det var et svar jeg kunne bruge og jeg har taget det til mig en anden gang vil jeg gøre mig mere forstålig i min tekst jeg blev lidt tøse sur for jeg syntes jeg ikke jeg fik hjælp men blev hakket ned en anden gang bør jeg nok bare være ligeglad men dit svar kunne jeg bruge, det er lidt det samme som da mine gummi rør fra turbo til ic og fra ic til indsugning blev skiftet til rustfri der kom efekten også meget hurtigere, da de rustfrie rør ikke giver efter for trykket men steffen tak for dit lange svar og beskrivelse af risko lidt sjov til sidst GODT JEG IKKE SKREV AT DET VAR TIL EN ROVER 620 TI DER KØRE 1,1 BAR NU SÅ VAR DET GÅET I EN HELT ANDEN SNAK GRINER men endnu en gang tak for dit svar og da jeg ikke har haft den på felt endnu med hensyn til benzin/tænding så tror jeg det er bedst at vente til det er gjordt hygge og tak STEFFEN smiley

    profilbillede
  • #30   24. sep 2013 Det var super at det kunne bruges smiley

    Hvilke motor styring kører du med?

    /Steffen


  • #31   24. sep 2013 det er den orginale mems motor styring hvor jeg så har været inde og lode fuel cut defencer på printet sø jeg overvejer også kraftigt at købe mig en ordenlig motorstyring også for bedreat kunne styre benzin og tændning jeg måtte også hen og købe nogle tændrør med et meget højer glødetal for at kunne køre 1,1 bar så jeg tør ikke skrue den højer op end den er nu men den køre også rigtigt godt men mere vil ha mere smiler
    Thomas


  • #32   24. sep 2013 min ecu er den der sider med de to små gule slanger der gå ind i den

    profilbillede
  • #33   24. sep 2013 men jeg må sige at den motor du har bygget til din volvo er sku en smule mere seriøst ind min rover motor så skal der mange penge til at få min motor op i den kaliber men flot er din motor sku ;)))

Kommentér på:
LADETRYKS VENTIL

Annonce