{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Afgift på 350z {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Nu har jeg i meget langt tid gået og kigget på den bil og synes prinserne herhjemme på den model er latterlig høj, nok også fordi der er så få af dem.
Jeg har fundet mig en 350z fra Tyskland som koster 5750 euro hvilket er omkring de 42000 danske kr. Nogen der ved hvad jeg ca skal forvente at betale i Vægtafgift ? Regner med jeg kan spare en del ved netop den bil og det godt kan betale sig ?
De fleste herhjemme ligger jo 20000 og over.

Kommentarer på:  Afgift på 350z
  • #1   5. nov 2018 Hvis du ikke hører fra nogen der har erfaringer med det, kan du gå ind på SKATs hjemmeside og søge på tidligere afgiftsvurderinger. Så kan du se hvad der tidligere er blevet betalt for netop sådan en bil

• #2   5. nov 2018 De fleste herhjemme ligger jo 20000 og over.

Mener du ikke 200000 ?. Måske ville det være fint at definere lidt bedre hvad du spørger til. Jeg ved da ikke hvad en 350Z er for noget.
    Mvh. Gert

• #4   5. nov 2018 Den grønne afgift er let nok at finde ud af, der finder du bare ud af hvor langt den kører på literen, og finder 2018 tabbel.. Ganske let..

Hvis det er registeringsafgiften så har DMR(Skat) En fin beregner, så du nogenlunde kan få et bud på afgiften..
    Nypris på 800.000, handelspris idag på 230.000, 8,8 på literen og totalvægt på 1825kg = Endelig afgift: 131.337,00 kr.

Så forvent omkring den pris..
    Man siger normalt omkring 60% af den danske salgspris, så det passer vidst stadig nogenlunde

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_pageLabel=dmr_forside&_nfls=false

• #5   5. nov 2018 #3
    Dit link virker ikke, men jeg kan da se at det er en Nissan der er tale om. Det var nu mest for at gøre trådstarter opmærksom på, at lidt flere oplysninger ikke skader for at få det bedste svar. Årgang-motor-mærke osv. Det behøver ikke at være en gætte konkurence med forkerte svar til følge.
    Mvh. Gert

• #6   5. nov 2018 Gert
    Nu findes nissan 350z kun med en motor, deraf det fine navn (Ja det kræver at man ved lidt om deres biler) og årgange betyder åbenbart intet for DMR beregningen

http://www.fdm.dk/bildatabasen/nissan/350z/35-v6-300hk-pack-coupe-6mt-2008

Kan se at nyprisen var en anden på det link, end det jeg fandt, men tvivler på det har alverdens at sige på en afgift idag..

• #7   6. nov 2018 Arh Gert stop dig selv.

Hvis man udfra overskriften ikke ved hvad der snakkes om, så ved man heller ikke nok til at svare.

• #8   6. nov 2018 der findes vist div. firmaer der kan fastslå reg.afgiften på forhånd, mod betaling.
    f.eks afgiftsportal osv.

• #9   6. nov 2018 Thomas M

Man må nu godt svare på det man har lyst til.
    Men Gert har nu ret i det han skriver, for fuld data er nu en godt ting at oplyse.
    Nogle er gode til at undersøge ting bedre end dem der spørger til noget,
    Så hvorfor skal man så stoppe sig selv.?

• #10   6. nov 2018 de vurdere udfra markedsværdien i dk når du skal have reg.afgift... så du ender nok med en dyrere bil ved import

• #11   6. nov 2018 Buggi: "Stop dig selv" er et udtryk når man lige skal trække i bremsen for ikke at komme til at lyde dum.

Der står afgift på 350Z, det er ret beskrivende.

Trådstarter kunne selvfølgelig godt have skrevet årgang, KM osv - men at man ikke ved hvad en 350Z er, betyder nok bare at man ikke har noget at byde ind med.

• #12   6. nov 2018 Hvad kunne 350Z dog være for noget. En brødrister? Et vaffeljern? Måske en plæneklipper? Jeg prøver lige google

https://goo.gl/WVoXK3

• #13   6. nov 2018 Thomas

Syntes nu sådan en påstand er idiotisk at høre på.

