{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
592 visninger | Oprettet:

Begynderbil {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg står og skal købe min første bil som 18 årig inden for en månedstid, har i nogle gode idder til hvad der vil være godt at købe?
Jeg har pt 30.000kr at købe for og kan måske skrabe lidt mere frem, hvis den rigtige bil kommer.
Jeg er 190 høj, så skal også gerne sidde fint i bilen.
Krav:
Enten aircondition eller klimaanlæg i.

Ikke nødvendigvis et krav men et stort plus:
Sædevarme
Elruder
Fartpilot

Få forhånd tak for hjælpen

Kommentarer på:  Begynderbil
  • Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 87
    #1   5. feb Ford Mondeo 2.0 er vel et godt bud. 1.8 modellen, er som en sløv elastik, så den ville jeg ikke anbefale. Kig efter modellen efter 2003, da den fik et facelift, og hvor rust i døre og bagskærme, ikke er så træls på dem. De kommer for det meste, med alt i udstyr med mindre, at du vælger en Trend model.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   5. feb En Mondeo er da alt alt for dyr for en 18 årig at eje, altså med forsikring og vægtafgift

• #3   5. feb Ford Fiesta, hvis du kan finde penge nok til den.
    Seat Ibiza 2009 eller nyere.

• #4   5. feb Nu har jeg en søn der lige har købt sin første bil, tanken var også en større bil ala det Mark anbefaler, MEN som lærling er pengene jo ikke så store så vi fandt en Ford Ka fra 2014 Titanium til 35000kr den er ikke er speciel hurtig men ganske fin til 1-2 personer uden børn.
    Billig i grøn afgift og forsikring, så til din budget kunne det være du skulle prøve en sådan, desuden får du jo en bil der måske er 10år nyere en hvis valget var en Mondeo.

Skal lige siges at sønnen er ganske godt tilfreds med valget.

• #5   5. feb https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-ii/12-8v-storia-5d/4153801

Det er ikke nogen racer, men den har ganske simpel teknik, og er billig at reparere hvis der er noget der går galt . Glem alt om at den er fransk, for den kan være lige så god som en Polsk bygget Ford Ka for blot at nævne en anden bil der er foreslået .

vinterhjul, alarm, c.lås, fjernb. c.lås, udv. temp. måler, sædevarme, højdejust. forsæde, el-ruder, cd/radio, isofix, kopholder, airbag, abs, antispin, esp, servo, ikke ryger, service ok, træk, tidligere undervognsbehandlet.

Denne her har så ikke A/C , men de findes med A/C .

Har selv haft sådan en i knapt 12 år uden en eneste gang at have brug for start eller redningshjælp . 2007 er sidste udgave af Clio II og derfor er alle børnesygdomme forsvundet .

Alternativer kunne være Skoda Fabia , Peugeot 206, Citroen C3, Seat Ibiza, Ford Fiesta .

• #6   5. feb Hvis det skal være billigt skal han da ihvertfald ikk have peugeot

• #7   5. feb #6
    Han skal ikke have PSA.

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#8   5. feb Jeg havde en Mondeo 2.5 V6, og den var ikke dyr i forsikring, dog i vægtafgift og benzin, og 2.0'eren er lidt billigere. Så det kommer nok an på selskabet, som du har forsikring ved.

• Emil Agersnap
    Emil Agersnap Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 12 Svar: 1
    #9   5. feb Har fornyligt købt mig en Passat 3BG - er på kort tid blevet virkelig glad for bilen.
    Jah, 1,9 TDI så dyr i vægtafgift (7400 årligt) og forsikring (8000 årligt).
    Kan du nøjes med en mindre bil så er det klart den vej du skal gå for at holde forsikring og vægtafgift nede...
    Se evt. efter noget Toyota Corolla fra start 00'erne - 1,4/1,6 benzin. Så burde du være godt kørende.

• #10   5. feb Trolle- den har faktisk aircon den du viste .. kig på billedet

• #11   5. feb Det må ikke være en Peugeot, for det er for dyrt.
    Og så anbefaler i en Ford Mondeo??

Hvor fanden hænger det lige sammen?

Køb en gammel Corolla eller Starlet og få styr på at kører bil.
    Jeg ved godt at de fleste ikke har A/C, men du har en pålidelig og billig bil.

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#12   5. feb Hvorfor hænger en Ford Mondeo ikke sammen?

• #13   5. feb i forhold til at der bliver nævnt at han ikke skal købe PSA, men i stedet kigge efter en Mondeo?
    Og så til 30.000?

Så får du da ikke en mere udkørt og træt bil at se på. Ingen køreglæde overhovedet!

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#14   5. feb Har du selv kørt i en Mondeo?

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 64
    #15   5. feb Dyr Peugeot jeg har to en 307 2.0 hdi kørt 460xxx kørt 130xxx i den for under 12000 incl olie og dæk 307 1.6 hdi kørt 445xxx kørt 255xxx for under 20000 incl olie og dæk. Så egentlig været billig nok hvis man selv kan skrue, største udgift er vel til pærer

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2019

#16   5. feb Har ikke det store erfaring med selv at skrue, så den skal også helst kunne holde. Mine forældre har en nyere ford Mondeo, så derfor har jeg ikke interesse i at købe en meget ældre mondeo, da jeg tror jeg vil blive ret så skuffet, da jeg har kørt meget i deres??

