Hyundai i10 - største i klassen, men bedste ?

Hyundai i10 - største i klassen, men bedste ?

1198visninger 2 svar | 3. sep 2019



Hyundai har taget sløret af den nye mikrobil i10. Den nye i10 har fået et mere nuttet design, og skal sælges sammen med sin søster Kia Picanto

Den nye i10 er blevet smarter at se på, hvor de har sænket taget med 20 mm for en sportiger profil og gjort den 20 mm bredder for mere pladsforhold. I alt er hjulbasen vokset med 40 mm. Standard kommer den med LED lys og Day Time Running Lights. En mulighed for nye 16” fælge er også tilgængelig. Som noget nyt kan man også få den nye i10 i en to-tonet farve, hvor taget kan vælges i sort eller rød.  I10 fortsætter som klassens største (ser man bort fra Ford ka+), hvor den nye i10 kan holde på 252-liter i bagagerummet.

 I kabinen er der sket kæmpe forandringer. Nyt lille fix sportsligt rat og et kæmpe 8” touchskærm med AppleCarPlay eller AndroidAuto, domæner den nye kabine. Hyundai’s nye Bluelink APP kan også tilkoble til skærmen. Et 3D ”Bikage” design er også et tema som man finder henholdsvis i bilens kabine. I10 kan fås med fire eller fem sæder. Sikkerheden er også i top, hvor følgende udstyr kan findes på den:Forward Collision-Avoidance Assist, High Beam Assist, Lane Keep Assist System, Driver Attention Warning og  Intelligent Speed Limit Warning.



Motorprogrammet er det man kender fra Picanto og dog. Tre - og firecylindrede motorer og femtrins manuel gear eller femtrins Semi-automatgear. Dog forventes en GTi-konkurrent til UP! GTi med en 1-liter turbo og over 100hk. Modellen vil hedde i10 N. Diesel er ikke længer en mulighed. 

Den nye i10 skal konkurrerer imod VW UP!, Kia Picanto, Renault Twingo og trillingerne fra PSA-gruppen.

Motorprogram:

Benzin

1,0 MPi 66 Hk 96Nm

1,2 MPi 82 hk 118Nm




Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Hyundai i10 - største i klassen, men bedste ?
Kommentér på:
Hyundai i10 - største i klassen, men bedste ?
Annonce