Ford Focus ST -280 HK fra en 2,3-liter Turbo

Ford Focus ST -280 HK fra en 2,3-liter Turbo

1218visninger 7 svar | 18. feb 2019


Ford har i dag afsløret den nye Focus ST med noget af en motor. Væk er den gamle 2-liter turbo og her byder de velkommen for en 2,3-liter turbo med 280 Hk - husk på at det er stadig en Golf GTi konkurrent! 
Motoren har 420Nm og ramme 0-100 på ca. seks sekunder. Alt i alt har den 12 % mere kræfter end den forrige havde. 

Som forrige ST og Golf'en, er der også en Diesel udgave til stede. Her bruger den så den "gamle" 2-liter motor med 190 hk og 400Nm. 
Køber vil kunne vælge begge udgaver med enten et 6-trins manuel gear eller 7-trins aut. 


Focus ST får noget de kalder for eLSD. Selvom det godt kan lyde som noget man kan sluge, så betyder det bare at den nye Focus bruget et elektronisk differentiale.
Som altid trækker denne varme Focus med forhjulene, og her lover Ford at den stort set intet drejningsmoment eller turbo-lag har, når man træder hårdt ned på speederpedalen.  Det er samme system som Ford tidligere introducerede i den noget vildere Ford GT. 
Er man ikke den mest erfaren bilist, så kan den nye Focus også "rev-matche" for en - men også noget man kan slå fra... 

Designet inde og ude er der gjort meget ved for at få den til at se så rå ud som muligt. Breder skærme, double afgangsrør, store fælge og køber man Performance pakken, så får man også blodrøde bremse kaliber, det tidligere nævnet ev-matching og noget de kalder for "ST-servostyring" . I kabinen er der kommet et sportiger ret og unikke Recaro sportssæder. Ellers er det som alle andre Foucs'er.


Den nye Focus ST skal kæmpe imod Hyundai i30N, den kommende MK8 Golf GTi, Renault Megane R.S og den nye Mercedes A35 AMG.



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Ford Focus ST -280 HK fra en 2,3-liter Turbo
Kommentér på:
Ford Focus ST -280 HK fra en 2,3-liter Turbo
Annonce