Mercedes-AMG GT 63 E Performance- Hyper Mercedes!

Mercedes-AMG GT 63 E Performance- Hyper Mercedes!

683visninger 1 svar | 1. sep 2021


Mercedes-AMG GT 63 E Performance er det fulde navn på, hvad der bliver den hurtigste serieproduceret bil fra det tyske mærke. Hurtigere end hvad konkurrenterne har stillet op, og næsten lige så hurtig fra 0-100 som den vilde Porsche Taycan Turbo S elbil!


AMG har længe hintet om modellen, at dette er fremtiden for mærket, ved at gøre dem mere elektriske. GT 63 S E Performance er også hurtig, og der sker ved hjælp af et 6,1 kWh-batteri, der blot vejer 89 kg. Motoren er forsat den samme fra den mildere 63 S, hvor de begge bruger en 4-liter V8 med to turboer. Dog er GT 63 S E Performance faktisk en Plugin-Hybrid, da der gemmer sig et 3,7 KW opladerport i bagenden af bilen, trods for den elektriske rækkevidde er kun på ca. 12 km. Og det er af den grund, at batteriet er blot for at hjælpe med at give bilen mere "POWER". 

I forhold til mange Hybrider derude, så kan AMG GT 63 S Performance starte på den elektriske motor alene, som i øvrigt er gemt mellem baghjulene.  Ydelsen er 843 hk, 1400Nm og en topfart på 316 km/h. 0-100 2,9 sekunder. 



Kabinen er storset identisk med øvrige modeller fra Mercedes. Det de store MBUX-skærme som er dominerende i kabinen - men som noget nyt er AMG 63 E Performance udstyret med en lille drejeknap på rattet. Drejer man den, kan man vælge imellem syv køreindstillinger; Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery og Individual. 

AMG' nye raket er en dirkete konkurrent til Porsche Panamera Turbo SE. Den næste model på programmet bliver den nye C-klasse AMG, som man allerede ved får en 2-liter Turbomotor. Dog kan man nok forvente at den også vil få hjælp af et batteri. 




Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Mercedes-AMG GT 63 E Performance- Hyper Mercedes!
Kommentér på:
Mercedes-AMG GT 63 E Performance- Hyper Mercedes!
Annonce