• #17   5. feb Martin du kan ligeså godt glemme at købe bil hvis du tror at en bil ''holder'' alle biler og jeg mener ALLE biler, har sliddele, og ting der går i stykker om det er en mondeo eller peugeot eller en tredje.
    vil anbefale dig at købe en billig bil til maks 15000 behold resten i lommen, til uforudsete udgifter.
    kig efter noget som er nysynet og har servicebog med stempler, og derudover kig efter rust, det kan være et marridt og kan udvikle sig fra en lille rustplet til meget mere på en vinter! så hvis bilen er undervognsbehandlet er det endnu et plus!

desuden ved at du spørger her inde så vil folk self anbefale den bil de har haft eller har, alle andre er ''lort''.. jeg synes du skal finde en du selv synes er flot at se på, og så kig efter servicebog, rust, og husk kig efter nysynet biler kun!

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    feb 2019

#18   5. feb Ved godt at en bil har nogle ting som ikke holder og skal tjekkes op og laves engang imellem, men det var mere sådan de lidt større ting jeg tænkte på. Tak for svaret, det kunne godt overvejes jeg skulle tænke på at kigge på en billigere bil så. Har du nogle erfaringer med en peugout 206 eller 207, kan se de ikke er så dyre igen. Tænker mest om det er okay at købe en med mere end 200.000km eller om man skal meget mere under?

• #19   5. feb Sjovt du lige spørger om peugeot 206 . da jeg har haft rigtig mange . har haft 3 benzinere og 3 diesel 206, og en 206 plus i diesel.
    det er rigtig gode biler for pengene. ingen af motorene i modellerne fejler noget og specielt 1.4 hdi kan køre en halv mio uden problemer!
    de har bare en ''lille'' svaghed. bagbroen, i 2 af mine skulle den udskiftes, man kan købe renoverede bagbroer til ca 2500. men ellers er de stabile biler!
    men igen, ud og prøv nogle forskellige biler som du synes er spændende , og find den som er i bedst stand og med mest dokumentation for service og værkstedsbesøg.
    god bil-jagt

• #20   6. feb 207 er en opgraderet 206 , har set dem nogle gange i fin stand til 20000

• #21   6. feb og 200.000 er intet , hvis bare de er passet med service!

• #22   6. feb Ja mark.
    Det har jeg.

Og nej, jeg er ikke imponeret. Husk på at vi snakker modellen i 30.000kr pris klassen.

En gang skrammel..

• #23   6. feb en lille liste biler, vi har været glade for at eje/have:
    golf 4 1,6/2.0 god bil, både flot og koster ikke meget i rep. kan findes i perfekt stand til dit budget
    saab 9-3 også kan den findes til dit budget i god stand!
    Hyundai i20 2007 god bil - vores nuværende bil også.
    hyundai getz... Ipek må også hjælpe lidt her. vi havde en 1.1 og den kostede intet at eje i to år! udover et sæt (de der, som sidder over tændrør)
    der er flere, men kan ikke komme i tanke om dem. håber du kan bruge det. god jagt!

• #24   6. feb #5 nu har jeg intet imod clioen du linker til (har da selv haft et par stykker) men syntes at aldersforskellen på 7/8år bør være til Kaen fordel, desuden er kaen billiger i grøn afgift.
    Man skal bare sikre sig at den har været rustbeskyttet fra dag 1 da rust er dens største problem.

• Mark
    Mark Tilmeldt:
    dec 2017

#25   6. feb #22

Du kan sagtens få en 2003 til 30.000,-. Hvis du synes det er noget skrammel, så forstår jeg ikke, at du foretrækker vectra a og b. Men hver sin smag..

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 217
    #26   6. feb Med din alder og budget, så vil leasing være det bedste. Der vil du få mest for pegende i forhold til forsikring og bil.

Din forsikring som ung bilist vil være meget dyr i forhold til en leasing forsikring. De 30.000 til udbetaling vil give dig mange muligheder, ja det er dyrere pr. måned, men hvis du leaser til 5-8000 i udbetaling og bruger resten til leasing samt besparelse i forskning, så får du til slut en bedre bil end ellers.

PS: I din alder, kan du slet ikke tåle en bil med mange HK, det ender kun med klip og måske frakendelser

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 64
    #27   6. feb Jeg vil forslå at bruge 20000 på udbetaling på ny Micro så kan du få billigere forsikring igennem forhandler og lille ejerafgift i forhold til at købe brugt bil til 30000

• #28   6. feb Du kan få en bil med alle dine ønsker, men det bliver dyrt. Nu lyder jeg lidt gammel, ( det er jeg også) men en Skoda Fabia stc er billig i forsikring, ejerafgift og i dele. Det er ikke en ophidsende bil, det ved jeg, men for at optjene point på forsikringen, så vil det være et fornuftigt valg.

Skal du være lidt mere fornuftig, kunne du bruge de 30 kilo til udbetaling på en ny mini bil, De franske trilinger eller Vag trillingerne kan finansieres til fornuftige priser.

• #29   6. feb Nu er forsikring jo et vidt begreb og meget afhængig af hvad tilbud man kan få fra eks. ens forældres selvskab o.s.v. vores søn giver 520kr pr. måned for 10000km føre-dækning, udvidet glas, selvrisiko omkring 4000kr.
    Og han er nystarter, men har fået en del rabat gennem vores forsikrings selskab, den nest billigste vi kunne finde var If hvor tilsvarende med 7000kr i selv risiko kostede 830kr pr. måned.

Kommentér på:
Begynderbil