{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  ½ million i bøde for brud på køre/hviletid
  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 386
    #1   12. feb Der er (stadig) så meget fusk i den branche at det er godt at vognmændene nu efterhånden kan mærke konsekvensen ved det.
    Det er også en måde at beskytte vores indre transportmarked på, at få ram på så mange østeuropæiske svindlere som muligt.

• chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 2.699
    #2   12. feb Cabotage

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

#3   12. feb Svindel med for meget carbotage kørsel er jo mere eller mindre accepteret af politikerne(ellers var der gjort langt mere).
    Køre/hviletid er også et spørgsmål om sikkerhed og mere politisk korrekt at ramme dem på.

• #4   12. feb Er det en måde for chaufføren at tjene flere penge ? for de østeuropæiske chauffører jeg har snakket med får abselut INGENTING i løn her i danmark

• chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 2.699
    #5   12. feb Rasmus: Det er ikke chaufføren men alle led over ham der får mere i posen..
    Simon; jeps” vi kan ikke udelukke dem..”
    Meeennn vi kan knalde dem for kørefusketids-bestemmelser...som de sjovt nok ( med hjælp fra danskere) fusker med

• #6   12. feb Dog er der også fejl ved køre/hvile reglerne der er i dag, vores chauffør kommer med lastbilen og det tager os 4-6 timer at tømme den da vi montere samtidigt, derfor kommer han ofte i problemer med tiden da han kun må arbejde i 10 timer? Mener jeg det er, også selvom han ikke laver noget i de 6 timer hvor vi læsser af

Det er selvfølgelig umuligt at lave reglerne så der ikke snydes for i princippet kunne han jo hjælpe os med at montere og tømme og det er jo umuligt at bestemme hvad han har lavet hvis man bliver stoppet i en kontrol

En af vores fast afløsere har to førere kort, så "kommer" han til at køre på det forkerte kort da han hedder det samme som sin far på skærmen af fartskriveren og han derfor vil prøve at slippe, om de lader den gå tvivler jeg på men han kørere altid både når han må og ikke må

• #7   12. feb Hvordan kan man så forhindre at en lastbilchauffør har været på ferie i sin privatbil i Italien, er kørt 15h hjem i personbilen uden pauser og straks sætter sig ud i lastbilen og laver de første 4,5h?

• #8   12. feb Kasper J: hvis det er dig/dine forældre der ejer forretningen, så bør i smide ham afløseren på porten hurtigst muligt. Hvis i får kaldt en kørselsperiode ind til kontrol hos Trafikstyrelsen og de opdager det (eller hvis han bliver stoppet), så får chaufføren en bøde, og vognmanden får det dobbelte.

Og jeres chauffører har 15 timers rådighedstid ligesom alle andre, men kun 9 timers køretid, som vidst nok kan hæves til 10 timer én gang eller to om ugen.

• #9   12. feb Jeg så et opslag på fdm's side at en meget sur mand syntes at det var fair hvis lastbilerne måtte køre 130 kmt på motorvejen. Så ville det være meget mere sikkert da alle kørertøjer ville køre samme hastighed

• #10   12. feb Var bare ansat, men ja vi arbejder små 100 timer om ugen fra september -> december og det gør chaufføren også, men han siger at han sagtens kan snakke sig fra det med 2 kort hvis han bliver stoppet, men tror det bliver svært...
    De kan vel godt se at det ene kort bliver taget ud et sted og et nyt sat i med samme forbogstav og efternavn, og de er sikkert ikke helt dumme

Han blev også sendt over Øresundsbroen da der var lukket for vindfølsomme køretøjer, det resulterede i at taget blæste af hængeren.. Det fløj over bro midten og landede i modsatte kørebane, ned mellem de modkørende biler men heldigvis blev ingen ramt

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 1.537
    #11   12. feb #6 Han maa da som Simon siger arbejde i 15 timer saa hvad er problemet ? Synes du at lastbil chauffoerer burde arbejde 20 timer ? Eller mere ?
    Lidt skraemmende at i har en chauffoer der har 2 kort,serioes virksomhed du arbejder i der...

• #12   12. feb I USA må lastbilerne kører så stærkt de kan, selvfølgelig ikke mere end den maksimalt tilladte hastighed men det fungere fint

• #13   12. feb Problemet ligger i at han tager lastbilen lastet og kører til destinationen som sagtens kan tage 3 -4 timer og så læsser vi af på 6 timer og så må han egentligt ikke køre hjem

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#14   12. feb Hvorfor ikke ?

