Peugeot 2008 - stationcar eller SUV? og 8-Serie GT

Peugeot 2008 - stationcar eller SUV? og 8-Serie GT

233visninger 0 svar | 19. jun
Peugeot 2008

Peugeot har præsenteret for en ny 2008, som et eller andet sted er bund og grund en stationcar udgave af 208'eren, trods for Peugoet selv kalder den for en SUV. 
2008 følger sporene efter den mindre 208, hvor begge kan fås med diesel, benzin eller bare en ren elektrisk udgave. Takket være den nye bund (PSA EMP1) er den 14 cm længer en den forrige 2008 - og det betyder mere plads i kabinen. 

I kabinen finder man Peugeot's nye 3D i-Cockpit som i 208. Det betyder digital instrumentering, kæmpe 10" touchskærm eller mindre og Head-up Display. Andet spændende udstyr er muligheden for Focal Audio lydanlæg med 10-højttaler. Sikkerheden er også i top. Som man forventer af en bil ano. 2019, vil man kunne b.la. finde automatisk nødbremse, adaptiv fartpilot, parkeringshjælp, active lane assist og meget mere standard. Selvom der ikke er meget SUV over den, så kan man få den med noget de kalder for Grip Control. Her vil bilen hele tiden trække med de forreste hjul, dog lige indtil den mister vejgreb, og alle fire hjul vil sætte ind.


2008 tilbyder motorer for næsten alles smag. På Dieselsiden finder man PSA's nye 1,5'er, benzin er der et hav af 1,2'er og så er der den nye e-2008. e-2008 er en ren elektrisk udgave, hvor Peugeot gerne vil havde hele deres modelprogram elektrisk, inden 2023. Den elektriske motor er samme motor som i e-208 eller den nye Opel e-Corsa. Batteriet er et 50 kWh med 140 Hk og en WLTP-testet rækkevidde på 310 km.  Med et dedikeret ladestander, vil man kunne oplade bilen fra nul % til 80% på blot 30 minutter. 

Motorprogram 
(Alle benzinerne er turboladet. EAT8 betyder 8-trins aut.)
Benzin
1,2 PureTech 100 Hk (Mulighed for EAT8)
1,2 GT-Line PureTech 130( Hk Mulighed for EAT8)
1,2 PureTech 155 Hk EAT8
e-208 140 Hk 310 km (Elektrisk)
 Diesel
 1,5 BlueHDi 100 Hk 29 km/l

Den nye 2008 vil dog først kunne bestilles næste år, hvor prisen endnu er ukendt. 




---------

BMW 8-Serie Grand Coupé


Ikke længe efter det større leak af den nye 8-Serie GT, har BMW endelig præsenteret for den.  8-Serie Grand Coupé er som den gamle 6-Serie Grand Coupé, en firedørs Coupé af deres todørs Coupé... 

8-Serie GT deler bund med 5-Serien, og i forhold til 8-Serie Coupé, er den faktisk 228 mm længere, 30 mm bredde og 55 mm højere. Det betyder at den er en mere praktisk bil, hvor den skal konkurrerer imod Mercedes CLS og Audi A7. I kabinen er der også sket større mål, og her måler den 86 mm mere hovedhøjde, 180 mm mere benplads og næsten 20-liter mere bagagerumsplads i forhold til den todørs 8-Serie.  I kabinen er det som det plejer, bortset fra det store Panoramasoltag, der i øvrigt er standard. Kulfiber tag er også muligt i den større V8'er.
Et 12,3" Digitalt insturmentering og 10,25" touch skærm er standard, som det også er i den todørs udgave. 



BMW introducer for en 3-liter rækkesekser benziner med 340 Hk og 500Nm i 8-Serien. Ellers består det af en af 3-liter diesel og den store M880i Xdrive 4,4 V8'er med 530 hk 750Nm. Forvent en 600 Hk M8 Grand Coupé senere. 

Motorprogram:Xdrive =AWD
Benzin
840i Xdrive 3,0 340 hk, 500Nm 13 km/l
M850i Xdrive 4,4 V8 530 Hk 750Nm,
Diesel
840d Xdrive 3,0 320 Hk 680Nm 19 km/l





Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Peugeot 2008 - stationcar eller SUV? og 8-Serie GT
x