BMW X3/X4 - Midtlivskrise for den tradionelle SUV

BMW X3/X4 - Midtlivskrise for den tradionelle SUV

504visninger 0 svar | 9. jun 2021



BMW X3 har været på det danske marked siden 2004, hvor den 3-Serie baseret SUV blev tilføjet, som BMW's anden SUV ved siden af den større X5'er. 
Nu har den nuværende og tredje generation modtaget et større facelift. 

En større nyrer

Det er efterhånden en forventning af hver gang, at der kommer en ny BMW, så bliver dens nyrer eller grill om man vil større - og med den nye X3 er det ingen undtagelse. Trods for den har fået en større nyrer, har den også modtaget et nyt lygte design for - og bagved. Det gør at den ser mere sportslig ud end før, og er også en henvisning til den samme design-linje, der kan ses på den nye BMW 5-Serie. 

Op til 510 hk

Den nye X3 og X4 er forsat bygget på samme bund som BMW 3-Serien, og det betyder også at den bruger samme motorprogram. Her starter det ud med den efterhånden velkendte 2-liter turbomotor med 184-190 hk, som enten fås i en benzin eller diesel variant med Mild-Hybrid teknik (48-volt starter generator). Dog bliver det mest populære valg i danmark af motorer, nok den nye X3 30e variant med en 2-liter turbo benzinmotor, som får hjælp af et 12 kWh batteri med en ydelse i alt på 292 hk.  Af de mere sportslige modeller findes X3/X4 med rækkesekser, som det var en BMW fra de gamle dage. Her findes den i en M40i benzin med 374 hk eller en M40d diesel med 344 hk. Begge bruger en 3-liter turbo. 

Den helt store model af den hedder X3 M eller X4 M, og den bruger samme motor som den nye BMW M3/M4. Det vil sige at den fås også med 3-liter rækkesekser med to-turboer og op til 510 hk i Competition-udgaven. En mildere 480 hk version findes også, men den forventes ikke til Danmark. Den får dog 17Nm mere end før, mens Competition beholder de samme 650Nm fra før. 
X3 fås også som elbil med deres IX3, men den har på nuværende tidspunkt ikke modtaget et Facelift. 


Motorprogram: Hele programmet bruger Mild-Hybrid teknik og 8-trins AUT.)Sdrive =baghjulstræk eller forhjulstræk og Xdrive = Firehjulstræk
Benzin
 Sdrive20i 2,0 184 Hk, 300Nm.
 Xdrive20i 2,0 184 Hk, 300Nm.
 Sdrive30i 2,0 258 Hk, 400Nm.
 Xdrive30i 2,0 258 Hk, 400Nm.
Xdrive30e Plug-in Hybrid 2,0, 292 Hk, 420Nm
XdriveM40i 3,0 374 hk, 600Nm, 0-100 4,4 sek. 
X3/X4 M 3,0 480 hk, 620Nm , 0-100 3,9 sek.
X3/X4 M Competition 510 HK, 650Nm. , 0-100 3,7 sek. 
Diesel
Xdrive20d 2,0 190 Hk, 400Nm
Xdrive30d 3,0, 265 hk, 580Nm 
XdriveM40d 3,0, 344 hk, 700Nm.



Kabinen har også modtaget et løft, og  nu minder den meget som kabinen man finder i den nye 4-Serie. 
Standard fås X3 og X4 nu med et 10,25" Touch skærm og et 12,3" Digitalt instrumentering. 

Den nye X3 og X4 forventes hos forhandleren slut 2021. 

X3

X4



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
BMW X3/X4 - Midtlivskrise for den tradionelle SUV
Annonce