Peugeot 308 SW - Stationcaren er ikke død endnu

Peugeot 308 SW - Stationcaren er ikke død endnu

481visninger 0 svar | 22. jun 2021



Kan Peugeot 308 SW vinde kunderne tilbage i en klasse, hvor folk vælger elektriske Crossover? Det vil Peugeot prøve på, hvor de har skruet ekstra op for designet. 

Peugeot's nye Stationcar af den nye 308, er netop blevet præsenteret, hvor det franske bilmærke sigter efter VW GOLF MK8 Variant, Ford Focus og Skoda Octavia .
Den kører på den såkaldte EMP2-platform, som den kommende Opel Astra også kommer til at bruge. 308 SW bliver også den første model, sammen med sin fem dørs hatchback søster, til at modtage deres nye logo. 

308 SW måler en længde på 4,64 meter og kan rumme op til 1,634-liter bagagerumsplads med begge bagsæder nede. Dog rummer den kun 608-liter med dem oppe. Sammenlignet med Golf'en, så kan den rumme 611-liter. 


Som den femdørs version, vil 308 også være en meget grøn bil i sin klasse. Den kan overraskende stadig fås med en god gammeldags benzin og dieselmotor, men herhjemme vil den nok være mest populær som Plug-in Hybrid. 308 kommer nemlig i en PHEV, som enten yder 180 hk eller 225 hk. Tilfælles bruger de en 1,6 Turbo benzinmotor, 12,4 kWh-batteri og køre op til 58 km på strøm. 

Motorprogram:  ETA-8 = 8-trins AUT.
Benzin
1,2 PureTech 130 hk 230Nm
PureTech Hybrid 180 ETA-8
PureTech Hybrid 225 ETA-8
Diesel
1,5 BlueHdi 130 Hk 300Nm




I kabinen bydes man velkommen til deres såkaldte i-Cockpit design. Her finder man et 10 " Digitalt instrumentering og et 10" Touchskærm ved siden af. I den store GT-udstyrs model, kan den understøtte 3D funktion på skærmen.

Peugeot forventer et få et kæmpe salg med den nye 308 SW i Europa. 




Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg




  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Peugeot 308 SW - Stationcaren er ikke død endnu
Annonce