Audi A6 2018 - en mini A8'er som skræmmer 5-serien væk...

Audi A6 2018 - en mini A8'er som skræmmer 5-serien væk...

3016visninger 18 svar | 28. feb 2018
Audi er tilbage med en ny A6'er for 2018, og denne gang bliver kampen tæt imod Mercedes E-klasse, Jaguar XF og BMW 5-serie. Teknologi og sikkerhedsudstyr lånt fra den større A8'er, gør at Audi igen vil sætte standarder i klassen!




Man siger jo at alle Audi'er ser ens ud, men tilfælde er ikke til at se her. Dog måske er der lidt A8 over den, men ellers er det et nyt design fra Audi. Det er ikke længe siden at Audi præsenteret for deres A7'er, hvad er Coupé versionen af den nye A6'er. Begge deler nemelig samme kabine, hvor deres nye to-delte skærme er tilgængelig. 
_
Link til Audi A7 2018 
_

skærmen er en kæmpe Ipad inspireret 10,1" og 8,6"  for neden med touch funktion. Den øverste skærm er der hvor man fx. finder Navigationen, radio og indstillinger af undervognen,  hvor den nederste styre de basale ting, såsom klimaanlægget og sædevarme... Kigger man bag rattet, så finder man Audi's nyeste MMi 12,3" digitale instrumenter, som også findes på A7 og A8'eren. 

Audi's navigationsystem kommer med et system, som har et selvlærene funktion. Den holder nemlig øje med dine ruter, og hvis den kan genkende en rute som du måske køre tit - hvad kunne være ruten til arbejde eller omvendt. Så vil den huske ruten og finde hurtigere eller sjover omveje, så man ikke altid kører den samme vej til og fra arbejde. Udover det, så er der også deres Autonomous Driving Level 3, som kan køre bilen med en hastighed op til 60 km/h uden din hjælp. Dog skal man altid have hænderne fast på rattet! 
(Ikke alle lande er det lovligt at bruge Autonomous Driving Level 3!)

Det bliver et nøjsom motorprogram under lanceringen af A6'eren, hvor valget kun består af enten en 3,0 diesel eller 3,0 benziner med 340 Hk. Dog kommer deres 2-liter også på et senere tidspunkt.Den 3-liter diesel bruger et 12V elektrisk batteri, som hjælper at eliminere turbolag og forbedre brændstofforbruget. Selvom den nye A6'er er 25 kg tungere end den forrig model, så vejer den kun lidt over 1500kg takket være deres aluminiumchassis. 

Motorprogram: TFSi= Turbobenziner.
Benziner
55 TFSi 3,0 V6 Quattro 340 Hk 500Nm Quattro 12 km/l
Diesel 
2,0 TDi 204 Hk 400Nm 22 km/l
3,0 TDi 231 Hk 500Nm 17 km/l
50 TDi 3,0 V6 Quattro 285 Hk 620 Nm 14 km/l

Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Audi A6 2018 - en mini A8'er som skræmmer 5-serien væk...
  •   28. feb 2018 Den nye 5-serie er ikke nem at slå, det er suverænt den bedste siden E39.

  •   28. feb 2018 Nu holder det altså Audi. De har jo seriøst bare gået efter, at lave en mindre version af A8'eren her. Det er jo fuldstændig det samme design... Det kan jeg sgu ikke helt se ideen i.

  •   1. mar 2018 Den er da pæn, ingen tvivl. Men jeg tror ikke 5-serien lader sig "skræmme" smiley

  •   4. mar 2018 synes godt nok ikke den nye a6 er køn. den ligner slet ikke en audi bagfra. og interiøret er alt for meget skærm, tænk på alle de fedte fingre der kommer til at være på dem.
    havde 100% valgt 5 serien


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1
      27. maj 2018 En smuk og helt tidløs velproportioneret designet Audi. Ville til hver en tid vælge den fremfor BMW 5-serie.

  •   27. maj 2018 ja self hvis man er til forhjulstræk og kedelig kørsel, har set en del test med den, og de siger at den ikke er i nærheden af bmw's køre dynamik, hvilket hellere ikke overasker mig, da jeg selv har haft en audi a6 , den kørte fint, men når du sætter dig over i en bmw 5 eller mercedes bliver du lidt ærgelig mildt sagt.

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1
      27. maj 2018 Smag og behag er forskellig. Jeg er helt klart en Audi-mand.

