BMW M2 CS, Hyundai Grandeur og Toyota

BMW M2 CS, Hyundai Grandeur og Toyota

116visninger 1 svar | 6. nov

BMW M2 CS


Det er lidt sørgeligt, men M2 CS bliver en svanesang fra BMW's lille kompakte sportsvogn. Den nye M2 CS er endnu vildere end M2 Competition.


TIl at starte med bruger den motoren fra M3/M4, hvad er en rækkesekser med to-turboer, 450 hk og 550Nm, som gør den til en hurtig lille bil. M2 CS er også letter end før. Fx. har de sparet 2,7 kg i kabinen ved at bruge Kulfibermaterialer og 22 kg ved at tilkøbe keramiske skivebremser, som er en første på M2. Andet er at taget nu er i kulfiber, samt sidespejle, lip-spoileren og  frontklappen. Standard kommer den med adaptiv M-undervogn, aktiv M-spær og et seks-trins manuel gear. Kan også fås med syv-trins dobbeltkobling AUT.  

I kabinen får den samme sæder som M2 Competition og navigation er en del af standardudstyret.


Den nye M2 CS skal konkurrerer imod Porsche Cayman T og starter fra under 750.000 kr. u/a. 





Hyundai Grandeur.

 

Hyundai har taget sløret af på en ny udgave af Grandeur. Grandeur er et nummer større end Sonata’en, og selvom modellen ikke bliver solgt i Danmark, så er der faktisk solgt tidligere Grandeur i Danmark. Helt ny er den dog ikke, hvor det faktisk blot er et større facelift.

Kigger man på den forrige model og den her, så er det tydeligt at se en forskel, hvor den får Hyundai’s nye designsprog kaldet Sensuous Sportiness, som først blev set på deres konceptbil Le Fil Rouge Concept. Skulle man sammenligne modellen til det Europæisk marked, er den i det såkaldte E-Segment, hvor man kan finde Mercedes E-Klasse, BMW 5-Serie og Audi A6. Pladsen er er blevet forbedret end før, hvor hjulbasen er vokset med 40 mm. Det giver mere kabineplads for de bagerste passager. Fortsætter man længer frem i kabinen, er der sket kæmpe forandringer. Et er at der er hele to 12,3” skærme, hvor det ene er det digitale instrumentering og det andet er touchskærmen for det basale ved instrumentbordet. Dog introducer Hyundai nu også for en lille touchskærm under det store 12,3” skærm, som kan styre klimaanlægget. Lignende system ses også hos Audi og Range Rover.

 


Motorprogrammet består af tre benziner og en der kører på naturgas. Altså enten en 3,3 V6 med 294 hk,  2,5 turbo med 304 hk, 2,4 Hybrid og en 3,0 som kører på LPG.

 




Toyota Raize


Toyota har også præsenteret for en ny bil, som vi nok heller ikke kommer til at se i Europa. 

Modellen hedder Raize og er en smule mindre end vores C-HR Crossover. Raize er udviklet til Asien, hvor dens størrelse passer perfekt til visse lande. Motoren er en lillebitte 1-liter motor uden turbo. Den yder 98 hk, 140Nm og er tilkoblet til et D-CVT gearkasse fra Daihatsu. Raize fås med eller uden 4WD, hvor Toyota har opgivet at FWD-udgaven kan køre 18 km/l, gør 4WD-udgaven det på 17 km/l. 


I kabinen kan man se den kan fås med en større Touchskærm, som minder meget om dem fra de Europæiske Toyota'er. Ellers kommer den standard Adaptiv Cruise Control, elektronisk nødbremse og parkeringshjælp. 





Toyota Raize ville være et perfekt alternativ for en bil som Suzuki Jimny i Europa. 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  BMW M2 CS, Hyundai Grandeur og Toyota
Kommentér på:
BMW M2 CS, Hyundai Grandeur og Toyota
x