{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Allando
Allando
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Ny bil, forslag til idioten {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg var herinde for et par dage siden og brokke mig over min gamle stationcar der skal sælges bla bla..

nå her er det så.
jeg vil ud og købe en ny(fabriksny) bil og vil gerne høre jeres anbefalinger.

Forudsætninger:

Jeg har 3 børn (så tænker 5 dørs)
Jeg vil helst ikke skulle give mere end 180.000kr
Jeg er en idiot til biler, jeg kan skifte lygter, jeg har brug for der lægges vægt på
-en model der har god holdbarhed
-en model der er nem for mange at fikse (kender jo mekanikere)
-en ny bil der kommer med lang service og garanti.

min kone har en veninde der har købt en skoda fabia.. så den snakker hun om.. men virkeligheden er vi ved ikke en skid om det.

Kommentarer på:  Ny bil, forslag til idioten
  • Allando
    Allando Tilmeldt:
    feb 2018

#2   10. jan behøver ikke være en stationcar..
    Dét var hvad jeg har nu men er ikke en forudsætninger..
    Der skal bare være noget plads..

forstår ikke hvorfor du ikke synes det hænger sammen..
    kigger jeg eksempelvis her:
    https://ww2.skoda.dk/priser/fabia-combi/

ser det da meget sådan ud.. eller misforstår jeg noget?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 2.480
    #3   10. jan skoda fabia er ok forhør dig hos flere forhandlere, nogle har demo modeller til rimelig pris..

• Allando
    Allando Tilmeldt:
    feb 2018

#4   10. jan Jeg kan se KIA leverer 7 års fabriksgaranti.. er der nogle fælder i den ?
    For hvis det er rigtigt er jeg tilbøjelig til at kaste 20.000kr mere den vej.

• #6   11. jan meget mere bil en fabia..

https://www.seat.dk/modeller/toledo/introduktion/

pris fra 167.000

• #7   11. jan Min søster har en Toledo og jeg synes det virker som en ganske fornuftig bil. Hun fik den med DSG og noget udstyr, og prisen landede vist omkring 200K. Det virker som om man får meget bil for pengene, og enhver mekaniker kan vel rode med VAG.

Mine svigerforældre købte en Kia sidste år, og fik den med 10 års garanti. Forhandleren smed 3 år ekstra oveni. Jeg synes at det er meget imponerende at de vil give så lang garanti. Men så skal den jo nok serviceres af Kia, og ikke ens mekanikerven hjemme i garagen, altså hvis man vil bevare garantien.

• #8   11. jan Kigger selv på bil i den prisgruppe og har efterhånden kørt en helvedes masse forskellige.

Fabia combi er ganske fornuftig i både kabinen og kørselsmæssigt synes jeg.
    Jeg sprang dog fra den da jeg simpelthen sad dårligt på førersædet, konen sad og skide godt, så er intet andet for end du selv må ud og prøve en.

Suzuki baleno kunne også være et godt bud til jer. For jeres budget kan i få højeste udstyrsklasse og stadig have penge til overs.
    Synes personligt den køre ganske fint, og kabinen er sku okay til den pris, ikke så lydhør for vind og dækstøj som mange andre i den klasse, og så er den overraskende stor i kabinen.

Peugeot køre også nogle ganske fine kampagner pt, hvor man får rigeligt med udstyr til prisen. var ude og prøvekøre en 208 sky active tror jeg den hedder, til 150tusinde. Eneste der rigtig generede mig ved den bil var måden nogle af tingene var placeret på, feks. fartpilot og sædevarme sidder lidt halv gemt. Men er vel bare til man lige får det som vane det sidder hvor det gør.

• #9   11. jan Jeg ville helt klart gå efter som minimum en 5 dørs, og gerne en stationcar når i har 3 børn

Det er praktisk, og man har jo tit lidt med når turen går på ferie osv

Men sidder de i autostole alle 3, eller er vi oppe i teenagere. For i de små biler kan der ikke være 2 autostole og er barn i midten

Skal bilen kun køre rundt inde i City, pendle, køre til Jylland hver weekend??

Garanti er jo ikke noget der koster dig ekstra ved købet, men en måde og lokke dig til service ved forhandlerne.

Hvis du kan leve med andre har valgt udstyret i bilen kan en demo være et godt valg. Du får oftest en del rabatter på en ny bil

De fleste mekanikere bør kunne skrue i de fleste modeller, dog kræver det så de har stik og programmet til og udlæse bilen. Derudover er det ikke alle de nyeste opdateringer, eller kulance ting de kan se. Derudover har de fleste jo et mærke de hellere skruer end andre

De små turbo benziner vil nok have et fornuftigt forbrug inde i byen, men skal i jævnligt på motorvejen vil forbruget ryge ganske højt op på enkelte af dem

• #12   11. jan Det lyder som en Berlingo. 185K i pris for en diesel, 3 sæder i fuld størrelse i bag, skydedøre i begge sider. Her er det praktiske i højsædet.
    Tænk ikke på hvem der kan fixe den, den skal have autoriseret service

• #13   11. jan Havde sgu valgt en hyundai i30 til 200.000. 5års garanti med ubegrænset antal km. Sgu en fin og flot familie bil.
    1.0 turbo med 120hk er rigeligt til hverdagsbrug.

• #14   11. jan Kia Rio er en fin bil

• Allando
    Allando Tilmeldt:
    feb 2018

#15   11. jan https://www.biltorvet.dk/bil/kia/ceed/sw-1-0-t-gdi-gt-line-limited-120hk-stc-6g/1063191

Hvad med sådan noget her? jeg ved godt den ikke koster 180k som jeg har skrevet..
    men tænker jeg måske kan finde en der er 2 år gammel fremfor 1.. har kørt lidt længere men stadig har 5 år tilbage af garantien, og hvis jeg så kan forhandle den ned kan det måske ende deromkring

er det en ok bil?

• #16   11. jan Hvis du skal have en holdbar bil er det vel bare at gå efter noget japansk, Toyota, Honda, Mazda, Suzuki evt?
    Din kones veninde ved vel ikke meget om biler, så i skal ikke falde i samme fælde!

• #17   11. jan Prøv en Fabia husk sæt hele familien ind, de fylder ofte mere end man tror.

• #18   11. jan Du skal lige huske at Kia's garanti er begrænset til 150.000 km ELLER 7 år, hvad der nu kommer først. Hvis du kører mange km. er Hyundai's garanti bedre.
    Mvh. Klavs

• #19   11. jan Har haft Skoda siden 2004 og det har holdt noget bedre end det japanske jeg hsr haft som 3X Honda, 2X Toyota og en gang Nissan, så den der er vist baseret på ganske udokumenterede fordomme

Skoda har et fantastisk lavt værditab og er billig i drift og servive.

Kommentér på:
Ny bil, forslag til idioten