Fordi du evt. Ved hvad der snakkes om, så må du jo også komme med et precis beløb.
    Du kender ikke standen, kørte km. Og om man kan slå noget op på skats lorte beregner, som ikke kan fortælle noget precis.
    Den skal jo til importsyn og den skal vurderes, og mig bekendt så kan afgiften være så meget forskellig på selv samme model da der er mange faktorer der spiller ind

Der er lige så åndssvag en påstand, som at mene at fordi man spørger til noget og spørgeren kun oplyser en motor kode, så hvis man ikke kan gætte en bil ud fra en motor kode, så er man ikke berettiget til at svare.

Jeg har kommenteret fjolset før som kommer med den påstand.
    Jeg kan for det meste svare på mange ting, via opslagsværker og steder hvor jeg har muligheden for at søge data, selv om jeg aldrig har set den model bil der spørges til.

Hvis man får korrekte dater fra start.

Du må så også tilhænger af folk der søger manuelt hjælp her og nu, med som ikke behøver at fortælle hvor!!!
    Så der er det ifølge dig også forkert at svare på sådant et spørgsmål, fordi man ikke automatisk ved hvis spørgeren bor.
    Men måske det bare er blevet en trend at man skriver stop dig selv, som mange jo bruger herinde.

Du aner jo ikke hvad afgiften vil blive, så er det ikke også bare at sige stop dig selv...? ??
    Lige som Peters kommentar, for kunne ts så ikke også havde broget GOOGLE

• #14   6. nov 2018 Hold nu op istedet for at skrive en hel dansk stil om noget helt andet jeg pointerer.
    At Gert ikke ved hvad en 350Z er på et bilforum er helt fair - men så er der ingen grund til at melde ind jo.

Og jo jeg aner godt hvad afgiften vil blive indenfor nogle tusinder. Jeg kan godt finde ud af at bruge skats system, tidligere vurderinger osv. Ikke svært.

Det er en ordentlig gang mundlort du har skrevet.

• #15   6. nov 2018 Har selv været igennem maskineriet med import og registreringsafgift.
    Mit bedste råd er at undersøge tidligere vurderinger og fastsættelser på SKAT.dk. De giver et godt indblik i hvad du kan forvente at skulle betale i afgift.

Man kan også beregne det inde på deres hjemmeside - Har ikke megen erfaring med det, og ville være nervøs for at stole for meget på det. Men det er sikkert en OK indikator.

Som andre fuldstændig korrekt skriver vurderes prisen primært ud fra dansk markedsværdi - Så selvom en given model måske er billig i eks. Tyskland, så betyder det ikke at du kan slippe billigere med at importere en bil dér kontra at købe en i DK med reg.afgift.

Min bil blev vurderet væsentligt højere end forventet - Ca. 20.000kr mere end jeg havde regnet med, og jeg havde lavet meget research først.
    Jeg valgte at klage over afgiften - Det tog 3 måneder og flere henvendelser fra mig til SKAT før de nåede til min sag. Da de nåede til den fik jeg at vide der gik ca. yderligere 6 måneder før sagen var færdigbehandlet.
    Hvis jeg skulle igennem alt det import hejs igen så ville jeg henvende mig til en privatinstans som kan fastsætte en afgift (mod betaling) inden et eventuelt køb.

• #16   6. nov 2018 Du kan godt købe min for under 200.000

https://www.bilgalleri.dk/nissan-350z-3_5/id-2223838

• #17   6. nov 2018 Btw, vægtafgift er 4010 halvårligt.

• #18   6. nov 2018 https://youtu.be/ESxrTt7X8RU

De lyder nu os godt

• #19   7. nov 2018 https://www.bilgalleri.dk/nissan-350z-3_5/id-2223838

180.000 inden fredag, ellers byttes den med forhandler.

• #20   7. nov 2018 Thomas M

Ok mundlort, hvad har du selv tilføjet til trådstarters spørgsmål...
    Det var der så andre der kunne finde ud af, du gjorde du bare ikke, kan du prøve at se indad.

• #21   7. nov 2018 Stop dig selv...

• #22   7. nov 2018 ????B)??

• #23   12. nov 2018 Hvad kunne 350Z dog være for noget. En brødrister? Et vaffeljern? Måske en plæneklipper?

haha epic !

Kommentér på:
Afgift på 350z