Ferrari 488 Pista uden tag og Fiat 500X

Ferrari 488 Pista uden tag og Fiat 500X

552visninger 0 svar | 28. aug 2018
Fiat 500X
Ikke længe efter at søster udgaven Jeep Renegade fik et mindre facelift, så er turen kommet til Fiat 500X. 

Største ændring på den forstørret 500, er de nye LED for- og baglygter som bliver standard på alle udstyrs-modeller. Dog kan man betale ekstra for fuld LED, hvor forrige udgave kun kom med Xenon lys. Som altid kan den Italienske Crossover fås med eller uden AWD, hvor den billigste udgave nu vil hedde "City-Cross". 
I kabinen ser der ikke ud til at der er sket en ændring, men der er faktisk kommet en ny 3,5" TFT-skærm og instrumentskriverne er blevet ændret, så der er letter at læse.

Motorprogrammet er også blevet opdateret efter den nye Jeep Renegade og EU-normer. Her vil en ny 1-liter Turbo bliver præsenteret samt en helt ny 1,3 Turbo med 3 cylinder, istedet for den gamle 1,4 Turbomotor med fire cylinder.  Dieselprogrammet er fortsat uændret. I forhold til Jeep Renegade, så vil Fiat 500X stadig fås med den helt gamle 1,6 benzinsuge motor som yder 110 Hk, i den billige ende. Den store 2-liter Diesel vil kun blive solgt med AWD og et ni-trins AUT. 

Motorprogram: T-Jet = Benzin turbo)
Benzin
1,6 E-TORQ 110 Hk ca. 17 km/l
1,0 T-Jet 120 Hk 190Nm km/l N/a
1,3 T-Jet 150 Hk 270Nm km/l N/a
Diesel
1,3 MJT 95 Hk 200 Nm 27 km/l
1,6 MJT 120 320 Nm 25 km/l
2,0 MJT 150 hK 350 Nm 17 km/l



----------------------------
Ferrari 488 Pista Spyder

I søndags præsenterede Ferrari for den sidste hårde udgave af 488. 488 Pista Spyder er som navnet siger, den "Hardcore letvægter med mulighed for at åbne taget. Overraskende kalder Ferrari den blot Spyder, hvor de forrige udgaver har haft et mere specielt navn, såsom SA Aperta eller Scudaria 16M.

Motoren er den samme 3,9-liter V8 TwinTurbo med 711 Hk og 770Nm, som er nok til at fange dens største konkurrent Lamborghini huracan Perormante Spyder. Trods merevægt en Coupë'en, så vejre Spyder udgaven kun 91 kg mere (1377 kg)
488 Pista Spyder bruger samme teknik fra Coupë'en, hvor de dengang introduceret deres Side-Slip Angle Control 6, FDF og Diff3 systemer for bedre hjælp på en racerbane. Forskellen imellem de to udover, er vægten og sikkeret dens kæmpe prisforskel, så er faktisk Spyder'en blot 0,4 skeunder langsommer fra 0-100 end Coupë'en.
traditionen tro, så plejer Ferrari's åbne letvægter komme i et meget begrænset parti, og selvom Ferrari ikke har åbnet et ord op om pris eller hvor mange de bygger, så er det næsten sikkert at den også ender som et samler projekt hos de helt heldige Ferrari ejer! Bare rolig, Lamborghini spytter Peroformante'er ud til alle slags køber... 



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Ferrari 488 Pista uden tag og Fiat 500X
x