Peugeot 208 2019 - Klassens nye konge?

Peugeot 208 2019 - Klassens nye konge?

3395visninger 5 svar | 25. feb 2019
Peugeot 208

Peugeot har præsenteret for en ny generation af 208'eren. Bilen bruger deres nye CMP platform, som er den samme bund som den kommende Opel Corsa også skal bruge.  I forhold til de forrige 208, så er den nye hele 30 kg letter end før og på grund af den nye bund, så er den muligvis også klassens mest stille bil i kabinen.

Designet af den nye 208 er virkelig iøjnefaldende, hvor de fortsætter med deres nye designsprog, som faktisk først blev brugt på den kinesiske version af 308 Sedan...


En klasseførende bil?

I kabinen har Peugeot virkelig løftet sig. Meget er som vi kender fra de øvrige nye franske biler med deres velkendte i-Cockpit view, lille rat og digitale instrumentering. Dog bruger den nye 208 det seneste udgave kaldet i-Cockpit 3D.
 i-Cockpit 3D gør som navnet siger, at vise ting i en mere visuel form. Skærmen fås i tre forskellige størrelser, 5",7" eller helt op til 10". Selve knapperne under skærmen er noget man måske ville forvente i en anden slags bil end en minibil, men Peugeot mener at det giver bilen en følelse af eksklusivitet, som ikke findes hos de øvrige konkurrenter. 

En ny klasse ?

Den nye 208 vil senere kunne fås i en ny GTi version, men for nu bliver topmodellen en GT-Line. GT-Line bruger en 1,2 Turbo med 130 Hk og kan fås med et 8-trins aut. Udstyret i GT-line'en gør bilen også mere sportiger at se på, hvor den får fuld LED for -og baglygter, 17" fælge, ambient lys i kabinen, sportsæder og aluminiumspedaler.  Det mest interessante er den nye elektriske udgave kaldet e-208. For første gang siden dagene med Citroen Saxo Electrique, så kan man få en ren elektrisk udgave af en minibil. e-208 bruger et 50 kWh batteri med 140 Hk og 260Nm. Det hjælper den med at kunne køre helt op til 340 km på en enkelt opladning, der i øvrigt kun tag 30 minutter at lade op til 80% med et dedikeret opladerstander... 0-100 er også nede på respektable 8,1 sekund. 
Dog fås den også med en ny 1,5 Diesel og 100 Hk. 

Motorprogram 
(Alle benzinerne er turboladet. EAT8 betyder 8-trins aut.)
Benzin
1.2  PureTech 75 Hk
1,2 PureTech 100 Hk (Mulighed for EAT8)
1,2 GT-Line PureTech 130( Hk Mulighed for EAT8)
e-208 140 Hk 340 km (Elektrisk)
 Diesel
 1,5 BlueHDi 100 Hk 29 km/l

.
Sikkerhedsudstyr er der nok af, hvor den kommer med adaptiv fartpilot, Lane Positioning Assist, automatisk nødbremse, Active Lane Keeping Assist, Driver Attention Monitoring, Speed Limit Recognition, Active Blind Sport Monitoring, og automatisk skilte læser. 

Den nye 208 vil kunne bestilles fra allerede Marts måned! 



----------------------------------------

VW T-ROC R "CONCEPT"

VW har netop også præsenteret en længe ventet R udgave af T-ROC'en. Motoren er som forventet, den stærke 2-liter TSi turbo med 300 hk og 400 Nm fra Golf R. 

Lige som Golf'en, så bruger den samme 4motion system (AWD), 7-trins DSG gear og som nævnt motoren. Det hjælper den lille Crossover at sprinte fra 0-100 på på 4,9 sekunder! For nu kalder VW det for en konceptbil, men lad os vær ærlig, denne bil kommer i produktion meget snart.. I forhold til en normal T-ROC, så er den lavere, har launch control og et nyt program kaldet "Race". Slår man Race til, så strammer undervognen op og slår ESp'en fra! 


Tætteste konkurrent vil være søsterbilen Audi SQ2, som bruger fuldstændige samme layout - men forvent et nyt kuld af kommende små hurtige Crossover fra de øvrige mærker! 




Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Kommentarer på:  Peugeot 208 2019 - Klassens nye konge?
Kommentér på:
Peugeot 208 2019 - Klassens nye konge?
Annonce