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

#15   12. feb #12
    Nu er hastighedsbegrænsningen næppe kun et spørgsmål om sikkerhed, men i mindst lige så høj grad et spørgsmål om forurening som følge af højere brændstofforbrug.

Er man amerikaner, så fungerer det sikkert fint....
    Er man derimod en smule miljøbevist og civiliseret, så er der er en grund til at hastighedsgrænserne er som de er.

• #16   12. feb Der er også en del benzin lastbiler derover, tror ikke det er så mange mere men de første gange jeg var derover kørte der en del rundt

• #17   12. feb Han kan ikke snakke sig fra at køre med en andens førerkort, aldrig i livet de opdager det med det samme, og så går der laaaang tid inden han ser sit kørekort igen.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#18   12. feb Mon ikke Kasper har set lidt for mange tegnefilm ?

• #19   12. feb Hvad tænker du på?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#20   12. feb Tror simpelthen ikke paa at nogen som helst bare vil staa og se paa imens en 40 tons lastbil koerer ned ad gaden med en sikkert halvsovende mand bag rattet.
    Saa hvis din historie virkelig var sand havde i da sat en stopper for det ?
    Du ville ikke svare paa #14 ?

• #21   12. feb Problemet er at han krydser døgnet flere dage og at timerne bliver talt fra 00 til 23:59, han slapper ofte en hel del af i løbet af dagen men er selvfølgelig træt grundet hans atypiske søvnmønster.
    De er ret ligeglade med deres ansatte, derfor stoppede jeg også efter 4 mdr... Jeg arbejde en gang 26 timer og havde fri i 45 min før jeg mødte igen i 23 timer, desuden fik vi fast timeløn uden tillæg uanset tidspunkt på dagen og hvor mange timer vi havde, dog havde vi betalt aftensmad og morgenmad når vi arbejdede

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

#22   12. feb #21
    Nej, sådan gøres arbejdsdage ang. køre/hviletidsregler ikke op.
    En arbejdsdag skal efterfølges af et hvil på mindst 11 sammenhængende timer, derefter en ny dag.
    Om det løber over en periode på en eller to kalenderdage er uden betydning.

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

#24   12. feb Knap 100 timer om ugen lyder også så højt at det næsten ikke kan passe.
    Hvis man siger 95 timer inkl. pauser, så er det at møde kl. 6.00 og køre hjem 21.50 hver dag, 6 dage om ugen....
    Det tror jeg simpelthen ikke på at nogle mennesker gør mere end 2-3 uger i træk.

• #25   12. feb Havde 385,33 timer i november 16 Med fri 3 dage

• Markus V
    Markus V Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 6 Svar: 7
    #27   12. feb Det galt nok

• #28   12. feb Du må arbejde 15 timer 3 gange på en uge, ellers 13 timer. Deraf må man køre 9 timer af dem, som kan sættes en time op en gang imellem.

Køre selv, og arbejder. 12 - 15 timer om dagen og ligger ude det meste af ugen

• #29   13. feb Angående det med at køre på en anden mands førerkort så snakker vi altså dokumentfalsk og så er det ikke kun bøde men også evt fængselsstraf!

• Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 15
    #30   13. feb #10 - Jeg nægter at tro på at nogen chauffør kan køre 100 timer om ugen i 12 uger ! Det kan ikke lade sig gøre at køre 14+ timer pr. dag over så lang en periode. Medmindre man er psyko-driver !

• #31   14. feb Kasper J er vist en psyko-driver, se denne kommentar :
    "Kasper J

Følg

Følger: 4
    Følgere: 20
    Biler: 1
    Emner: 30
    Svar: 3.079
    12. feb
    Jeg har fået en bøde tilsendt med katastrofe blinket tændt, da jeg nød bremsede da jeg så den... Kørte 133 i en 90 zone i tæt tåge kl tidligt søndag morgen som den eneste bil på motorvejen, jeg blev heldigvis kun målt til 120 og så trak de 3 fra så det blev til 117 og 118 er klip "
    Taget fra emnet "Fotovogn"

" Kørte 133 i en 90 zone i tæt tåge " og Kasper J synes faktisk at det er lidt sejt............praler af det......
    Jeg synes det er idioti.....................

• #32   14. feb Jeg syntes han er en frisk fyr med stor interesse og viden omkring biler

Kommentér på:
½ million i bøde for brud på køre/hviletid