I forhold til den normale Cayenne, så er taget sænket 19,8 mm og så sidder man 30 mm laver i kabinen. Bagagerummet rummer 622-liter og 1,537-liter med de bagerste sæder nede. Hele bagenden er "Re-designet" for denne model, hvor Cayenne Coupé kommer med en lille spoiler som "Popper" ud når farten rammer de 90 km/h. Skal det være dyrt, og det er det jo med en Porsche, så kan man tilkøbe kulfiber til hele taget. Dog tilbyder Porsche deres Sport Chrono pakke uden merbetaling, hvor det består af det sædvanlige udstyr, såsom Sportssæder, ur med stopur og 20" letmetalfælge. Heldigvis er PASM også standard (Porsche Active Suspension Management) og så kan man selv bestemme om man vil havde tre eller to bagsæder.
Motorprogrammet overrasker dog ikke. Det er som man kender det fra den normale Cayenne. Der er kun to motorer at vælge imellem i starten. En 3-liter V6'er til en større 4-liter V8 benziner.
Den "lille" 3,0 V6'er har 340 hk og 450Nm og den større 4,0 V8 i Turbo udgaven har 550 Hk og 768Nm. Dog forvent en Turbo S i fremtiden med V8 og hybrid teknik....
Porsche forventer at salget begynder allerede til September.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.092
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Porsche Cayenne Coupé -