  •   27. maj 2018 jamen det siger jo det hele, du vælger audi pga du er ''audi mand'' .. jeg har haft alle tyske mærker og prøvet mange modeller. det eneste audi er foran i nogle af deres modeller iforhold til bmw og mercedes, det er udseendet og kabine kvalitet samt look. men fair nok der er biler til alle, ellers ville fabrikanterne gå konkurs smiley

  •   27. maj 2018 S-tronic er også bedre end nogen gearkasse jeg har prøvet i en BMW, inkl. M-modellerne. Jeg synes heller ikke at BMW har nogen inspirerende V8'er på programmet - jeg har dog ikke prøvet den nye M5. Quattro er også overlegen på køredynamik ift. til xDrive, synes jeg, dog har BMW fået det til at fungere godt i den nye 5'er.

    Jeg har dog aldrig været mere i tvivl om, om min næste bil skal være BMW eller Audi. Har haft begge dele, og har været mest tilfreds med Audi, men den nye 5'er er bare så vellykket en bil på alle punkter.


  •   27. maj 2018 Carsten

    Køb nu bare den nye M5 smiley


  •   27. maj 2018 Tror mere det ender med noget i retningen af en fornuftig familiebil smiley Men tror ikke at der er nogen sportssedan der pt. kan slå M5.

  •   27. maj 2018 Carsten, er du seriøs? 😂 Audi kan på ingen måder sammenlignes med BMW når det kommer til køredynamik, det ved enhver erfaren bil entusiast. Den som kommer tættest på er Mercedes. Audi har nogle fede modeller, men ligeså snart jeg kører dem blegner det lidt, det kommer self an på om man er til komfort eller sportskørsel men uden tvivl så synes jeg BMW er en bil til ham hende som sætter pris på at køre bilen lidt friskt. Audi quattro er et godt system men det gør dem ikke sjovere at køre, tværtimod.

  •   27. maj 2018 Audi og Mercedes laver endda måske hurtigere biler, men BMW ingeniørene har sat sig rigtigt godt ind i hvad kunderne ønsker, det er tydeligt at mærke når du sætter dig ind i en og kører at det bare er anderledes på den fede måde. De giver mere køreglæde end nogen anden bil jeg har prøvet.

  •   27. maj 2018 Og jeg kører Mercedes nu, næste bil bliver en BMW igen det er helt sikkert.

  •   27. maj 2018 Germancarguy, ja, jeg er seriøs. Jeg har kørt min egen RS5 og en ny M4 på den samme rute, lige efter hinanden, og synes helt klart at RS5'eren overgår M4'eren på de fleste punkter. M4 har en skarpere styring, men det var vist også det positive jeg kan sige om M4 fra den sammenligning. På bane er M4 uden tvivl hurtigere, men jeg bruger langt mere tid på alm. veje, end på baner, og der synes jeg ikke altid BMW vinder. At xDrive skulle være mere sportslig end Quattro med sportsdiff og torque vectoring må være din joke.

    Jeg har kørt masser af BMW, både på baner og og på alm. veje. Generelt har jeg kørt nok sportslige biler og superbiler til at have dannet mig en holdning til det. Jeg var iøvrigt 5. hurtigste kører til et BMW drive event. Jeg sidder ikke bare og læser anmeldelser og ser youtube videoer - jeg kører rent faktisk inde biler jeg har en holdning til smiley


  •   27. maj 2018 Det har du sikkert Carsten, men en BMW e92 m3 vil give mig langt mere køreglæde end din rs5 sorry to say;)🤔 det er en smagssag, har en ven som kører i en s5 4.2 v8, synes sku den er død at køre i, den lyder godt men intet wow over den. Min anden ven har en E60 m5 fra 09 den er tilgængeld meget sjovere og lyder meget bedre 😂 ved hvad jeg vil tage og det bliver ikke en VW. Ups mener audi 😂.. Ej spøg til side det er alle fine biler men i min verden er audi på sidste pladsen af de 3 store tyske mærker når det kommer til sjov 🙂

  •   27. maj 2018 Det med anmeldelser, siger jo også lidt. Kig selv på de helt store og velkendte som carwow osv, når de sammenligner de 3, så vinder BMW altid på køremåden og glæden, det er bare sjovere.. Hvor audi føles lidt kedelig. Men har sku prøvet sjove biler i min unge alder, så det ikke kun pga YouTube jeg har den holdning🙂;) en aventador er sjov skulle jeg hilse at sige, men det koster 😂

  •   28. maj 2018 Vi er uenige, og det er også fint nok. Men det er iøvrigt ikke samme motor der ligger i din vens S5 og som der ligger i min. Det er en helt anden konstruktion, trods samme volumen.

Kommentér på:
Audi A6 2018 - en mini A8'er som skræmmer 5-serien væk...
x