Hyundai Sonata
Den nye Sonata bruger en helt ny platform, som den bliver den første bil fra Hyundai/Kia til at bruge. Den nye bund gør Sonata'en mere sikker end før med bedre stød modstand, og så skulle den også køre bedre. Dog trækker den stadig kun med forhjulene.
Trods for at Sonata'en plejer at dele bund og teknik med Kia Optima, så tror jeg at vi endnu engang må vinke farvel til en Sonata i Europa.
I forhold til den gamle Sonata, så er den faktisk 30mm laver og 25mm breder. Det hjælper ikke kun med bedre køreegenskaber, men også aerodynamikken og selvfølgelig bedre plads. Sonata'en har altid været en stor bil, og selv dengang de blev solgt herhjemme, så var der mere plads end en Audi A6 fra samme årgang, men klassen var en tand under. I dag kæmper Sonata'en imod Toyota Camry og Honda Accord på den anden side af Atlanterhavet.
I kabinen er der sket det store. Samme nye 10,25" touch skærm og 12,3" digitalt instrumentering fra den Store Hyundai Palisade, bliver også introduceret i Sonata'en. Faktisk minder kabinen meget om det fra den nye A6'er. Alt fra rattet, sæderne, instrumentbordets layout til den nye automatiske gearskifter.
Hyundai introducer også for første gang en ny måde at kunne bruge sin telefon på. Den kan nemlig via en APP, bruges som en nøgle til at låse eller åbne bilen på. Det er dog ikke første gang man har set det før på en bil, men det er første gang at det ses på en Hyundai. Systemet virker igennem telefonen's NFC.
Motorprogrammet er blevet downsized for at kunne følge med udviklingen. I sit hjemland fås den med den gamle 2-liter sugemotor og 160Hk. Dog vil resten af verden kunne vælge imellem en 1,6 Turbo, 2-liter Hybrid eller en helt ny 2,5-liter firecylinder sugemotor kaldet "Smartstream."
Desværre er specifikationen på de nye motorer ukendt. Vi må nok vente til April måned, hvor den nye Sonata har Nordamerikansk præmie.
Om vi ser den nye Sonata i Europa eller ej, så giver det os et indblik på hvad man kan forvente af den næste Kia Optima eller Santa Fe.
----------------------------------------
Mercedes-AMG A-35 Sedan
Mercedes har præsenteret for en sedan udgave af den vilde A35 AMG, og den bliver amerikanerne nok glade for!
Selvom de fleste herhjemme nok køber den i Hatchback, så bliver den model ikke solgt i Amerika, så derfor må de nøjes med sedan'en. Dog får vi heldigvis muligheden for at kunne vælge imellem dem begge. Alt er som i Hatchback'en. En 2-liter turbo med 300 Hk, 400 Nm, Mercedes 4Matic layout og et 7-trins aut.
A35 AMG er en direkte konkurrent til Audi S3 Sedan og måske Hyundai's nye i30 N Fastback?
-------------------------
De hurtige- Yizhi EV3
Vi slutter lige af med en kinøjser-bil.
Yizhi EV3 er ny lille elektrisk bil med et 32 kWh batteri og hold fast! 48 Hk..... Dog kan den finde 150Nm frem, men vigtigste af alt, så lover de at den kan ramme 302 km på en enkelt opladning. I kabinen er der dog ikke så meget at se på, men den får dog Head-up display og et 8" touch skærm standard.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Hyundai Sonata er tilbage og A-Klasse AMG sedan!