Ford Focus 2018 - kongen i klassen er tilbage?

Ford Focus 2018 - kongen i klassen er tilbage?

1221visninger 17 svar | 10. apr
Ford åbner for et nyt kapitel af Focus'en, og med biler som Golf 7, Hyundai i30 og Opel Astra, så bliver kampen hårdere end før for at være den bedste bil i klassen!



Den nye Focus er 18 mm længere og 88 kg letter end før, hvad er med til at gøre Focus'en til klasseførende med plads.Faktisk bruger Focus'en en helt ny platform, hvor der senere også vil komme en Sedan udgave, ny KUGA/SUV og nok noget MPV/Crossover-halløj...
For nu vil Focus'en kun komme i en traditionel hatchback eller stationcar. 
 Focus'en har altid været kendt for at være en af de sjover biler i klassen med en sportslig undervogn, og her skal man ikke frygte at det er gået morfar i det. Ford skriver selv at den nye Focus er forbedret med 50% med undervognen, hvordan det så skal forstås. 

I kabinen finder man Ford's nye SYNC 3 Touch skærm med enten 6,5" eller 8" og  B&O højtaler, som man også kan finde på den mindre Fiesta. Ford mener selv at den nye Focus, vil være den mest sikkersete bil i klassen, hvor den b.l.a får Fartpilot med rader og "level 2 autonomous driving", lane keep assist, elektronisk nødbremse, elektronisk parkering og rear cross-traffic alert standard.

For Ford-kenderne, så kan man nok godt regne ud hvad man finder under motorklappen i den nye Focus. Her starter det ud med den velkendte lille 1,0 Turbo i tre varianter. Dog har den lille trebenet motor fået en ny Turbo at lege med. Skal det være lidt sjovere, så bliver den nye trecylindret 1,5 Turboen også en del af programmet i en nedtonet version med 150 Hk eller 180 Hk. Den  skal overtag for den gamle 1,5 firecylinder turbo. På dieselfronten, så består det af enten en 1,5'er eller 2,0'er nu kaldet EcoBlue...
Næste år vil en mild-hybrid udgave komme og nok en ny ST version.

Motorprogram: Ecoboost = benzinturbo
BenzinEcoboost 1,0 84 Hk
Ecoboost 1,0 99 Hk  21 km/l
Ecoboost 1,0 124 Hk 20 km/l
Ecoboost 1,5 150 Hk  18 km/l
Ecoboost 1,5 180 Hk 17 km/l
Diesel
EcoBlue 1,5 95 Hk 23 km/l
EcoBlue 1,5 118 Hk 20 km/l
EcoBlue 2,0 150 Hk 20 km/l

Alle modeller kommer med et 6-trins manual, men deres 2-liter diesel udgave kan fås med et 8-trins aut. 





Den nye Focus vil komme i forskellige udstyrs varianter, hvor ST-Line er den mest sportie. Focus ST-Line er 10 mm laver og har en hårdere undervogn. Dog kommer der også en Crossover version, i form af den nye Active Focus med 30 mm mere frihøjde. Skal det være luksus, så sætter Ford en Vignale udgave imod de tyske drenge, såsom Audi A3, BMW 1-serie og Mercedes A-klasse. Vignale er topudgaven hos Ford, og her vil der kommer læder sæder, B&O -højtaler og panoramasoltag standard.  


Et billede af Active udgaven 

Og her er Vignale udgaven



------------------------------------------------------------------------------






Update: 18:57

Ford Focus Sedan
Så blev Sedan versionen også præsenteret, og den vil selvfølgelig tilbyde mere benplads end hatchback'en. Dog vil sedan udgaven kun blive solgt i asien og muligvis nordamerika. Motorprogrammet vil bestå af enten en 1-liter turbo eller 2-liter diesel.






Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Ford Focus 2018 - kongen i klassen er tilbage?
Kommentér på:
Ford Focus 2018 - kongen i klassen er tilbage?